100 % provision - feriepenge
Fra : Henrik Lunnsgaard

Dato : 26-06-07 20:28

Jeg er 100 % provisionslønnet - er startet 1/5 07 - hvordan skal vi gøre med
de uger jeg holder ferie.

Jeg har feriepenge med fra feriegiro fra tidligere arbejdsgivere - hvordan
modregnes det i min løn ?

/Henrik

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 26-06-07 21:30

"Henrik Lunnsgaard" <henrik.hansen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er 100 % provisionslønnet - er startet 1/5 07 - hvordan skal vi gøre med
> de uger jeg holder ferie.

Hvad er problemet? - Når du ikke arbejder (holder ferie) så tjener du ingen
provision, og dermed er der ikke noget at modregne i.
I år bruger du de feriepenge som du har fra dit tidligere firma, og næste år de
feriepenge som dit nuværende firma indbetaler.
Altså ikke noget med modregning i noget som helt.

Peter

Fra : Henrik Funch Lunnsgå~

Dato : 28-06-07 12:22

min arbejdsgiver mener at de skal trække for den periode jeg
ikke er på arbejde i - altså trække i den provision jeg har
modtaget i perioden hvor jeg arbejder samt den provison jeg
modtager for salg der er fuldendt i min ferie fra andres side -
hvor jeg stadigvæk er berettiget til provision.

Skal min arb. giver indebetale 12,5 % af lønnen hver måned, som
udbetales når jeg holder ferie næste ferieår?

/Henrik

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 01-07-07 00:04

"Henrik Funch Lunnsgård" <jobsoegning@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modtager for salg der er fuldendt i min ferie fra andres side -
> hvor jeg stadigvæk er berettiget til provision.

Det er vrøvl - Det må være 'straf' nok at du ikke tjener provision i ferien !
Den provision du optjente i arbejdsperioden skal udbetales selv om du har ferie. Du
tjener bare igen provision i de tre uger du har ferie, og det kan så give lidt
bagslag hvis udbetalingen falder senere, når du er færdig med din ferie, men så må du
jo gemme den provision du evt, får udbetalt i din ferei fra tidligere salg.
Din arbejdsgiver lyder ikke familiær med et provisionslønsystem. Jeg havde aldrig
forestillet mig at det kunne blive et problem da det er ren logik. - Ingen arbejde -
ingen provision , Tidligere atbejde udløser provion når de er klar til udbetaling,
uanset om du holder ferie.

> Skal min arb. giver indebetale 12,5 % af lønnen hver måned, som
> udbetales når jeg holder ferie næste ferieår?

Ja !

Peter