/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Flyselskab vil ikke udlevere billet
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-07 11:44

En af mine venner bestilte fredag formiddag en flybillet med afgang mandag
morgen. Billetten skulle sendes med posten. Der er betalt fredag formiddag
og der er modtaget ordrebekræftelse osv.

I går har flyselskabet sendt en mail hvori de oplyser at de ikke kan nå at
sende billetten og derfor vil de annullere rejsen eller booke en senere
afgang. En senere afgang, det første de kan klare er onsdag, kan ikke
bruges da rejsen er til et bryllup der foregår tirsdag...

Jeg ved godt det er *meget* last minute men når flyselskabet har accepteret
ordren og modtaget betalingen så mener jeg også de har forpligtet sig til
at levere varen.

Er der noget man kan gøre? Rejsen må jo nok anses som aflyst, men hvad er
der af klage og kompensationsmuligheder?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

 
 
Henning (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 24-06-07 12:09

On 24 Jun 2007 10:43:49 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>En af mine venner bestilte fredag formiddag en flybillet med afgang mandag
>morgen. Billetten skulle sendes med posten. Der er betalt fredag formiddag
>og der er modtaget ordrebekræftelse osv.

OT - hvorfor skal der overhovedet fremsendes billet? I dag er det nok
at vise pas eller få lagt billetten elektronisk ind i systemet, og
blot hente den igen via referencenummer?

Henrik Stidsen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-07 12:26

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in
news:o4ks731ul7cbmd0babnc739cova80lq87u@4ax.com:

>>En af mine venner bestilte fredag formiddag en flybillet med afgang
>>mandag morgen. Billetten skulle sendes med posten. Der er betalt
>>fredag formiddag og der er modtaget ordrebekræftelse osv.

> OT - hvorfor skal der overhovedet fremsendes billet? I dag er det nok
> at vise pas eller få lagt billetten elektronisk ind i systemet, og
> blot hente den igen via referencenummer?

Ja men så smarte er flyselskabet åbenbart ikke. Jeg ved ikke hvilket
selskab det er men det virker ret mærkeligt at de ikke kan klare det via
mail.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Holst (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 24-06-07 12:47


Henrik Stidsen wrote:

> Ja men så smarte er flyselskabet åbenbart ikke. Jeg ved ikke hvilket
> selskab det er men det virker ret mærkeligt at de ikke kan klare det via
> mail.

Hvis man ikke-køber billetten direkte hos flyselskabet, men hos en eller
anden mellemmand, så er det vist meget normalt, at man får tilsendt
billetten med posten.

Køber man den derimod direkte hos flyselskabet, er de elektroniske
billetter vist meget normale.

A R:nen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : A R:nen


Dato : 24-06-07 18:24

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> OT - hvorfor skal der overhovedet fremsendes billet? I dag er det nok
> at vise pas eller få lagt billetten elektronisk ind i systemet, og
> blot hente den igen via referencenummer?

Det kommer an på destinationen og evt flyselskabet om det overhovedet
kan lade sig gøre, det er ikke muligt overalt.

Holst (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 24-06-07 12:26


Henrik Stidsen wrote:

> En af mine venner bestilte fredag formiddag en flybillet med afgang mandag
> morgen. Billetten skulle sendes med posten. Der er betalt fredag formiddag
> og der er modtaget ordrebekræftelse osv.
>
> I går har flyselskabet sendt en mail hvori de oplyser at de ikke kan nå at
> sende billetten og derfor vil de annullere rejsen eller booke en senere
> afgang. En senere afgang, det første de kan klare er onsdag, kan ikke
> bruges da rejsen er til et bryllup der foregår tirsdag...
>
> Jeg ved godt det er *meget* last minute men når flyselskabet har accepteret
> ordren og modtaget betalingen så mener jeg også de har forpligtet sig til
> at levere varen.

Så synes jeg da bare, at I skal skrive tilbage, at de skal sende
billetten. At selskabet så først kan sende den mandag, betyder jo ikke
alverdens, for den ankommer jo alligevel for sent.

> Er der noget man kan gøre? Rejsen må jo nok anses som aflyst, men hvad er
> der af klage og kompensationsmuligheder?

For det første burde din ven nok have læst selskabets
handelsbetingelser. Deri ville han - måske - have erfaret, at han måske
var en postgang for sent ude.

Er brylluppet vigtigt, ville jeg møde op i lufthavnen mandag morgen og
henvende mig i flyselskabets kontor.

Henrik Stidsen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-07 12:29

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote in
news:467e54e1$0$31011$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Jeg ved godt det er *meget* last minute men når flyselskabet har
>> accepteret ordren og modtaget betalingen så mener jeg også de har
>> forpligtet sig til at levere varen.

> Så synes jeg da bare, at I skal skrive tilbage, at de skal sende
> billetten. At selskabet så først kan sende den mandag, betyder jo ikke
> alverdens, for den ankommer jo alligevel for sent.

Og hva skulle pointen i det være? At få en billet der ikke kan bruges og
betale fuld pris for at flyselskabet har lavet en fejl i og med de har
solgt en billet de ikke kan levere?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Holst (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 24-06-07 12:45


Henrik Stidsen wrote:

> Og hva skulle pointen i det være? At få en billet der ikke kan bruges og
> betale fuld pris for at flyselskabet har lavet en fejl i og med de har
> solgt en billet de ikke kan levere?

Jamen, så er det da dejligt, at flyselskabet gerne vil annulere billetten.

Henrik Stidsen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-07 16:49

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote in
news:467e594a$0$41519$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Og hva skulle pointen i det være? At få en billet der ikke kan bruges
>> og betale fuld pris for at flyselskabet har lavet en fejl i og med de
>> har solgt en billet de ikke kan levere?

> Jamen, så er det da dejligt, at flyselskabet gerne vil annulere
> billetten.

De kan ikke rigtig gøre andet når det er dem der annullerer den fordi de
ikke kan levere det bestilte. Der er faktisk betalt ekstra gebyr for hurtig
levering!

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste