Flyselskab vil ikke udlevere billet
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-07 11:44

En af mine venner bestilte fredag formiddag en flybillet med afgang mandag
morgen. Billetten skulle sendes med posten. Der er betalt fredag formiddag
og der er modtaget ordrebekræftelse osv.

I går har flyselskabet sendt en mail hvori de oplyser at de ikke kan nå at
sende billetten og derfor vil de annullere rejsen eller booke en senere
afgang. En senere afgang, det første de kan klare er onsdag, kan ikke
bruges da rejsen er til et bryllup der foregår tirsdag...

Jeg ved godt det er *meget* last minute men når flyselskabet har accepteret
ordren og modtaget betalingen så mener jeg også de har forpligtet sig til
at levere varen.

Er der noget man kan gøre? Rejsen må jo nok anses som aflyst, men hvad er
der af klage og kompensationsmuligheder?

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Henning

Dato : 24-06-07 12:09

On 24 Jun 2007 10:43:49 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>En af mine venner bestilte fredag formiddag en flybillet med afgang mandag
>morgen. Billetten skulle sendes med posten. Der er betalt fredag formiddag
>og der er modtaget ordrebekræftelse osv.

OT - hvorfor skal der overhovedet fremsendes billet? I dag er det nok
at vise pas eller få lagt billetten elektronisk ind i systemet, og
blot hente den igen via referencenummer?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-07 12:26

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

> OT - hvorfor skal der overhovedet fremsendes billet? I dag er det nok
> at vise pas eller få lagt billetten elektronisk ind i systemet, og
> blot hente den igen via referencenummer?

Ja men så smarte er flyselskabet åbenbart ikke. Jeg ved ikke hvilket
selskab det er men det virker ret mærkeligt at de ikke kan klare det via
mail.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Holst

Dato : 24-06-07 12:47

Henrik Stidsen wrote:

> Ja men så smarte er flyselskabet åbenbart ikke. Jeg ved ikke hvilket
> selskab det er men det virker ret mærkeligt at de ikke kan klare det via
> mail.

Hvis man ikke-køber billetten direkte hos flyselskabet, men hos en eller
anden mellemmand, så er det vist meget normalt, at man får tilsendt
billetten med posten.

Køber man den derimod direkte hos flyselskabet, er de elektroniske
billetter vist meget normale.

Fra : A R:nen

Dato : 24-06-07 18:24

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> OT - hvorfor skal der overhovedet fremsendes billet? I dag er det nok
> at vise pas eller få lagt billetten elektronisk ind i systemet, og
> blot hente den igen via referencenummer?

Det kommer an på destinationen og evt flyselskabet om det overhovedet
kan lade sig gøre, det er ikke muligt overalt.

Fra : Holst

Dato : 24-06-07 12:26

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> ordren og modtaget betalingen så mener jeg også de har forpligtet sig til

Så synes jeg da bare, at I skal skrive tilbage, at de skal sende
billetten. At selskabet så først kan sende den mandag, betyder jo ikke
alverdens, for den ankommer jo alligevel for sent.

> Er der noget man kan gøre? Rejsen må jo nok anses som aflyst, men hvad er
> der af klage og kompensationsmuligheder?

For det første burde din ven nok have læst selskabets
handelsbetingelser. Deri ville han - måske - have erfaret, at han måske
var en postgang for sent ude.

Er brylluppet vigtigt, ville jeg møde op i lufthavnen mandag morgen og
henvende mig i flyselskabets kontor.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-07 12:29

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote in

> Så synes jeg da bare, at I skal skrive tilbage, at de skal sende
> billetten. At selskabet så først kan sende den mandag, betyder jo ikke
> alverdens, for den ankommer jo alligevel for sent.

Og hva skulle pointen i det være? At få en billet der ikke kan bruges og
betale fuld pris for at flyselskabet har lavet en fejl i og med de har
solgt en billet de ikke kan levere?

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Holst

Dato : 24-06-07 12:45

Henrik Stidsen wrote:

> Og hva skulle pointen i det være? At få en billet der ikke kan bruges og
> betale fuld pris for at flyselskabet har lavet en fejl i og med de har
> solgt en billet de ikke kan levere?

Jamen, så er det da dejligt, at flyselskabet gerne vil annulere billetten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-07 16:49

> Jamen, så er det da dejligt, at flyselskabet gerne vil annulere
> billetten.

De kan ikke rigtig gøre andet når det er dem der annullerer den fordi de
ikke kan levere det bestilte. Der er faktisk betalt ekstra gebyr for hurtig
levering!

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx