Flere råd vedr. køb af nyere Mondeo
Fra : eichen

Dato : 22-08-07 11:20

Hej gruppe

Jeg har været ude og se/prøve et par Mondeoer. De er alle 2,5 Trend.
Jeg har I alle tilfælde spurgt hvad de vil give for min bil, som er en
Mondeo 2,5 stc fra 1997, den har gået 218.000, men er i meget flot
stand, skal synes om et par uger, hvilket nok vil koste mig ca. 2.000
kr.

Årgang 2007, 1.000 km, 299.900 kr - dejlig bil, men desværre for dyr.
Ford vil give 30.000 for bilen.

Årgang 2005, 105.000 km, 210.000 kr pæn stand, kører fint. Vil give
43600 for bilen og de syner den selv.

Årgang 2004, 99.000 km, 199.900 kr. En del små stenslag på
kølerhjelmen og en del små rustpletter på taget. Han ville male
kølerhjelmen og få taget gjort pænt, men ikke male det. Der var også
lidt mug ved fødderne på bbagsædet, hans sagde det skyldtes at den
ikke havde fået tid til at tørre efter klargøring, men jeg er lidt
skeptisk. Vil give 53.500 for bilen nysynet.

Der er andre rimelig fornuftige tilbud i Jylland, men i forhold til
garanti mm synes jeg det er smartest at købe den i nærheden.
Tror I det er smartes at lade den gamle bil indgå i handlen eller er
det besværet værd at sælge den privat?

Synes I en af ovenstående modeller lyder fornuftig?
Jeg hælder mest til den fra 2005. Jeg vil helst have den fra 2007, men
den er lige dyr nok selvom Ford finansierer den rimelig billigt (3600
per måned).

Er det for dyrt for den fra 2005 eller er det rimeligt.

Sidst men ikke mindst, bør forhandleren kunne presses ned i pris? jeg
prøvede at spørge om der kunne følge et par alufælge med dæk med, men
han var ikke til at hugge eller stikke i.

Mvh Kim Eichen

Fra : Anders Majland

Dato : 22-08-07 12:54

> eller er
> det besværet værd at sælge den privat?

Prøv da - en annonce med gode billeder og en pris i den lave ende for hvad
tilsvarende står til salg for skal nok få lokke nogle interesserede frem
..... Og så kan du nok presse prisen lidt på købet af den nye når han
slipper for at tage den gamle i bytte ...

Btw så er der ved en silkeborg en forhandler der gør rigtig meget i mondeo:
http://www.michaeljakobsen.dk/

Fra : Tom

Dato : 22-08-07 19:15

> [...]
> slipper for at tage den gamle i bytte ...
>
> Btw så er der ved en silkeborg en forhandler der gør rigtig meget i

Jep, ham købte jeg min mondeo af. Meget reel sælger

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 22-08-07 19:35

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message

> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> Jep, ham købte jeg min mondeo af. Meget reel sælger

Han ligger dog desværre lidt langt væk fra Frederiksberg hvis jeg skulle få
brug for garantien.

Pt. hælder jeg mest til den helt nye Mondeo og det er ovenikøbet også min
mekanikers råd.
Jeg kan presse dem til at sætte nogle originale alufælge med dæk på bilen,
men det er også alt hvad de vil give i afslag.

Mvh Kim

Fra : Tom

Dato : 22-08-07 20:28

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan presse dem til at sætte nogle originale alufælge med dæk på bilen,
> men det er også alt hvad de vil give i afslag.

Jeg ville bestemt IKKE lytte til din mekaniker. Han ved INTET om den nye
mondeo og det er der heller ingen andre der gør, ej heller Ford. Men kigger
vi tilbage i tiden, så har Ford ALDRIG haft en heldig hånd med første årgang
af en ny model. De har altid været så smækfyldt med fejl. Jeg ved godt at
nyhedsværdien let kan få en til at se bort fra dette, men huske at selv den
nye mondeo bliver gammel på få år og så er der overordentlig sansynligt at
du står med en mondeo, med mange fejl som Ford ej heller gider intressere
sig for. De har jo travlt med de næste versioner af mondeo. Sådan har Ford
altid kørt deres koncept.

Læs hellere om de mondeo'er som har et par år på bagen hvad der er af fejl,
eller overvej et helt andet mærke. Jeg er ganske overbevist om at vi snart
skal høre om groteske fejl på 2007 mondeo'en hvor ford igen igen har klokket
i det.

