Rekyldemper
Fra : Lund-Petersen

Dato : 09-07-01 12:44

Er der nogen med erfaring i rekyldempere på jagtrifler ?

Mvh.

Lund-P.
tisbjerg@email.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-07-01 16:13

"Lund-Petersen" <tisbjerg@email.dk> wrote:

>Er der nogen med erfaring i rekyldempere på jagtrifler ?
>
>Mvh.
>
>Lund-P.
>tisbjerg@email.dk

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener med rekyldæmpere, men jeg
fik sat en gummibagkappe på min 308'er, og det er det bedste jeg nogen
sinde har gjort. Det gav virkelig meget, og den er helt "rar" at skyde
med nu.

Med venlig hilsen

Kim Larsen

Fra : M Sørensen

Dato : 10-07-01 18:33

Du kan få rekyl dæmpere der monteres på piben, den lukker krudt´gasserne
bagud og dæmper faktisk en hel del men de larmer afsindigt meget når der
skydes.
jeg mener osse at man kan få bygget en dæmper indd i skæftet

MS

Fra : Lars Haugaard

Dato : 11-07-01 10:12

Jeg har en dæmper til min Blaser. Den består af et metalrør fyldt med
sand(?) som kan monteres i skæftet. Med lidt snilde kan den jo bruges i
stort set alle rifler. Den virker OK.

Lars

www.danbbs.dk\~haugaard

M Sørensen <ms@reefers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ife7m$21kn$1@news.cybercity.dk...

Fra : J.S.Christensen

Dato : 12-07-01 02:31

Du kan købe rifler med magnaport og det er også muligt at eftermontere ,
magnaport er en rigtig god ting ! ikke kun på grund af nedsat rekyle, men
det er også medvirkende til at fastholde piben i skudøjeblikket idet trykket
både for og bag projektilet blæser kraftigt til siderne.
Hilsen
J.S.Christensen