regler for beskyttet værksted?
Fra : søs

Dato : 25-06-07 21:37

Hej, jeg vil høre om nogen kender reglerne for nedenstående eks.

Jeg er førtidspensionist, og kommer på et værksted for førtidspensionister
med psykisk lidelse og sårbarhed.

Værkstedet hører under kommunen.
På værkstedet er der forskellige sjak.
Jeg var i edb alle ugens 5 dage, da jeg startede, for det var det eneste
sjak havde jeg lyst til at være. Men så ansatte de en anden personale i
køkkenet, og vedkommende synes jeg rigtig godt om, så jeg bad om at få
nogle dage derude. Det fik jeg lov til, da jeg så spurgte efter flere dage
i dette sjak, så sagde personalen, at det måtte jeg godt, hvis vedkommende
måtte kontakte kommunen og høre om jeg kunne få en støttekontaktperson.
Det sagde jeg så ja til, for jeg kan bedst lide denne her personale, og
ville gerne være hos hende i stedet for edb.

Jeg fik så i okt 2006 en støttekontaktperson, og fik lov at få en dag mere
i sjakket. Jeg har så i jan eller feb. spurgt om flere dage i køkkenet, og
det fik jeg lov til. Jeg fik derfor også denne personale i værkstedet, som
kontaktperson, når jeg er på "arbejde". Så nu var jeg oppe på 4 dage i
dette sjak og 1 dag i edbsjak.

MEN nu er denne personale kommet og sagt til mig, at det har ikke noget
med mig at gøre, men hun kan ikke rumme mig jeg fylder for meget!! så nu
har de lavet det om, så jeg er 1 dag i køkken og 4 dage i edb.

Jeg er meget ked af jeg ikke kan være i køkkenet, da det er her jeg selv
føler jeg fungerer bedst.

Jeg har spurgt dem, om jeg ikke bare kan få 1 dag mere i køkken, det kan
jeg ik, og hvorfor kan jeg ikke få svar på. Jeg har også spurgt om hvad
personalen mener med "at det har ikke noget med mig at gøre, men hun kan
ikke rumme mig jeg fylder for meget!!" - Det har jeg heller ikke kunne få
svar på.

Nogen der keder reglerne for sådanne et sted?
Skal værkstedet ikke tage medarbejdernes ønsker før personalet?
Burde personalet ikke tage en sygedag, hvis de ikke kan rumme os der
kommer der?

Håber nogen kan hjælpe mig.

hilsen
søs
--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/