Hjælp med kritik af oplæg
Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-07 07:03

Der er interessant jura i at politi lader sig bruge som bussemand hvor ingen
§ er overtrådt - hjælp mig med kritik af følgende til myndigheder og medier

Ingen i kvarteret eller blandt advokater kan undskylde den heksejagt mod
mig, som min genbobørnehave og politiet har foranstaltes ved trussel om
politilhold ved ophold på offentlig fortov nær mit hus, villaen Bjelkes Alle
46, 2200 Nørrebro

I 30 år , altså med så lang tids hævd som hvad Chrstiania påberåber sig,
har jeg iført tækkelige shorts og skjorte placeret min kurvestol på fortovet
overfor min havelåge og læst mine morgenaviser i solen der, når solskinnet
endnu ikke er nået ind i min egen have.

Denne rationelle og i enhver henssende lovlige brug af "the sunny side of
the street", har jeg i årenes løb kombineret med underskriftindsamling for
Trivsels- og senere Fremskridts-partiet og folk lægger deres vej omkring og
voksne og børn hyggesnakker med mig, og dette er nu faldet børnehaven , der
er min genbo, for brystet idet de for et par år siden erstattede det tætte
træ-plankeværk med et trådnet og en tynd bøgehæk, og de indeburede børn der
tidligere kravlede op til plankeværkets top , for at stille mig spørgsmål
har nu en større optagethed af "fænomenet Bo Warming" og søger at komme i
snak med mig, og jeg besvarer undertiden deres spørgsmål kortfattet, som
uddybet nedenfor.

Ingen lov eller politivedtægt kan på nogen måde give hjemmel til den trussel
om polititilhold imod min brug af det offentlige rum, som børnehavens
ledende pædagog , Lone, har fået politiet til at give mig ved et sært,
anmassende besøg til mit hjem denne uge.

Pædagoger har tværtimod i årenes løb udtrykt accept af børnenes interesse
for kvarteret og overdenen , fx når de gik tur og børnene så mig i min have
og råbte til mig, og engang, da en dreng råbte "dumme Bo" , stoppede
udflugten og en pædagog bragte drengen tilbage til børnehaven og udelukkede
ham fra udflugten, hvilket jeg til de pædagogen , som jeg kender, bemærkede
at jeg fandt var en overreaktion.

Da mit plankeværk er prydet med DF-slogans er visse forældre kritiske
overfor min eksistens i kvarteret, og det ligger utvivlsomt bag både
drengens verbal-udfald og børnehavelederens nylige pussen politiet på mig,
og politiets påtagen sig at være bussemand uden §-grundlag.

Uddybning af skandale-sagen er at læse i nedenstående

1. del af internetindlæg

2. kopi af min klage til Københavns Politi, Bellahøj Station.

1. Dk.familie.barn debatindlæg bragt på usenet 20.6.07

Jeg sidder med ryggen til børnene i normal påklædning i den korte morgentid
hvor der er sol på min gades fortov nær børnehaven og endnu ikke sol i min
egen have.

Selvfølgelig er der intet om seksuelle præferencer (som visse af
diskussionsgruppens deltagere insinuerer) i at jeg holder af at læse min
avis, hvor jeg har god udsigt til det politiske kunstværk, som mit hus er,
og hvor mine venner i kvarteret går morgenturen med deres hund, og jeg kan
snakke med dem, når de har lyst.

Præsten fra den kirke på gaden, hvor mine børn er døbt, har sine børn i
børnehaven og kommer bl.a. forbi og har været med sine børn på vej hjem fra
børnehaven over min have for at se en solsorterede på min terasse, hvor man
i bekvem højde kunne se fugleungerne blive fodret med regnorme.

Da politibetjentene, der nødtvungent var kommanderet på visit til min
entredør ikke var bekendt med nogen § , der skulle kunne hjemle tilhold
endsige straf mod mig, så er det et fornuftigt debatemne at efterlyse
teorier om, hvad nogen kan have imod, at jeg placerer mig med klapstol og
avis "on the sunny side of the street", og i et forskruet land, der i TV
hetzer imod Rudy Frederiksen for at misbruge sin alder til lovlig erotisk
forførelse og dernest lader Herning Byret sigte Rudy samt en journalist for
ulovlig formidling af pornofilm, er det nærliggende at teoretisere om
tvangtanker hos en pædagogleder i retning af, at jeg skulle være en slags
slikonkel, der kunne have pervers tiltrækning til børnene , der er sat i
beskyttende, solidt bur bag det mangemillimetertykke stålgitter og som i
kedsomhed nysgerrigt søger at komme i kontakt med mig og med forbipasserende
pr spørgsmål om fx "hvorfor har du ikke bare tæer idag".

Jeg er altid tækkeligt påklædt i lange shorts, men ofte ingen strømper
eller ingen sandaler.

Jeg tillader mig at X-poste dette til bl.a. dk.videnskab.jura i håb om, at
nogen kan forestille sig en juridisk relevans i, at politiet mildt fraråder
mig nævnte færdsel og ophold på offentligt fortov.

Jeg kopierer også til lokalpressen, til min lokale politistation og
borgmesteren, da jeg ser en juridisk skandale i politiets henvendelse, og
jeg har som svar på min klage til politiet indtil videre fået det skriftlige
råd selv at rette henvendelse til børnehaven vedr lån eller leje af deres
selskabslokaler i weekenden, hvor disse benyttes privat.

Min studerende datter, der i næste måned flytter ind i min villas overste
ejerlejlighed kunne have interesse i brug af de store arealer til afholdelse
af barnedåb,.og da børneinstitutionen bevisligt lader sine faciliteter
benytte til sådant, er jeg som borger naturligt nysgerrig, om der er
apartheid og diskrimination i HVEM der har adgang til den utraditionelle
benyttelse af lege-lokaler og lege-plads.

2. Anmeldelse+klage sendt til politiet 18.7.07

Overfor mit hus, Bjelkes Alle 46, er der en børnehave med en åben legeplads
mod vejen, kun adskilt af tynd bøgehæk og gennemsigtigt trådgitter.

Lørdage og Søndage høres ofte fuldemandshøjrøstethed og passerer man hegnet
ser man voksnes druk, og jeg har et par gange spurgt en ædru gæst om "hvad
sker" og har fået som svar, at børnehaven udlejer selskabslokaler incl have
i weekenden.

Jeg betvivler lovligheden af sådant og anmelder derfor hermed til politiet,
selvom jeg godt ved at skoler, hvis inspektør har censureret et politisk
parti og fundet det OK, kan finde på at udleje lokaler til partiets eller
foreningens møder.

Uanset om der evt. ikke er bevislig betaling, men kun vennetjeneste, mener
jeg at en relevant offentlig instans bør tjække, om et eventuelt udlejnings
eller udlåns tilbud er lige tilgængeligt for alle borgere i kvarteret eller
kun for venner og slægt af institutionens ansatte.

Samtidig har jeg en klage over samme børnehave og

*især politiet*,

der i mine øjne spilder statspenge og er skadeligt anmassende med subjektivt
smagsdommeri uden relation til dansk lov, idet to betjente 18.6 kl 10
bankede på min dør og formanede mig ikke at sole mig på det offentlige
fortov nær børnehaven.

Det har jeg gjort i de 30 år, jeg har boet her, fordi jeg er solnarkoman og
først hen ad formiddagen er der sol i min have. Altid er jeg tækkelig
påklædt , men efter at børnehaven for et par år siden valgte at erstatte
plankeværk med åbent hegn, er det sket, at børnene har stillet mig spørgsmål
om hvorfor der er skilte på toppen af mit hus og lignende. Børnene ved, hvad
jeg hedder og råber stolt mit navn, når de ser mig på fortovet incl sammen
med deres forældre, og en forælder har bragt sit barn med mig for at få
bekræftet, at jeg ikke har noget imod muslimer, og jeg har høfligt svaret om
min fundamentale biologiske anti-racisme, men kulturelt begrundede skepsis
vedr den udbredte accept af folkevandring.

Politibetjentene i dag nævnte, at jeg, da jeg havde en læskedrink med
isterninger, mens jeg solede mig og læste avis, havde ladet børnene tage
isterninger gennem hegnet, og jeg supplerede betjentenes sande oplysning
herom, med at en pædagog var kommet til og havde hørt, at jeg oplyste
børnene om leg med is, men afviste, at isen var til at komme i munden, og
pædagogen havde gentaget dette for børnene og altså klart godkendt min
undervisningsindsats rettet mod børnene. Jeg har i et langt arbejdsliv
undervist i fysik og kemi, som jeg har pædagogikum i, og som bedst sker pr
praktisk leg. Rent postevand i fast form er oplysende, billigt legetøj, som
pædagogerne desværre ikke selv har fantasi til at tilbyde børnene.

Politibetjentene der besøgte mig, mente som jeg, at det havde været
naturligt om børnehavelederen _selv_ havde kontaktet mig om denne bagatel.

Talrige børnehaveledere har i årenes løb accepteret og meddelt mig herom
utvetydigt , at børnene taler med mig, og hvis dette nu pludelig af en eller
anden uoplyst grund er ændret, er det ikke en sag at lade politi spilde
resourcer på.

Politibetjentene på mit dørtrin truede, hvilket en gæst i min dagligstue kan
bevidne, med polititilhold , samt med at dettes evt overtrædelse kan føre
til fængsels eller bødestraf, men de anede intet som helst om en evt § i
straffe- eller anden lov, som jeg kunne tænkes at være i nærheden af at
overtræde.

De advokater, der har bifaldet min harme over politi-overreaktionen , har i
Københavns Politivedtægt §6 stk 1 ikke kunne finde hjemmel for det tilhold,
der truedes med.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient,. pensioneret gymnasielærer

Fra : per christoffersen

Dato : 20-06-07 09:10

> De advokater, der har bifaldet min harme over politi-overreaktionen , har
> i Københavns Politivedtægt §6 stk 1 ikke kunne finde hjemmel for det
> tilhold, der truedes med.

Nu ved jeg ikke lige hvilke advokater du har haft til at kigge på sagen, men
du burde måske rådføre dig med en der kender gældende lovgivning.
Politvedtægten findes ikke længere, - den er erstattet af en landsdækkende
ordenbekendtgørelse.

/Per

Fra : H. Bojer

Dato : 20-06-07 14:24

per christoffersen wrote:

> Politvedtægten findes ikke længere, - den er erstattet af en
> landsdækkende ordenbekendtgørelse.

Som visse steder er suppleret med en lokal ordensbekendtgørelse.
--
Ingen signatur her!

Fra : per christoffersen

Dato : 20-06-07 14:39

"H. Bojer" <post@modtages.ikke> skrev i en meddelelse

> Som visse steder er suppleret med en lokal ordensbekendtgørelse.

Men ikke i København.

/Per