Bare for at errindre om de andre mondeo'ers introduktion

mk1: fejl ved ventiler som har kostet adskillige kr for bilejerne. Det tog 8
år før Ford skiftede fra de hydrauliske ventiler. Rust, rust og atter rust.
Men ellers var holdbarheden på gummibøsningerne også et ankepunkt.

Mk2: Varmetråde der afbryder i frontruden. Gummibøsninger i ophæng. Rust.
Knækkede fjedre. Modstande til varmeblæser. Dårlige automatgearkasser til
2.5 modeo. Talrige knækkede styr til knastkæde på 2.5 motoren.

mk3: Rust rust og atter rust. Allerede efter 2 år var der alvorlige
tærringer på døre, motorhjælm og bagklap.

Ellers læs selv hvad FDM har af ankepunkter.

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 22-08-07 20:40

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ej heller gider intressere sig for. De har jo travlt med de næste
> versioner af mondeo. Sådan har Ford altid kørt deres koncept.

Hehe, tak for advarslen, men det er nu ikke den nye model jeg har i
kikkerten, men derimod absolut sidste sending af den model, der udgår nu,
som jeg kan få en klækkelig rabat på. De påstår hos Ford at den koster ca.
400.000, men jeg mener dog at det nærmere er 370 - 80 stykker (listepris
samt metallak og måske lidt mere). Denne model kan jeg så købe for 300.000

Jeg giver dig helt ret i at man skal være forsigtig med først udgave af en
helt ny model.

Mvh Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 22-08-07 22:23

> Hehe, tak for advarslen, men det er nu ikke den nye model jeg har i
> kikkerten, men derimod absolut sidste sending af den model, der udgår nu,
> som jeg kan få en klækkelig rabat på.

Det kan sagtens vise sig at være billigt - specielt hvis du beholder den
nogle år ...

Det var lidt samme argumentation jeg havde for at købe en fabriksny c5. Det
ser ud til at de værste børnesygdomme er udryddet fra 2005 og frem og nyere
brugte var relativt dyre i forhold til den "rigtige" pris på en ny. Den
bliber også snart afløst af en ny

Som skrevet så kiggede vi også diesel mondeo stationcar, men vi havde sat os
i hovedet at vi højest ville købe bil for 300kkr - så rakte det bedre hos
citroen.

Fra : eichen

Dato : 22-08-07 13:02

On 22 Aug., 13:54, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> .... Og så kan du nok presse prisen lidt på købet af den nye når han
> slipper for at tage den gamle i bytte ...

Spørgsmålet er hvor meget mere jeg kan sælge den gamle for privat, det
er begrænset hvor meget besvær jeg gider at have for et par tusinde.
Hvis jeg aflever den hos forhandleren slipper jeg også for at syne
den.

> Btw så er der ved en silkeborg en forhandler der gør rigtig meget i mondeo:http://www.michaeljakobsen.dk/

Ja, men han sælger stort set kun diesel mondeo'er, men tak for hintet
alligevel.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-08-07 13:28

> [...]
> er begrænset hvor meget besvær jeg gider at have for et par tusinde.
> Hvis jeg aflever den hos forhandleren slipper jeg også for at syne

Jeg aner ikke hvad din skal koste brugt - men jeg kunne få 85-90kkr for
skodaen ved forhandlere, lidt afhængigt af om et var i bytte med brugte
eller nye. Jeg solgte den privat for 100kkr, og fik en bedre pris på den nye
i ren handel.

> Ja, men han sælger stort set kun diesel mondeo'er, men tak for hintet
> alligevel.

Måske det er fordi udvalget i dem er størst fra flådeejerne. Vi overvejede
også en nyere brugt mondeo og var nede omkring og kigge hos ham. Han har
tilsyneladende en ganske stor omsætning af mondeo'er (baseret på oserne og
de biler der stod klargjorte til afhentning). Så hvis du ved præcis hvilken
mondeo du vil have sø hør da ad om ikke han kan finde sådan en til dig til
den rigtige pris ...

Fra : Tom

Dato : 22-08-07 19:20

"eichen" <eichen@ruc.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Jeg synes det lyder af lidt hvad du er blevet budt. Jeg fik 40.000 Kr for
min mondeo hos Lindholm da jeg købte en ST200 hos ham. Min havde gået over
300.000 Km og er også en 97' med kun 1.8 motor.

--
Tom