TV2 / TV2Sport
Fra : Thore

Dato : 18-06-07 10:25

Et par forespørgsler:

TV2 har indgået en kontrakt af en art (formoder jeg) vedr dette års
sendinger fra Le Mans og Formel 1.

Disse kontrakter er vel lavet for flere måneder siden (formoder jeg).

For få uger siden opretter TV2 et selskab der hedder TV2 Sport.

Selskaber er juridiske personer som det altid har været (formoder jeg),
og bundet af deres aftaler/kontrakter?

Hvordan kan TV2 tillade sig at sende Le Mans og Formel 1 (live) via TV2
Sport - og ikke som indtil forleden - TV2 og Zulu?

Som I nok forstår bor jeg et sted hvor TV2 Sport (og TV2 News for den
sags skyld) ikke er muligt lige nu - det skal til afstemning på et
tidspunkt ude i fremtiden)...

Det er jo rimelig ligegyldigt med en genudsendelse af Formel 1 fra
Indianapolis søndag sidst på aftenen (2-3 timer efter løbet er slut og
resultatet er gamle nyheder...)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 18-06-07 10:43

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan TV2 tillade sig at sende Le Mans og Formel 1 (live) via TV2
> Sport - og ikke som indtil forleden - TV2 og Zulu?

Godt spørgsmål, - men det er umuligt at svare på, når man ikke kender
aftalegrundlaget mellem udbyderne (Le Mans og Formel 1) og TV2, og
aftalegrundlaget mellem TV2 og TV2 Sport/Viasat.

Formodentlig er der dog foretaget en helt almindelig retighedsoverdragelse
selskaberne imellem, som så er tilladelig efter aftalen med udbyderne.
Det er der for så vidt ikke noget som helst mærkeligt i.

Seerne (som er taberne i TV2s spil for at øge kanaludbud og markedsandel)
har ikke noget som helst juridisk at hænge deres frustration på i den
forbindelse. TV2 har næppe afgivet nogen som helst bindende løfter til
seerne om at sende specifikke udsendelser/begivenheder.

/Per

Fra : S. Hansen

Dato : 18-06-07 11:39

On Mon, 18 Jun 2007 11:25:05 +0200, Thore <dinotec@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Det er jo rimelig ligegyldigt med en genudsendelse af Formel 1 fra
>Indianapolis søndag sidst på aftenen (2-3 timer efter løbet er slut og

Løb der bliver kørt om aften er aldrig blevet transmiteret direkte af
tv2 men er altid blevet sent sent søndag aften.

Jeg er rimelig sikker på at næste løb der afvikles normalt om
eftermiddagen dansk tid bliver sent direkte på TV2.

Så der ikke nogen ændring her på grund af TV2 sport.

Sidste år blev le mans iøvrigt også sendt i små direkte og opsamlet
stumper på TV2.

Steen

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 18-06-07 16:02

wrote:

>Et par forespørgsler:
>
>TV2 har indgået en kontrakt af en art (formoder jeg) vedr dette års
>sendinger fra Le Mans og Formel 1.

Som sikkert indholder rettighederne til at sende begivenhederne i
Danmark - hvordan de vælger at gøre det er (delvist - sker det fx. via
satellit kan man tænke sig at der skal kodning på) underordnet.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.