Deponere sin advokatbeskikkelse
Fra : Linde

Dato : 17-06-07 18:07

Hej

På Statstidende så jeg, at der var meddelelser om advokater, der enten
deponerer eller får genudleveret sine advokatbeskikkelser hos
justitsministeriet. Hvad er grunden til, at nogle advokater gør dette?

Mvh
Linde

Fra : Hans Poulsen

Dato : 17-06-07 18:28

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deponerer eller får genudleveret sine advokatbeskikkelser hos
> justitsministeriet. Hvad er grunden til, at nogle advokater gør dette?

Hvis en advokat overgår til andet arbejde, fx dommergerningen, en stilling i
et ministerium, indleder en forskerkarriere eller lignende, sparer han mange
penge ved at deponere bestallingen, som han ikke får brug for i den nye
stilling.

Ønsker en dommer, juridisk professor, en juridisk direktør i et privat
erhverv etc. at udøve advokatgerning, anmoder han eller hun om at få
genudleveret en tidligere erhvervet bestalling, hvilket blandt andet
indebærer, at vedkommende igen skal betale til Advokatsamfundet mfl.

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Christian Madsen

Dato : 17-06-07 18:37

Hans Poulsen skrev den 17-06-2007:
> [...]
> genudleveret en tidligere erhvervet bestalling, hvilket blandt andet
> indebærer, at vedkommende igen skal betale til Advokatsamfundet mfl.

Hvad koster det at være medlem heraf?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen