Opel Meriva 1,7 100hk vs. Citroën C1 ???
Fra : Chr.

Dato : 22-08-07 16:59

Jeg har set på følgende biler:

1 Opel Meriva 1,7 100HK fra 08/2004 med 71.000km på tælleren.
På gule plader kan jeg få den til 99.000,-
Afgiften er umiddelbart 3.000 kr/årlig men kan nedvejes til under 2
ton => 900 kr/årligt
Vægtafgift er 3.140 kr/årligt
Opel kasko forsikring 4.500 kr/årligt

1 Citroën C1 fra ny.
På hvide plader ca. 100.000,-
Vægtafgift er 530 kr/årligt
Forsikring = ??

Jeg skal køre ca. 40.000km/årligt hovedsageligt motorvej og lidt
landevej. Begge biler synes jeg er dejlige at køre i (også C1 - den er
faktisk frisk og sjov) - og har svært ved at vælge...

Hvad vil anbefale og er prisen på Opel Meriva rimelig for en 3 års
brugt bil (købes hos forhandler incl. 6 mdr. garanti)

Håber I kan hjælpe mig i mit valg af min første bil

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 22-08-07 19:33

Jeg har haft en Meriva i 3 år og det er en lækker bil, som van er der meget
udstyr i og for få penge får du sat en fartpilot i.

Den er hurtig og kører nemt 16-17 km l

Samtidig så holder den sikkert prisen meget bedre end en Citroen.

Merivaen føles ikke som en lille bil når du kører langt, den er nem og
behagelig at køre også på lange stræk og så er indstigningshøjden rigtig
god.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-07 19:40

Thomas Duus Jürgensen skriver:

> Samtidig så holder den sikkert prisen meget bedre end en Citroen.

Det skulle den gerne, da den allerede har smidt 75.000 kr i forhold til
en ny.

På den anden side: En 3 år gammel C1 vil næppe komme ned på 25.000 kr

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 22-08-07 20:14

niks, dengang kostede den 115.000 + moms (143.000 incl moms)

det vil side den har smidt 44.000, rent faktisk blev mange af dem solgt
billigere da der var rigtig gode leasing/ flåderabat aftaler på dem.

man kunne lease den for 1195 kr om md i 4 år + moms.

har stadig min gamle kontrakt...

Thomas

Fra : KASO

Dato : 23-08-07 06:51

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er hurtig og kører nemt 16-17 km l
>
> Samtidig så holder den sikkert prisen meget bedre end en Citroen.

Lige bortset fra de gule plader. Er prisen stabiliseret nu?

Er der sikkerhed for at "nedvejningstricket" holder, når Folketinget samles
igen?

Garantien er "slidt op" på Opel'en, men Citroënen har 2 år (3, hvis der må
sidde et Toyota-skilt på samme bil)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-07 19:43

"Chr." skriver:

> Jeg skal køre ca. 40.000km/årligt hovedsageligt motorvej og lidt
> landevej. Begge biler synes jeg er dejlige at køre i (også C1 - den er
> faktisk frisk og sjov) - og har svært ved at vælge...

Du sammenligner IMHO pærer og bananer.

C1 er en lille bil - meget lille. Er den også "sjov" at køre i om 2 år ?

Merriva er lidt større og har deraf højere langturskomfort, men har så
også gået de 71.000 mere.

Økonomisk kan de bedst betale sig at tage en brugt bil, hvis den vel og
mærke ikek kommr til at skabe problemer. Prisen er 75.000 under
listeprisen for en ny, hvilket vil sige at en eller anden har taget det
"store tab".

Til trods for at jeg ikke er synderligt begejstret for Opel biler, vil
jeg nok anbefale den af de 2 du har udset dig der.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 22-08-07 19:57

> [...]
>På gule plader kan jeg få den til 99.000,-
>Afgiften er umiddelbart 3.000 kr/årlig men kan nedvejes til under 2

Jeg har selv en Meriva, også 1,7 cdti, årgang 2004, kørt 121.000 km - den
kører rigtig godt, og med masser af udstyr, a/c, oliefyr, fartpilot,
midterarmlæn osv - jeg tror ikke du fortryder hvis du køber sådan en - jeg
er ihvertfald meget glad for min

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en Opem Meriva 1,7 cdti

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 22-08-07 20:03

"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

Glemte lige at tilføje at min kører mellem 16 og 20 km/l - afhængig af
køremåde
De 16 km/l er på motorvej med 140 konstant, og de 20 km/l er på landevej med
ca 90 km/t

Mvh Jacob
Tullende rundt i en Opel Meriva 1,7 cdti....
Eller en Leo 1, Biber, alt efter behov

Fra : Chr.

Dato : 24-08-07 13:43

Tusind tak for Jeres indput.

Valget er truffet og min første bil bliver en Opel Meriva 1,7 som jeg
skal hente på tirsdag

Jeg ender med at betale 99.000,- for bil, levering samt en fartpilot.
Jeg har fået hvad der svare til 6% i rabat; Jeg må blankt erkende at
jeg ikke ved om prisen er rimelig eller om jeg kunne have fået den
længere ned. Men han virker meget reel i forhold til mange andre
bilsælgere jeg har snakket med. Så jeg håber ikke at jeg er blevet
snydt alt for meget..?

Den er købt hos en forhandler som giver 6 mdr. garanti på bilen og
Opel skulle have 12 års garanti på gennemtærring. Endvidere får jeg
kasko for 4.500,- som uerfaren bilist...

Jeg har tænkt med at nedveje den fra de 2025kg til under 2000kg. Så må
tiden vise hvad politikkerne finder ud af med misundelsesafgiften.

Nuvel - pt.er jeg en glad mand der for få dage siden ingen interesse
havde for biler og i dag går jeg og kigger på samtlige biler for at se
mærke og model...

God weekend til alle.

Chr.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 27-08-07 16:42

>Valget er truffet og min første bil bliver en Opel Meriva 1,7 som jeg
>skal hente på tirsdag

Du bliver ikke skuffet, det er helt sikkert

> [...]
>længere ned. Men han virker meget reel i forhold til mange andre
>bilsælgere jeg har snakket med. Så jeg håber ikke at jeg er blevet

Og prisen lyder meget rimelig i mine ører, det var omtrent det jeg gav for
min, med nogenlunde samme specs....