Emner til dykkertur
Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 22-08-07 20:42

Hej alle sammen. vi er et par gutter der er ved at arangere en
weekendtur med båd for 10 til 12 dykkere. Så er spørgsmålet hvilke
vrag der er de bedste at besøge? Turen går til området omkring
langeland og sydfyn. Gode forslag modtages meget gerne!! Gerne med GPS
pos.

Mvh Martin

Fra : SM

Dato : 23-08-07 06:48

Hej
Det kunne jo være skansen ved Spodsbjerg og papirvraget lidt længere nord
på.

Mvh
Steffen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-08-07 15:09

SM wrote:
> Hej
> Det kunne jo være skansen ved Spodsbjerg og papirvraget lidt længere nord
> på.

Og et par af de kendte:

Dr. Eichelbaum (AKA Dr. Erik Baum)
Island (den har også et andet navn som den vist skal findes under på
vragguide)
'Den Omvendte' (AKA M-36, var i sportsdykkeren tidl. i år)

Det kan både være med udgang fra Spodsbjerg eller Bagenkop, lidt
afhængig af sejlads og afstand. Spodsbjerg passer bedst til Eichelbaum
mens den omvendte passer bedst til Bagenkop

Alle 3 er fine dyk omend der kan være en del strøm, så inden man tager
afsted skal man lige have kigget på prognosen hos frv.dk

Vi var dernede i sommerferien med vores kutter, og dykkede på alle 3...
strømmen skiftede fra 2-2.5knob til 0knob i løbet af dagen, så det var
lidt svært at få to dyk om dagen.

En god ting vi fandt ud af var, at melde ind til Storebæltstrafikken
(Great Belt Traffic) når man sender dykkere i vandet med
positionsangivelse, og selvfølgelig melde ind igen når man er færdig og
forlader stedet. Så holder de lidt øje med de store skibe der sejler
dernede og sørger også for at de får at vide at der er dykkere i vandet.
Mener det var på kanal 11, men de kan sikkert også fanges på 16.

Eneste trælse ting med det område er, at der ingen fisk er på vragene

Thomas

Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 23-08-07 20:50

On 23 Aug., 16:09, Thomas Rasmussen <tho...@p7.dk.invalid> wrote:

> [...]
> Mener det var på kanal 11, men de kan sikkert også fanges på 16.
>
> Eneste trælse ting med det område er, at der ingen fisk er på vragene

Hvad med motortorpedobådene er de over eller under middel??

Mvh Martin

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-08-07 08:00

Mog.amok@gmail.com wrote:

> Hvad med motortorpedobådene er de over eller under middel??

Hvaffor nogen tænker du på?

Eichelbaum og Island er meget meget ens sådan i skibsopbygning, men
stadig helt klart flere dyk værd. De er flot begroede og jeg havde 2 dyk
på Eichelbaum og et enkelt på Island. Men som sagt kan strømmen være
rigtig træls.

M-36 kunne jeg også godt have brugt noget mere tid på, men vi havde en
tidsplan der desværre kun gav et dyk på den pga. strøm, men med
45minutter dykkertid så fik vi da lige set hele dækssiden, mindre kan
knap gøre det, der var heldigvis 'læ' på dækssiden så vi svømmede frem
og tilbage her.

Thomas

Fra : SM

Dato : 24-08-07 08:44

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> dykkertid så fik vi da lige set hele dækssiden, mindre kan knap gøre det,
> der var heldigvis 'læ' på dækssiden så vi svømmede frem og tilbage her.

Eller det det MTB i lunkebugten du tænker på??
Steffen

Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 24-08-07 12:22

On 24 Aug., 09:43, "SM" <i...@knarreborg.dk> wrote:

> Eller det det MTB i lunkebugten du tænker på??
> Steffen- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Ja det var dem jeg havde i tankerne!

Mvh Martin