60-dages regel
Fra : Søren

Dato : 18-06-07 10:56

Hej

Kan nogen sige mig hvad der sker på dag nummer 61, jf. 60 dagel reglen?

Jeg er selv komet frem til at kørselsgodtgørelsen (høj eller lav)
ophører på dag nummer 60, men hvad gør man så?

Får man stadig kørselsgodtgørelse af sin arbejdsgiver, som blot skal
beskattes? - eller ophører godtgørelsen helt hvorefter man istedet
angiver befordringsfradrag på selvangivelsen?

mvh Søren

Fra : S.o.L

Dato : 18-06-07 11:08

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Får man stadig kørselsgodtgørelse af sin arbejdsgiver, som blot skal
> beskattes? - eller ophører godtgørelsen helt hvorefter man istedet angiver

Hvorvidt du får godtgørelse fra arbejdsgiver afhænger jo af den aftale du
har med ham.

Du skal dog påregne, at godtgørelsen fra dag 61 skal beskattes.

Knud

Fra : Søren

Dato : 18-06-07 11:13

S.o.L skrev:

> Hvorvidt du får godtgørelse fra arbejdsgiver afhænger jo af den aftale du
> har med ham.

Hvad er alm. praksis?

-Søren

Fra : S.o.L

Dato : 18-06-07 11:22

> Hvad er alm. praksis?

Praksis kan være meget forskellig - arbejdsgiver er sådan set ligeglad med
at du når grænsen, så det vil som udgangspunkt ikke påvirke betalingen.

Det vil dog være smartere med en fri bil ordning, hvis du har behov for at
'overtræde' 6o-dagesreglen. Det er ikke smart at gå på kilometer betaling,
hvis man skal arbejde samme sted i mere end de 2-3 måneder.

Knud

Knud

Fra : Søren

Dato : 18-06-07 11:32

S.o.L skrev:
> [...]
> 'overtræde' 6o-dagesreglen. Det er ikke smart at gå på kilometer betaling,
> hvis man skal arbejde samme sted i mere end de 2-3 måneder.

Det kan du have ret i. Gosh .. den er ikke nem.

mvh Søren

Fra : SG

Dato : 18-06-07 21:29

Søren <spammers@die.young> skrev i news:467656d9$0$97039
> [...]

> beskattes? - eller ophører godtgørelsen helt hvorefter man istedet
> angiver befordringsfradrag på selvangivelsen?

Der gælder ingen 60-dages regel for kørselsgodtgørelse mellem
arbejdspladser eller inden for samme arbejdsplads.

60-dages reglen gælder kun ved erhversmæssig transport mellem sædvanlig
bopæl og arbejdsplads.

-SG

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-06-07 23:19

> 60-dages reglen gælder kun ved erhversmæssig transport mellem sædvanlig
> bopæl og arbejdsplads.

Nja, som jeg har forstået det, så gælder den for transport fra sædvanlig
arbejdsplads til midlertidig arbejdsplads.

Mvh Maria

Fra : SG

Dato : 19-06-07 22:16

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i news:46770589$0$48448
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Nja, som jeg har forstået det, så gælder den for transport fra sædvanlig
> arbejdsplads til midlertidig arbejdsplads.
>
> Mvh Maria

Nææ, jeg mener nu, at formuleringen er mellem erhvervsmæssig kørsel ml.
bopæl og arbejdsplads - eller mellem bopæl og midlertidig arbejdsplads.

Læs evt her: http://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse.htm