Blåbær formering
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-08-07 19:43

Kort og godt, kan man formere blåbær, og hvordan ?, det er de
store amerikanske, hvis der ellers er forskel
mvh Ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-08-07 21:26

On Wed, 22 Aug 2007 20:42:58 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>Kort og godt, kan man formere blåbær, og hvordan ?, det er de
>store amerikanske, hvis der ellers er forskel

De stiklingeformeres - vist nok sommerstiklinger.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-08-07 08:44

Mange tak, det må jeg forsøge.
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-09-07 17:57

<mads@gartneriet.dk> wrote:

>De stiklingeformeres - vist nok sommerstiklinger.

Nu har jeg så sat nogle stykker i vand, for det bruger min kone
med sine blomster, men jeg har også sat nogle i våd jord, for jeg
er lidt usikker på hvad der er bedst. Nogle gode råd ?
mvh Ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-09-07 21:17

On Sat, 01 Sep 2007 18:57:18 +0200, Ebbe Hansen

>Nu har jeg så sat nogle stykker i vand, for det bruger min kone
>med sine blomster, men jeg har også sat nogle i våd jord, for jeg
>er lidt usikker på hvad der er bedst. Nogle gode råd ?

Jeg sværger til at placere stiklinger i jord - dækket med mælkehvid
plastik. Andre er glade for bare at stikke dem i vand.

Jeg tror nu ikke du får held med blåbærstiklingerne i vand. De er så
vidt jeg ved længe om at slå rod.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/