Mon ikke der er én som politianmelder denn~
Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-07 09:25

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 09:49

On 21 Aug., 10:25, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329347.ece

Det må man da så sandelig håbe. Magen til klaphat skal man da lede
længe efter.
Han må være noget indavlet familie til ham Stefan fra
Dødskørselsprogrammet på TV2.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor gerne med

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 10:04

On Tue, 21 Aug 2007 10:25:10 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329347.ece

>--

Her blegner de ting vi lastbilchauffører normalt får skudt i skoene
godt nok noget.

Man kan forestille sig overskrifterne i aviserne. "Af uforklarlige
årsager kørte personbilen pludselig over i den modsatte kørebane, og
kolliderede frontalt med en lastbil."

Her i gruppen ville det medføre en ny hetz mod os, men det ændrer sig
måske lidt nu?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 10:42

"Folmer Rasmussen" skrev

> [...]
> kolliderede frontalt med en lastbil."

> Her i gruppen ville det medføre en ny hetz mod os, men det ændrer sig

Mener du at der er lastbilchauffører der er blevet bebrejdet at en
personbil er kørt over i lastbilens bane.

Man skal da være mere end almindelig paranoid for at mene at denne sag er
et
skjult angreb på lastbiler og deres førere.

Næh det vi bebrejder nogen chauffører, er at de føler sig så forfulgt af
hele samfundet at de hævner sig på cyklisterne, og kværner dem ned når de
kan komme til det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 10:57

On Tue, 21 Aug 2007 11:42:22 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>Mener du at der er lastbilchauffører der er blevet bebrejdet at en
>personbil er kørt over i lastbilens bane.

>--

Du kan jo bare følge med i debatten.

Om ikke andet så kan man henholde sig til at p.gr.a. vægt og størrelse
er det skandaløst med de lastbiler.

> [...]

>hele samfundet at de hævner sig på cyklisterne, og kværner dem ned når de

Jeg anser det ikke for at være et skjult angreb på nogen, men når
ulykken er sket, tror jeg ikke det ville komme frem i lyset at
personbilens fører evt. havde afmonteret rattet, sådan bare for
underholdningens skyld.

Dine bebrejdelser er i mine øjne ikke mindre paranoide end mine
synspunkter, men det der "min far er stærkere end din far" gider jeg
ikke. Det fører ingensteder hen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 11:04

"Folmer Rasmussen" skrev

> [...]
> ulykken er sket, tror jeg ikke det ville komme frem i lyset at
> personbilens fører evt. havde afmonteret rattet, sådan bare for

Næh, man ville nok sige at lastbilen på uforklarlig vis lokkede personbilen
over i forkert bane.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 11:08

KLIP

> Næh, man ville nok sige at lastbilen på uforklarlig vis lokkede
> personbilen over i forkert bane.

Jep, og føreren af bilen i ren desperation havde rykket så hårdt i rattet,
det var røget af og sat sig fast omkring denne roe af et hoved.

mvh
Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 22-08-07 16:04

Hej Alex !

> Næh det vi bebrejder nogen chauffører, er at de føler sig så forfulgt af
> hele samfundet at de hævner sig på cyklisterne, og kværner dem ned når de
> kan komme til det.

Så kan de fa'me lære det - møgcyklister.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-08-07 13:05

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> [...]
> kolliderede frontalt med en lastbil."

> Her i gruppen ville det medføre en ny hetz mod os, men det ændrer sig

Nu må du da lige tage dig sammen - lastbiler har aldrig fået skylden for at
en anden bil er kørt over i den forkerte vejbane og ramt lastbilen
frontalt. Aldrig.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 13:13

On 21 Aug 2007 12:04:40 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Nu må du da lige tage dig sammen - lastbiler har aldrig fået skylden for at
>en anden bil er kørt over i den forkerte vejbane og ramt lastbilen

Henrik.

Det har du ret i, men det afholder ikke de mest rabiate fra at mumle
om, selv om lastbilen er totalt uskyldig, at hvis den ikke havde været
så stor og tung, havde skaderne også været tilsvarende mindre.

Det er ligesom om, at vi ikke MÅ være her.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-07 14:29

>Det er ligesom om, at vi ikke MÅ være her.

Jeg kan se brikkerne er ved, at falde på plads for dig )

(og for de mest hardcore: Det var en dårlig joke...)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-08-07 17:09

> [...]
> så stor og tung, havde skaderne også været tilsvarende mindre.

> Det er ligesom om, at vi ikke MÅ være her.

