Skat og gulplade biler ?
Fra : Steffan

Dato : 22-08-07 15:59

Hej NG
Er der nogen som ved hvordan reglerne er for gulplade biler.
F.eks:
Hvad vil det sige at bilen er specialindrettet ? Jeg har to reolsystemer
fastmonteret i min firmabil....

Hvis man er med i en vagtordning med tilkald, må du så tage gulplade bilen
til tante Oda´s fødselsdag ?

Må man smide ungerne af i skole på vej på job ?

Hvornår skal man føre kørebog ?

M.v.h.
Steffan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-07 18:25

Steffan skriver:

> Er der nogen som ved hvordan reglerne er for gulplade biler.
> F.eks:
> Hvad vil det sige at bilen er specialindrettet ? Jeg har to reolsystemer
> fastmonteret i min firmabil....

Så er den specialindrettet.

> Hvis man er med i en vagtordning med tilkald, må du så tage gulplade bilen
> til tante Oda´s fødselsdag ?

Afhænger i høj grad af fortolkningen af din vagtordning !

> Må man smide ungerne af i skole på vej på job ?

Kommer an på omvejen og om der er betalt afgift og hvad diin
arbejdsplads siger til det.

> Hvornår skal man føre kørebog ?

Glem det. Det er alt for kompliceret og svært at bevise.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Benny

Dato : 23-08-07 01:14

Hej Stefan

Hvis du søger tilbage i gruppen har jeg skrevet reglerne før. Min
lillesøster er skatteekspert. Det var vist sidste år og der er kommet nye
regler omkring det der med specialindretning.
"Steffan" <steffan@scheel-poulsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> F.eks:
> Hvad vil det sige at bilen er specialindrettet ? Jeg har to reolsystemer

Den er specialindrettet. Der var lavet nogle reoler der stod løs. Bare
clipset fast. De er ikke godkendte som specialindrettet. Hvis der skal
bruges værktøj for at fjern reolerne så er det i orden.

> Hvis man er med i en vagtordning med tilkald, må du så tage gulplade bilen
> til tante Oda´s fødselsdag ?

Det må du ikke. Du må køre 1200 km privat i den om året, meeeeeen der fra
skal du trække dig daglige kørsel mellem firma og hjem som du egentlig
sparer. I en retsag bliver du nok den lille. De 1200 km gælder KUN fordi du
har en specialindrettet bil. En det en tom kassevogn er det bedst at lade
den stå på firmaet.

En specialindrettet bil kaldes også værkstedsvogn ved T&S.

Vagtordning: Mange firmaer laver et papir hvor montøren skriver under på.
Det er sjælden mere værd end et stykke blankt papir.

> Må man smide ungerne af i skole på vej på job ?

Nogle her på siden siger ja, men T&S siger NEJ

> Hvornår skal man føre kørebog ?

Det er lidt forskellig. En gulpladebil der udelukkende kører i firmaregi er
der ikke nødvendig. For firmakørsel i privat skal man.

Jeg tjekker lige med min ekspert.

Benny