/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er det hurtigste I nogensinde har opl~
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 09:17

Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
mere.
Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
prøvet at få en hurtig tur eller?

Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
chauffør eller passagerer?

mvh
Bjarne

ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.



 
 
Henrik B. (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-08-07 09:27

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?

Små 200 km/t i en McLaren SLR med John Nielsen bag rattet - bag Bella
Centret.

> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

235+ km/t - i egen bil.

--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk



Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 09:30


> Små 200 km/t i en McLaren SLR med John Nielsen bag rattet - bag Bella
> Centret.

Det må have været sjovt. Jeg er sikker på kurverne nok er blevet kørt
hurtigere end man selv kommer til



XS1100 (21-08-2007)
Kommentar
Fra : XS1100


Dato : 21-08-07 10:00


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46caa1d8$0$78105$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>> chauffør eller passagerer?
>
> 235+ km/t - i egen bil.
>
> --
235 km/t i min egen Saab 9000 turbo og 240 km/t i min gamle Volvo 760 turbo.

Har kørt 225 km/t på motorcykel.

Alle gange selvfølgelig på tysk autobahn.

Mvh
Jarl
--
Ford Transit autocamper
Yamaha XS 1100



co@ch [4130] (21-08-2007)
Kommentar
Fra : co@ch [4130]


Dato : 21-08-07 10:05


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?
>
> mvh
> Bjarne
>
> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.
>
Tæt på 250 km/t i en Ferrari Dino.

Jeg var teenager dengang, og én af mine kammeraters far, direktør for en af
de store firmaer i DK, havde en hjemme på prøve, og vi fik en tur for livet

Glemmer aldrig den tur...FEDT

Bri@n



Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 11:02


> Tæt på 250 km/t i en Ferrari Dino.
>
> Jeg var teenager dengang, og én af mine kammeraters far, direktør for en
> af de store firmaer i DK, havde en hjemme på prøve, og vi fik en tur for
> livet
> Glemmer aldrig den tur...FEDT
>
> Bri@n


Det lyder sq fedt... Det SKAL jeg prøve en dag... I midten af september skal
jeg en tur til Tyskland så skal jeg se hvad min 328i E46 kan skyde igennem,
sidste ejer siger han fik nålen op på 245km/t...

Bjarne



Elmer Fjort (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Elmer Fjort


Dato : 21-08-07 11:31


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cab7c1$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Tæt på 250 km/t i en Ferrari Dino.
>>
>> Jeg var teenager dengang, og én af mine kammeraters far, direktør for en
>> af de store firmaer i DK, havde en hjemme på prøve, og vi fik en tur for
>> livet
>> Glemmer aldrig den tur...FEDT
>>
>> Bri@n
>
>
> Det lyder sq fedt... Det SKAL jeg prøve en dag... I midten af september
> skal jeg en tur til Tyskland så skal jeg se hvad min 328i E46 kan skyde
> igennem, sidste ejer siger han fik nålen op på 245km/t...


Så få lige en til at checke hastigheden på en gps. Speedomtre er ikke så
præcise at det gør noget.


elmer




Specks6812 (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Specks6812


Dato : 21-08-07 12:39

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> said in
news:46caaad9$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>
> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men
>> mere nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil
>> da gerne mere.
>> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har
>> du vel prøvet at få en hurtig tur eller?
>>
>> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er
>> som chauffør eller passagerer?
>>
>> mvh
>> Bjarne
>>
>> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.
>>
> Tæt på 250 km/t i en Ferrari Dino.
>
> Jeg var teenager dengang, og én af mine kammeraters far, direktør for
> en af de store firmaer i DK, havde en hjemme på prøve, og vi fik en
> tur for livet
>
> Glemmer aldrig den tur...FEDT
>
> Bri@n
>
>

Det må have været den mindre eftertragtede 8 cylindrede 308 GT4 Dino, for i
206 og 246 Dino kunne I umuligt have været tre personer.

Men jeg er da lidt misundelig på den drengeoplevelse alligevel.


co@ch [4130] (21-08-2007)
Kommentar
Fra : co@ch [4130]


Dato : 21-08-07 13:56

Klip<
>> Tæt på 250 km/t i en Ferrari Dino.
>>
>> Jeg var teenager dengang, og én af mine kammeraters far, direktør for
>> en af de store firmaer i DK, havde en hjemme på prøve, og vi fik en
>> tur for livet
>>
>> Glemmer aldrig den tur...FEDT
>>
>> Bri@n
>>
>>
>
> Det må have været den mindre eftertragtede 8 cylindrede 308 GT4 Dino, for
> i
> 206 og 246 Dino kunne I umuligt have været tre personer.
>
> Men jeg er da lidt misundelig på den drengeoplevelse alligevel.
>

Mørkeblå Dino, årgang...hmmm...tænke...jeg har været ca. 15-16 år og jeg er
fra -59 og bilen har vel været fra der omkring.
Der var plads til et par små drenge på bagsædet.

Det kan squ' godt være der kun var 8 i den...men den larmede enormt kan jeg
huske. Feeeed lyd.

Jeg glemmer aldrig da vi tog afsted til Tyskland...naboerne gloede som nogle
sindsyge

Bri@n





Per O. (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 26-08-07 17:59

KLIP
> Det må have været den mindre eftertragtede 8 cylindrede 308 GT4 Dino, for
> i
> 206 og 246 Dino kunne I umuligt have været tre personer.

Jeg har set en Ferrari Testarosse med en voksen fører og tre knejte på 10-12
år. Lidt klemt, men hvad gør man ikke for at køre i Ferrari

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk



Møller (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 26-08-07 20:33

Per O. skrev:


Lidt klemt, men hvad gør man ikke for at køre i Ferrari
>

Køber en, hvis det har interesse.

Møller

Jacob Buus Smidt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 21-08-07 12:20

On 21 Aug., 10:17, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?
>
> mvh
> Bjarne
>
> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.


I en lejet Porsche 911: 287 km/t på speedometer. Det går pænt hurtigt,
og egentlig ikke en hastighed jeg havde lyst til at køre ret lang tid
af gangen. Men skægt var det.

I egen BMW 320i aut. E90: 226 km/t på GPS. Da stod speedo vist på ca
233 km/t. Det gik sandsynligvis en smule ned ad bakke, men ikke
bemærkelsesværdigt. Det tyske Super Plus 100 oktan benz fungerer sgu
OK

Begge dele på Autobahn, selvfølgelig

--
Jacob


Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 12:29


I en lejet Porsche 911: 287 km/t på speedometer. Det går pænt hurtigt,
og egentlig ikke en hastighed jeg havde lyst til at køre ret lang tid
af gangen. Men skægt var det.

F... så der sq gang i den... Puha, jeg synes selv 200 går pænt stærkt, men
det der, der skal ikke den store "Bambi" ud på vejen foran én med den
fart... Men gad godt prøve det...

Min kone's søster bor I New Orleans og sidst jeg var derovre hilste vi på
naboen og jeg bemærkede han havde en ring på hvori der var skrevet i guld
200mph og jeg spurgte manden (nok omkring 70 år gammel) og han fortalte han
var gammel racerkører og hans topspeed var 242mph... DET VILDT... Næste gang
jeg kigger forbi var jeg velkommen til at komme ind at se billederne...
Glæder mig.

bjarne



Specks6812 (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Specks6812


Dato : 21-08-07 12:43

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> said in
news:46cacc4c$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:

>
> I en lejet Porsche 911: 287 km/t på speedometer. Det går pænt hurtigt,
> og egentlig ikke en hastighed jeg havde lyst til at køre ret lang tid
> af gangen. Men skægt var det.
>
> F... så der sq gang i den... Puha, jeg synes selv 200 går pænt stærkt,
> men det der, der skal ikke den store "Bambi" ud på vejen foran én med
> den fart... Men gad godt prøve det...
>
> Min kone's søster bor I New Orleans og sidst jeg var derovre hilste vi
> på naboen og jeg bemærkede han havde en ring på hvori der var skrevet
> i guld 200mph og jeg spurgte manden (nok omkring 70 år gammel) og han
> fortalte han var gammel racerkører og hans topspeed var 242mph... DET
> VILDT... Næste gang jeg kigger forbi var jeg velkommen til at komme
> ind at se billederne... Glæder mig.
>
> bjarne
>
>
>

Ved du godt at 242 mph er ca. 400 km/t.
Måske var det drag race eller "land speed record" han kørte for jeg kan
ikke umiddelbart komme i tanker om andre biler på racerbanerne som triller
med den hastighed.

Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 12:57


> Ved du godt at 242 mph er ca. 400 km/t.
> Måske var det drag race eller "land speed record" han kørte for jeg kan
> ikke umiddelbart komme i tanker om andre biler på racerbanerne som triller
> med den hastighed.

Jo, de lavede vist nogle test i Nevada eller en raceway, og ja, jeg er fuldt
ud klar over at en alm. racerbil ikke kan køre så stærkt, dog har Porsche da
kørt 373km/t hvilket er ganske fornuftigt i en racer.

Men korrekt den 242 mph har ikke været på racerbanen, det var noget
specielt, jeg kan dog ikke være mere specifik desværre. Men jeg skal se om
jeg kan få min svoger til at finde ud af det.

Bjarne



Bruno (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 21-08-07 17:18

Specks6812 wrote:
>
> Ved du godt at 242 mph er ca. 400 km/t.
> Måske var det drag race eller "land speed record" han kørte for jeg kan
> ikke umiddelbart komme i tanker om andre biler på racerbanerne som triller
> med den hastighed.

Det er nu ikke langt fra. Hurtigste gennemsnitlige omgangshastighed i
Indy serien er lig en hastighed på 224 mph, så topfarten på en langside
må vel være tæt på de 400 km/t.

Mvh
Bruno

Leonard (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-08-07 15:24

On Tue, 21 Aug 2007 13:29:04 +0200, Bjarne wrote:

> han havde en ring på hvori der var skrevet i guld
> 200mph og jeg spurgte manden (nok omkring 70 år gammel) og han fortalte han
> var gammel racerkører og hans topspeed var 242mph... DET VILDT...

Åh, ja, Kim, der har USA-Autodele i Odense kørte Topfuel dragrace og
satte en europarekord. Han havde et mærke i bagruden: 511 km/t been
there, done that ... det er vildere end vildt hurtigt.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 15:46



> Åh, ja, Kim, der har USA-Autodele i Odense kørte Topfuel dragrace og
> satte en europarekord. Han havde et mærke i bagruden: 511 km/t been
> there, done that ... det er vildere end vildt hurtigt.
>
> --
> Leonard
> Mine biler: http://vw.leonard.dk/


Ja, det er go' stil....



Jacob Buus Smidt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 21-08-07 12:23

On 21 Aug., 12:31, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:
> "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:46cab7c1$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> >> Tæt på 250 km/t i en Ferrari Dino.
>
> >> Jeg var teenager dengang, og én af mine kammeraters far, direktør for en
> >> af de store firmaer i DK, havde en hjemme på prøve, og vi fik en tur for
> >> livet
> >> Glemmer aldrig den tur...FEDT
>
> >> Bri@n
>
> > Det lyder sq fedt... Det SKAL jeg prøve en dag... I midten af september
> > skal jeg en tur til Tyskland så skal jeg se hvad min 328i E46 kan skyde
> > igennem, sidste ejer siger han fik nålen op på 245km/t...
>
> Så få lige en til at checke hastigheden på en gps. Speedomtre er ikke så
> præcise at det gør noget.
>
> elmer

Normalt vil jeg give dig ret, men er selv overrasket over, hvor præcis
speedo er i min egen BMW E90. Ved ca 233 km/t på speedo siger GPS 226
km/t.

Men ja, helt præcist bliver det nok aldrig.


William Boysen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : William Boysen


Dato : 21-08-07 12:32

On Tue, 21 Aug 2007 10:17:11 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>chauffør eller passagerer?

180-190 km/t som bagsædepassager i en Citroën CX Turbo II (en
dieselhakker hvis jeg husker rigtigt) på rute 11 mellem Tønder og
Skærbæk.

Som chauffør: 220 km/t i en BMW 535i ligeledes i DK.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Henrik Stidsen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 21-08-07 12:59

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

Omkring 170km/t på en tom motorvej, mere kan den franske dame ikke klare...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Jacob Buus Smidt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 21-08-07 13:07

>
> F... så der sq gang i den... Puha, jeg synes selv 200 går pænt stærkt, men
> det der, der skal ikke den store "Bambi" ud på vejen foran én med den
> fart... Men gad godt prøve det...

Ja, der er ikke meget at gøre, hvis der pludselig kommer et dyr. Men
der er også meget forskel på, hvordan farten føles i forskellige
biler. En af grundende til, at jeg ikke syntes, at 280+ var en
behagelig fart var, at det ikke føltes sikkert at skulle foretage en
undvigemanøvre. Det virkede ikke som om, at forhjulene havde så meget
at skulle have sagt

Men der var 2 ting, der ovarraskede mig:
1) Hvor hurtigt den høje fart opnås i sådan en bil
2) Hvor stabil den var ved "lavere" hastigheder omkring 250 km/t, hvor
vognbaneskift kunne foretages helt uden dramatik og disse hastigheder
derfor var ganske behagelige og kunne nydes over længere distancer,
hvis der ikke var så meget trafik

> Min kone's søster bor I New Orleans og sidst jeg var derovre hilste vi på
> naboen og jeg bemærkede han havde en ring på hvori der var skrevet i guld
> 200mph og jeg spurgte manden (nok omkring 70 år gammel) og han fortalte han
> var gammel racerkører og hans topspeed var 242mph... DET VILDT... Næste gang
> jeg kigger forbi var jeg velkommen til at komme ind at se billederne...
> Glæder mig.

Ja, det lyder godt nok rimelig hæftigt. Hvilken type motorsport har
han kørt?


Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 13:14


Ja, det lyder godt nok rimelig hæftigt. Hvilken type motorsport har
han kørt?

Jeg er ikke helt sikkert, men det har i hvert fald været for 20 år siden
eller længere tid... Om det hed Nascar eller hvad det gjorde dengang ved jeg
ikke, men det var på højeste plan... hehe hvilket også fremgår af deres hus
lige ud til vandet. Det ikke småpenge han havde tjent på det pjat.

Som sagt vil jeg lige maile min svoger og finde ud af om jeg kan få noget
mere info omkring det. Og gerne et navn, det kunne jo være man kan slå
fætteren op på nettet...

vh
Bjarne



RP (21-08-2007)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 21-08-07 13:10

> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

omkring 270 på speedometeret i en porsche på autobahn.


Bjarne (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 21-08-07 13:17



omkring 270 på speedometeret i en porsche på autobahn.



Skønt, jeg skal altså også snart i en Porsche... Det msq mit mål at indenfor
en mindre årrække at eje sådan en bandit.

Bjarne



Mogens (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-08-07 17:11

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cad7a1$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

>> omkring 270 på speedometeret i en porsche på autobahn.

Jeg kan godt lide, du skriver "omkring" - hvis du selv kører,
er der nemlig nok at se til med dén fart...

> Skønt, jeg skal altså også snart i en Porsche... Det msq mit mål at
> indenfor en mindre årrække at eje sådan en bandit...

Nogen har den opfattelse, at det er bedre at drømme om en Por-
sche end at eje een. Jeg blev medlem af +300 km/t klubben for
ikke så længe siden. Jeg kørte i egen bil, og det er ikke en fart
at køre med på offentlig vej, IMO...



Anders Majland (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 21-08-07 18:30

>>> omkring 270 på speedometeret i en porsche på autobahn.
>
> Jeg kan godt lide, du skriver "omkring" - hvis du selv kører,
> er der nemlig nok at se til med dén fart...

Det er derfor man bagefter kigger over på GPS'en og ser hvad den har
registreret som topfart

Jeg har ikke kørt nogle hurtige biler, men den gamle mazda 626 2.2i fik da
engang lov at strække ud i tyskland. Imho ikke noget jeg havde lyst til at
gentage i den. 190 på speedometeret i en mere end 10år / 250.000km gammel
bil og man mærker at den er slidt .... Men de fleste af hestene var da
hjemme ...

Jeg har heller ikke testet topfart i hverken den nuværende eller den forrige
bil - og heller ikke på motorcyklerne. Dvs den lille aprilia med 14hk for jo
som regel lov at løbe alt hvad den kan men jeg synes at det er sjældent at
jeg kører hvor der er plads til at køre stærkt - og så virker risikoen for
straf også på mig. Jeg har ikke lyst til at risikere en (betinget)
frakendelse af kørekortet og er for lidt i tyskland til at køre stærkt der
....


--
anders dot majland at jyde dot dk
2007 Citroen C5 Weekend 1.6 HDi Elegance
1998 Aprilia Leonardo 150
1993 Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD & 1988 Yamaha XT600Z Ténéré 3DS



Martin Johansen [600~ (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-08-07 13:14


>Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>chauffør eller passagerer?

Chauffør i egen bil - 267 km/t.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Karina Hansen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Karina Hansen


Dato : 22-08-07 16:56

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>> chauffør eller passagerer?
>
> Chauffør i egen bil - 267 km/t.
>

267 km/t på autobahn som Martins passager *gulp*

/Karina

Henrik B. (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-08-07 07:14

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46cc5c87$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

>> Chauffør i egen bil - 267 km/t.
>>
>
> 267 km/t på autobahn som Martins passager *gulp*

Martin! Hold så op med at skrive under alias'er. )))))

--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk



Martin Johansen [600~ (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-08-07 18:51

On Thu, 23 Aug 2007 08:14:25 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:46cc5c87$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Chauffør i egen bil - 267 km/t.
>>>
>>
>> 267 km/t på autobahn som Martins passager *gulp*
>
>Martin! Hold så op med at skrive under alias'er. )))))

ROFL

Meget kan du skyde mig i foden, men ikke den der.. lol

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Broegger (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 21-08-07 14:59

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:

> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da
> gerne mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du
> vel prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er
> som chauffør eller passagerer?
>
> mvh
> Bjarne
>
> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.

211 km/t på GPS'en i min Octavia ... men det var så også på autobahn i
nærheden af campingvognstrækkerdræberbakkerne

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerne.dk

Leonard (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-08-07 15:16

On Tue, 21 Aug 2007 10:17:11 +0200, Bjarne wrote:

> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

201 km/t i en Mercedes E300 Diesel årgang 1994 (samme år) målt med det
kalibrerede taxameter som gennemsnit over 2 km. Om natten på en landevej
på Fyn (ja, det var dumt og ikke noget at prale af)

198 km/t i gennemsnit fra det sidste lyskryds i Vejle til billetlugen
ved færgen over Storebælt. Målt med stopur. Kørt på en Honda CB750F
årgang 1985. Turen blev kørt en lørdag eftermiddag i industriferien i
1990 eller 1991 og der var 5 timers bilkø for at komme over med færgen
(endnu dummere, ja)

Ca. 270 km/t på en Suzuki GSX-R 1100 R efter speedometeret, næsten ny i
1991 på en jysk landevej mellem Holstebro og Skjern, det gik eddermugme
stærkt og er den eneste gang jeg har oplevet noget der ligner tunnelsyn.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Nikolaj (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Nikolaj


Dato : 22-08-07 00:34

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in
news:1xnsnpauazxfz.dx4e3eyrf9iq.dlg@40tude.net:

> 198 km/t i gennemsnit fra det sidste lyskryds i Vejle til billetlugen
> ved færgen over Storebælt. Målt med stopur. Kørt på en Honda CB750F
> årgang 1985. Turen blev kørt en lørdag eftermiddag i industriferien i
> 1990 eller 1991 og der var 5 timers bilkø for at komme over med færgen
> (endnu dummere, ja)

En CB750F 85' kan sgu ikke køre over 200, sådan en havde jeg som
begyndercykel. Med en gennemsnitsfart på 198 så skal man langt over 200 på
nogle strækninger. Og du kørte det i overhalingsbanen udenom bilerne i kø,
det lyder forrykt

Klaus D. Mikkelsen (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-08-07 05:16

Nikolaj skriver:
>
> En CB750F 85' kan sgu ikke køre over 200, sådan en havde jeg som
> begyndercykel. Med en gennemsnitsfart på 198 så skal man langt over 200 på
> nogle strækninger. Og du kørte det i overhalingsbanen udenom bilerne i kø,
> det lyder forrykt

Køen var vel på havnen for at komme med færgen og ikek på motorvejen ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-08-07 09:30

On Tue, 21 Aug 2007 23:34:22 +0000 (UTC), Nikolaj wrote:

> En CB750F 85' kan sgu ikke køre over 200, sådan en havde jeg som
> begyndercykel. Med en gennemsnitsfart på 198 så skal man langt over 200 på
> nogle strækninger. Og du kørte det i overhalingsbanen udenom bilerne i kø,
> det lyder forrykt

Min kunne køre et pænt stykke over 200 km/t, men den var heller ikke
helt almindelig.
Og ja, set i bagklogskabens klare lys, så var det fuldstændigt
vanvittigt og tåbeligt. Det var nu ikke noget jeg tænkte så meget over
dengang.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Claus Frørup (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 21-08-07 16:27

Isang tao pinangalanan, "Bjarne" <vesterport@gmail.com> nagsulat:

klip
>Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>chauffør eller passagerer?

286 i en peppet porsche 928

8000 rpm i 6 gear i en formel 3 på Paul Ricard banen
aner ikke hvad farten var, men vindpresset trykkede hovedet bagover så
jeg næsten ikke kunne se banen

154 i en skoda 120glx årgang 1982 Det var vildt.

200 i en af de aller første opel ascona 2,0s der kom til landet.
Sidespejlene kunne ikke klare vindtrykket, så de foldede sig ind.

210 i min og Jans nu hengangne opel rekord.

40km/t i en barnevogn trukket efter en knallert.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

ShutEye (21-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 21-08-07 17:03

> 40km/t i en barnevogn trukket efter en knallert.

Hahah lol. Det er da næsten det vildeste indtil videre :)



Claus Frørup (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 21-08-07 17:23

Isang tao pinangalanan, "ShutEye" <no@no.no> nagsulat:

>> 40km/t i en barnevogn trukket efter en knallert.
>
>Hahah lol. Det er da næsten det vildeste indtil videre :)
>
Så skulle du have set jan, da han røg ind i en hæk, fordi han ikke
kunne dreje barnevognen))
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

jan@bygteknik.dk (21-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 21-08-07 18:07

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Så skulle du have set jan, da han røg ind i en hæk, fordi han ikke
>kunne dreje barnevognen))
>--


dumme svin !! Det skulle have været en hemmelighed



--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Uffe Bærentsen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 21-08-07 22:05


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:bs6mc3pmasnvl8b7vp10k440eg6uttdron@news.tele.dk...
> Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :
>
>>Så skulle du have set jan, da han røg ind i en hæk, fordi han ikke
>>kunne dreje barnevognen))
>>--
>
>
> dumme svin !! Det skulle have været en hemmelighed

og nu ligger det gemt i baghovedet til evig tig


> --
> Jan_stevns
>
> Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Billeder tak



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



William Boysen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : William Boysen


Dato : 23-08-07 12:15

On Tue, 21 Aug 2007 19:06:42 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :
>
>>Så skulle du have set jan, da han røg ind i en hæk, fordi han ikke
>>kunne dreje barnevognen))

>dumme svin !! Det skulle have været en hemmelighed

Bare rolig, Google Groups kan sagtens holde på en hemmelighed.
*he he he*

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Kasper Christensen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 21-08-07 17:27

> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

201 km/t iflg. gps her i sommers i min Octavia 2.0 FSI. (Autobahn)