Jeg ved godt der er nogen der hader lastbiler (og nogen tror alle gør). Men
alligevel, jeg syns nok den der var en gang for langt ude på overdrevet.

Derudover er der da mange ulykker med lastbiler involveret som ikke ville
være blevet så voldsomme hvis ikke det var en stor tung lastbil der var
involveret. Det samme kan siges om jumbojets kontra svævefly...

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-07 07:21

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Derudover er der da mange ulykker med lastbiler involveret som ikke ville
> være blevet så voldsomme hvis ikke det var en stor tung lastbil der var
> involveret. Det samme kan siges om jumbojets kontra svævefly...

*ROFLMAO*

Hva' så Folmer - er du sandsigerske?? ))))))))))))))))))

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-08-07 21:13

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> *ROFLMAO*
> Hva' så Folmer - er du sandsigerske?? ))))))))))))))))))

Grin du bare - men kan du ikke også lige sige hvad der er forkert i det?
Bemærk lige at jeg IKKE skrev at det var de ulykker hvor den modkørende
vælger at skifte bane for at frontalkollidere med en lastbil.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 21-08-07 17:50

Henrik Stidsen wrote:

> Nu må du da lige tage dig sammen - lastbiler har aldrig fået skylden for at
> en anden bil er kørt over i den forkerte vejbane og ramt lastbilen
> frontalt. Aldrig.

Nej, men det er da også en åbenlys fejl.

Som jeg husker det er Newtons regel for massetiltrækning noget i retning af:

F=G * m_1 * m_2 / r²

Det bør derfor være åbenlyst at massetiltrækningen er større, desto
større massen af bilen er. Lad os antage at en lastbil vejer 20 gange så
meget som en personbil.

Når lastbil passerer en personbil vil tiltrækningskraften ved en
afstand på 1 meter demed være 20 gange større end hvis to personbiler
kører forbi hinanden. Så er der ikke noget at sige til at det ender galt.

Jeg mener absolut at der børe være større fokus på lastbilernes
massetiltrækning og dennes betydning for trafiksikkerheden.

I øvrigt ser jeg ikke noget problematisk i det filmede - han tissede jo
ikke i en colaflaske mens han kørte uden rat.

Knus
Regnar

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-07 07:23

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 1 meter demed være 20 gange større end hvis to personbiler kører forbi
> hinanden. Så er der ikke noget at sige til at det ender galt.

Hvor er f.eks. deformationszoner, i dén formel?

> Jeg mener absolut at der børe være større fokus på lastbilernes
> massetiltrækning og dennes betydning for trafiksikkerheden.

Det gøres skam i stor udstrækning - og er gjort de seneste 8 - 10 år.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : alexbo

Dato : 22-08-07 08:55

"Regnar Bang Lyngsø" skrev

> Jeg mener absolut at der børe være større fokus på lastbilernes
> massetiltrækning og dennes betydning for trafiksikkerheden.

Nu jeg tænker over det kan jeg ikke mindes at have hørt om en Rockwool
lastbil, der har været involveret i uheld, det skyldes måske netop at deres
massetiltrækning ikke er så stor.

Massetiltrækningen kan måske forklare det store antal cykler man altid
finder i havnebassiner, det er selvfølgelig de store skibe der nærmest hiver
parkerede cykler ud over kanten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-08-07 19:15

Regnar Bang Lyngsø skrev:
> I øvrigt ser jeg ikke noget problematisk i det filmede - han tissede jo
> ikke i en colaflaske mens han kørte uden rat.

Mon det er oplægget til næste film fra samme kilde - hvis han nogensinde
får lov at køre bil igen?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-08-07 19:12

Henrik Stidsen skrev:
> Nu må du da lige tage dig sammen - lastbiler har aldrig fået skylden for at
> en anden bil er kørt over i den forkerte vejbane og ramt lastbilen
> frontalt. Aldrig.

Det kommer vist an på hvem der "afgør" skyldsspørgsmålet. Er det i
pressen ligger sagen jo lige til højrebenet.

Fra den kant har vi vist endda været ude for ulykker hvor lastbiler har
fået skylden for ulykker de end ikke har været involveret i.

Fra : alexbo

Dato : 24-08-07 20:15

"Finn Guldmann" skrev

> Fra den kant har vi vist endda været ude for ulykker hvor lastbiler har
> fået skylden for ulykker de end ikke har været involveret i.

Ja selv badeulykker så vidt jeg har hørt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-07 15:22

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> kolliderede frontalt med en lastbil."
>
> Her i gruppen ville det medføre en ny hetz mod os, men det ændrer sig

Ja det kunne være at dem i personbilerne skulle feje for egen dør først,
det er da helt vildt som de skider på reglerne..

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/08/21/113752.htm

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 15:26

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det kunne være at dem i personbilerne skulle feje for egen dør først,
> det er da helt vildt som de skider på reglerne..
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/08/21/113752.htm

Det undrer mig, man ikke kan læse, hvor mange der blev noteret for at tale i
håndholdt mobiltelefon.

Det er ellers også standard for børnefamiliernes fædre og mødre....

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-07 15:30

BJ skrev:
> [...]
> håndholdt mobiltelefon.
>
> Det er ellers også standard for børnefamiliernes fædre og mødre....

Ja nu du nævner det, men der har nok været nogle stykker, tro mig.
I øvrigt er det ufatteligt at folk er så dumme, alle ved sgu da at når
skolen starter er politiet ude i den helt storer stil.

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 15:33

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja nu du nævner det, men der har nok været nogle stykker, tro mig.

Á garanterer.

> I øvrigt er det ufatteligt at folk er så dumme, alle ved sgu da at når
> skolen starter er politiet ude i den helt storer stil.

Jep, de kan sku da bare vente til en uge ind i skoleåret, med at køre som
gale netop _dette_ sted.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-07 15:37

BJ skrev:
> [...]
>>

> Á garanterer.

> Jep, de kan sku da bare vente til en uge ind i skoleåret, med at køre som

Det er jo ikke meget anderledes ved jul og påske der er sprit razzia og
ved ferie start er der fartkontroller overalt.

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 15:41

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo ikke meget anderledes ved jul og påske der er sprit razzia og
> ved ferie start er der fartkontroller overalt.

Som du selv skriver, folk er sgu åndssvage, de kan blot vente med at køre
bil som gale, med hovedet under armen, pisse fulde og påvirkede af andet,
når de med sikkerhed ved, politiet ikke er ude i en kampagnerazzia.

Folk skal da også have hjælp til alt nu om stunder!

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-07 16:11

BJ skrev:

> Som du selv skriver, folk er sgu åndssvage, de kan blot vente med at køre
> bil som gale, med hovedet under armen, pisse fulde og påvirkede af andet,
> når de med sikkerhed ved, politiet ikke er ude i en kampagnerazzia.

Hmm det ved jeg så ikke helt.. den holdning må du selv stå for.
> Folk skal da også have hjælp til alt nu om stunder!

Ja det er godt vi er her

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 16:25

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm det ved jeg så ikke helt.. den holdning må du selv stå for.

Ha, ironi har altid været svær at formulere, med mindre man skriver >ironi
on< ... >ironi off< på tydeligt dansk.

> Ja det er godt vi er her

Jep, det er sgu ren velfærd du.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-07 16:36

BJ skrev:
> [...]
>
> KLIP

> Ha, ironi har altid været svær at formulere, med mindre man skriver >ironi

Njoo jeg havde sådan set fanget den, jeg var bare bange for at du trode
at det var min holdning at folk bare skulle køre som idioter når der
ikke var politi osv.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-08-07 10:28

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in news:46caa166$0$2300
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

"Michael H." er ikke så svær at finde for Politiet. Hans profil viser
tydelige billeder af hans køretøj - inkl. nummerplade .

Iøvrigt en "sjov" detalje at bilen blev kasseret ved seneste syn pga. for
stor skævbremsning på forakslen...

Lad ham få en straf til skræk og advarsel.

Fra : Bjarne

Dato : 21-08-07 11:06

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
> [...]
> tydelige billeder af hans køretøj - inkl. nummerplade .
>
> Iøvrigt en "sjov" detalje at bilen blev kasseret ved seneste syn pga. for

Tjae, egentligt er det jo ikke ret sjovt... Men alligevel kan man sq ikke
stoppe med at smile lidt af det...
Sikkert eller ej, sådan et fjols skal have nappet kortet med det samme, jeg
tror hvis man spørger de familier som har mistet nogen pga andres deciderede
dumheder, så kryber det én koldt ned af ryggen...
Han burde konfronteres med 100 af disse pårørende, så ville han sikkert
tudende gå hjem og tage cyklen.
Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 11:26

On 21 Aug., 11:03, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
> kolliderede frontalt med en lastbil."
>
> Her i gruppen ville det medføre en ny hetz mod os, men det ændrer sig

Næ, for når biler kører over i den anden vejbane er det jo ikke de
modkørendes skyld.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 11:28

On 21 Aug., 11:27, "Kent Oldhøj" <k...@oldhoj.dk> wrote:
> [...]
> stor skævbremsning på forakslen...
>
> Lad ham få en straf til skræk og advarsel.

