Wire fra 500kg trailer, og krog uden krog
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-08-07 20:17

Hej.
En ganske alm. trailer uden bremse, til 500kg.
En trækkrog uden nogen form for øje eller krog til denne wire.
Hvor skal man gøre af wiren?
Rundt om trækkrog, eller lade den være?
Meninger er jeg ligeglad med, fakta er interessant i dette spørgsmål.
Kai

Fra : Madsen58

Dato : 22-08-07 20:33

Fister Løgsovs wrote:
> [...]
> Hvor skal man gøre af wiren?
> Rundt om trækkrog, eller lade den være?
> Meninger er jeg ligeglad med, fakta er interessant i dette spørgsmål.

Der er normalt ikke nogen wire på en trailer uden bremser.
Så du kan afmontere wiren, da den ingen funktion har på en trailer uden
bremser.
--
Hilsen Madsen

Fra : Henrik

Dato : 22-08-07 20:31

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> [...]
> Hvor skal man gøre af wiren?
> Rundt om trækkrog, eller lade den være?
> Meninger er jeg ligeglad med, fakta er interessant i dette spørgsmål.

Lade den være da den ingen som helst virkning vil have hvis traileren ryger
af krogen.
Havde der været bremser på traileren ville wiren aktivere bremsen før den
knækker, i dette tilfælde vil den bare knække.
I værstefald vil den _ikke_ knække med det resultat at du vil få smadre
kofanger når du stopper efter at hav etabt trailern.

Henrik

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-08-07 20:35

Fister Løgsovs skrev:
> [...]
> Hvor skal man gøre af wiren?
> Rundt om trækkrog, eller lade den være?
> Meninger er jeg ligeglad med, fakta er interessant i dette spørgsmål.

Jeg har set en del trailere på 500 kg uden bremser, men jeg har nu
aldrig set en, med wire på, når der ikke er bremser på traileren.
Hvilken trailer er der tale om, og er du sikker på det kun er en 500
kg's uden bremser??

Men til fakta - set fra mit synspunkt. Jeg vil mene, at er der ikke et
hul til at fastgøre en wire i, så bør man finde et sted på bilen, hvor
wiren kan fastgøres, så den i det mindste vil blive trukket i den et
øjeblik. Er der fuld læs på en trailer, så skal der en noget større wire
til, for at holde en trailer på bare 500 kg, efter en bil. Normalt så er
det jo sådan, at skulle traileren af en eller anden grund, vælge at
forlade bilen, så er wirens opgave jo bare, at trække bremsen, så
traileren bliver stoppet så hurtigt som muligt. Ellers kan jeg altså
ikke se, hvad en wire ellers skulle bruges til.

Jesper

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-08-07 20:33

Jesper Jacobsen sendte dette med sin computer:

Jeg kan heller ikke se dens funktion.
Det er en Stema fra Harald.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-07 18:54

>Det er en Stema fra Harald.

Mærkeligt.. der er wire på min Stema...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-08-07 18:56

Martin Johansen [6000]:

> Mærkeligt.. der er wire på min Stema...

Mangler her et "ikke"?
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-07 19:13

On Thu, 23 Aug 2007 19:56:20 +0200, Fister Løgsovs

Nej.. men jeg mangler briller *GG*

Læste din tekst forkert.. sorry :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-07 21:36

=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= skriver:

> En ganske alm. trailer uden bremse, til 500kg.

> Hvor skal man gøre af wiren?

Hvilken wire ?

Den wire der nomalt er tale om ved trailere, rykker i "håndbremsen" på
traileren, hvis bilen taber traileren.

Ingen bremser = ingen wire = vær glad.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe