Vilkår - løbende aftale
Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-06-07 10:53

Hej Gruppe,

Ifm privatpersoners aftaler om abonnement, i dette tilfælde webhotel.

Er det så lovligt for virksomheden der udbyder webhotellet at kræve
opsigelse skal ske senest 45 dage for udløb af den forudbetalte
periode (12 mdr). Hvis opsigelse sker senere end 45 dage før udløb kan
opsigelsen tidligst ske med udløb af den nye periode.

Det er jo ikke en formue det drejer sig om, og jeg har betalt - men
syntes faktisk er det er lidt frækt. Klart, delvist er det min egen
mangel på nærlæsning af betingelser at jeg først huskede, at jeg
skulle opsige webhotellet da det var for sent.

hilsen Lars

Fra : jesper

Dato : 27-06-07 22:22

Den Wed, 27 Jun 2007 11:52:30 +0200 skrev Lars Knudsen:

> opsigelsen tidligst ske med udløb af den nye periode.

rettelse tidligst ske når du ikke betaler mere.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-06-07 22:51

Lars Knudsen wrote:

> [...]
> forudbetalte periode (12 mdr). Hvis opsigelse sker senere end 45
> dage før udløb kan opsigelsen tidligst ske med udløb af den nye

Se her
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/abonnement/opsigelse/

Webhoteller figurerer under (forbruger)aftaler *uden* særlig lovgivning
om opsigelse, dvs. partene kan aftale hvad de har lyst til, sålænge det
ikke urimeligt (aftalelovens §36).

--
Jesper Lund

Fra : Lars Knudsen