Undskyld til vores handikappede venner her i gruppen, men han ville
være til god skræk og advarsel i rullestol................

Fra : Leonard

Dato : 21-08-07 15:04

On Tue, 21 Aug 2007 03:27:40 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Undskyld til vores handikappede venner her i gruppen, men han ville
> være til god skræk og advarsel i rullestol................

Skræk og advarsel for hvem?
Dem der har ligeså lidt hjerne, som ham kan ikke nås med hverken det ene
eller andet budskab, alle andre kan tænke så meget selv, at de ikke
skruer rattet af en bil, der kører.

Han har sgutte fortjent en kørestol og hans forældre burde ikke have lov
at opdrage flere børn.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 11:29

On 21 Aug., 12:05, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> [...]
> dumheder, så kryber det én koldt ned af ryggen...
> Han burde konfronteres med 100 af disse pårørende, så ville han sikkert

Det tror jeg desværre ikke.
Han slår sig selv og måske andre ihjel på et tidspunkt.

Fra : Bjarne

Dato : 21-08-07 12:59

Det tror jeg desværre ikke.
Han slår sig selv og måske andre ihjel på et tidspunkt.

Ja, du har desværre nok ret... ØV

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 14:27

On 21 Aug., 13:58, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:

> Ja, du har desværre nok ret... ØV

Ja desværre ret i det med andre.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 18:08

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329347.ece

Hvad holder dig tilbage ?

--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : Torben

Dato : 21-08-07 19:29

<jan@bygteknik.dk> wrote in message >
> Hvad holder dig tilbage ?

Tjaa, jeg tænkte nu det samme - mon ikke politiet blot selv tager sagen op?

Den nar burde simpelthen bures inde resten af sine dage.

mvh
Torben

Fra : Lars [6710]

Dato : 21-08-07 21:40

jan@bygteknik.dk skrev:

> Hvad holder dig tilbage ?

Det er vist ikke nødvendigt

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070821/INDLAND/708210484/

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-08-07 22:29

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in

> Det er vist ikke nødvendigt
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070821/INDLAND/708210484/

Gad vide om deres sag havde været særlig god hvis ikke videoen også havde
vist hans ansigt...

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 15:43

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist ikke nødvendigt
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070821/INDLAND/708210484/

Det er iøvrigt fedt at bilgalleriet går aktivt ind i sagen mod idioten.. De
havde låst hans profil, så han ikke kunne slette noget før politiet havde
fået hvad de skulle bruge.

Man kan håbe at han bliver dømt, og får op til de 8 år,som der står han kan
få.. Så kan han få lidt tid til at tænke over tingene når han sidder inde i
fængslet..

MVH
Thomas H.

Fra : William Boysen

Dato : 23-08-07 12:13

On Wed, 22 Aug 2007 16:42:39 +0200, "Thomas H." <ingen> wrote:

>Man kan håbe at han bliver dømt, og får op til de 8 år,som der står han kan
>få.. Så kan han få lidt tid til at tænke over tingene når han sidder inde i
>fængslet..

Du tror da vel ikke i fuldt alvor på, at han ryger ind at ruske. (At han
så burde ryge ind og blive klogere, er en anden snak)

Jeg mener, man kan med en bil smadre en person og slippe med et par
måneder (nettostraf), så da der ikke skete noget, vil han sikkert få
bødestraf i stedet.
Men den kan sikkert også blive til at føle på.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-08-07 08:34

On 21 Aug., 16:04, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Skræk og advarsel for hvem?

Forhåbentligt hans venner.....

> Dem der har ligeså lidt hjerne, som ham kan ikke nås med hverken det ene
> eller andet budskab, alle andre kan tænke så meget selv, at de ikke
> skruer rattet af en bil, der kører.

......men som du så rigtigt skriver kan folk som kan finde på såden
noget nok ikke nåes af andet end vejtræer.

> Han har sgutte fortjent en kørestol og hans forældre burde ikke have lov
> at opdrage flere børn.

Du har så sandelig ret.

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-08-07 09:41
Fra : Bjarne

Dato : 23-08-07 10:04

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> wrote in message
> Heldigvis jo, http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32332
>
> Per

Så er det jo man tænker på filmen "Snatch" hvor der så fint bliver spurgt:

"Do you know what nemesis means???"

Jeg tror nu ikke fyren ryger i fængsel, men man kan da håbe... Den der burde
straffes og udstilles til skræk og rædsel...

vh
Bjarne