Mvh

Kasper

jan@bygteknik.dk (21-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 21-08-07 18:08

Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev :

>201 km/t iflg. gps her i sommers i min Octavia 2.0 FSI. (Autobahn)



Imponerende så mange der lige har været syd for grænsen ;)



--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Kasper Christensen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 21-08-07 19:40

>> 201 km/t iflg. gps her i sommers i min Octavia 2.0 FSI. (Autobahn)
>
>
>
> Imponerende så mange der lige har været syd for grænsen ;)

Ja, men ellers er Østrig en svær destination

Mvh

Kasper

jan@bygteknik.dk (21-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 21-08-07 20:12

Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev :

>> Imponerende så mange der lige har været syd for grænsen ;)

>Ja, men ellers er Østrig en svær destination

Nejda - fuld skrue til Munchen og så til venstre

Ingen i denne gruppe har kørt mere end 110/130 på motorvej - Nøjjjj
hvor er vi dygtige <<fnis>>


Jeg måtte da også tage vejen hjem med Völlen fra Brande , via
Flensburg -> puttgarten .... Ellers kunne jeg da ikke påstå den
render pænt hurtigt (260 med fuld kog på kedlen, og højeste remskive
aktiveret)

--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Ukendt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-07 20:28

On Tue, 21 Aug 2007 21:12:10 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev :
>
>>> Imponerende så mange der lige har været syd for grænsen ;)
>
>>Ja, men ellers er Østrig en svær destination
>
>Nejda - fuld skrue til Munchen og så til venstre
>
>Ingen i denne gruppe har kørt mere end 110/130 på motorvej - Nøjjjj
>hvor er vi dygtige <<fnis>>
>

Jeg har i et svagt øjeblik været på 210 (men det er en lang
historie om privat udrykningskørsel)

>
>Jeg måtte da også tage vejen hjem med Völlen fra Brande , via
>Flensburg -> puttgarten .... Ellers kunne jeg da ikke påstå den
>render pænt hurtigt (260 med fuld kog på kedlen, og højeste remskive
>aktiveret)

Jeg tror dig - og jeg transformerede også et stykke landevej om til
autobahn nogle sekunder i eftermiddags. (noget med 60 når der var
overhaling forbudt og 90 når det var tilladt - så kom der 800 m med to
spor og det lille oliefyr fik "baaank")
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

William Boysen (23-08-2007)
Kommentar
Fra : William Boysen


Dato : 23-08-07 12:29

On Tue, 21 Aug 2007 21:12:10 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev :
>
>>> Imponerende så mange der lige har været syd for grænsen ;)
>
>>Ja, men ellers er Østrig en svær destination
>
>Nejda - fuld skrue til Munchen og så til venstre
>
>Ingen i denne gruppe har kørt mere end 110/130 på motorvej - Nøjjjj
>hvor er vi dygtige <<fnis>>

Ork, jo. 220 km/t på en dansk landevej om natten.

Meeen, ellers ikke mere end 30-40 km/t for hurtigt når trafikken er til
det.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Brian (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-08-07 18:38

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere ca.
> 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.

270km/t på speedo i en Opel Calibra. Det blevet senere justeret så de
270km/t blev til 255km/t... men det var nu også hurtigt nok :)



Kent Nielsen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 21-08-07 18:40


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

Bil: 250 Km/t, Audi A8
MC: 270 Km/t, Yamaha FZR 1000 Exup
(På A7/E45)

--
Mvh
Kent Nielsen



MikLarsen@gmail.com (21-08-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 21-08-07 18:41


> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

Mig selv bag rattet i en Audi A8 4,2 Den gik 275km/t på nålen og er
begrænset til 250km/t så mon ikke den har været der.

Jeg har desværre ikke prøvet nogen biler som ikke er begrænset til
250km/t men har så til gengæld prøvet det i et par stykker Bl.a BMW
E36 M3 og BMW 745i.

Mikael - min Mazda render 197km/t det er det den er opgivet til og der
er ikke plads til flere omdrejninger





Ukendt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-07 19:16


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...


> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

165 kmt/t i en Polo fra 1981
165 km/t i en Sierra fra 1986
180 km/t i en Alfa 146 fra 90'erne.
205 km/t i en Supra 2.8i fra 80'erne.
210 km/t i en Kadett GSI
810 km/t i en 737'er..,o)

-alt iflg. speedometret..



Leonard (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-08-07 19:24

On Tue, 21 Aug 2007 20:16:03 +0200, Eque wrote:

> 810 km/t i en 737'er..,o)
>
> -alt iflg. speedometret..

Men det må være omregnet, for det viser så vidt jeg ved ikke i km/t og
så er der jo spørgsmålet om det er airspeed eller groundspeed ...?

Jeg har selv fløjet 140 mph i min Piper 28, det er max TAS (True Air
Speed) i den. Med en god medvind bliver det nemt til over 270 km/t GS
(Ground Speed).

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Ukendt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-07 19:49


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hxqnzn3end19$.11mf3zymv31wp.dlg@40tude.net...
> On Tue, 21 Aug 2007 20:16:03 +0200, Eque wrote:
>
>> 810 km/t i en 737'er..,o)
>>
>> -alt iflg. speedometret..
>
> Men det må være omregnet, for det viser så vidt jeg ved ikke i km/t og
> så er der jo spørgsmålet om det er airspeed eller groundspeed ...?

Ved ikk' men det stod på storskærmen:,o)



Lars O. (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars O.


Dato : 21-08-07 20:12

On Tue, 21 Aug 2007 16:15:32 +0200, Leonard wrote:

> Ca. 270 km/t på en Suzuki GSX-R 1100 R efter speedometeret, næsten ny i
> 1991 på en jysk landevej mellem Holstebro og Skjern, det gik eddermugme
> stærkt og er den eneste gang jeg har oplevet noget der ligner tunnelsyn.
>

270 på landevej? Fy for den...

/Lars

Leonard (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-08-07 20:20

On 21 Aug 2007 19:12:15 GMT, Lars O. wrote:

> 270 på landevej? Fy for den...

Ja, i 1994 blev jeg klogere ... selvom det ikke gik helt så hurtigt.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Møller (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 21-08-07 20:57

Leonard skrev:
> On 21 Aug 2007 19:12:15 GMT, Lars O. wrote:
>
>> 270 på landevej? Fy for den...
>
> Ja, i 1994 blev jeg klogere ... selvom det ikke gik helt så hurtigt.

Jeg kom pludselig til at tænke på Johannes V. Jensen:
"De nåede færgen"
Det må være ca. 1948. Carl Th. Dreyer
Fra imdb: "In order to reach his ferry before it leaves to harbor a young
couple has to drive fast. And faster he goes. And he likes it. He likes the
thrill of a fast ride. But when you live a fast life, it can be over sooner
than you know."

Er nok stadig aktuel uhyggelig aktuel.

Møller

Leonard (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-08-07 09:27

On Tue, 21 Aug 2007 21:56:35 +0200, Møller wrote:

> Jeg kom pludselig til at tænke på Johannes V. Jensen:
> "De nåede færgen"

> Er nok stadig aktuel uhyggelig aktuel.

Ja, og derfor er min kalender også ved at være fyldt op med foredrag i
folkeskolernes 9. klasser, igen.

--
Leonard
http://leonard.dk/trafikinformator/

Mogens (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-08-07 16:23

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1fgehtdq5v9ip$.rxv0if04had2$.dlg@40tude.net...

> Ja, og derfor er min kalender også ved at være fyldt op med foredrag i
> folkeskolernes 9. klasser, igen.

Misforstå mig nu ikke! - får I en aflønning for jeres indsats?
Som andre foredragsholdere.
Eller blot udgifterne dækket? (km/bro/what ever)



Leonard (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-08-07 21:07

On Wed, 22 Aug 2007 15:22:31 GMT, Mogens wrote:

>> Ja, og derfor er min kalender også ved at være fyldt op med foredrag i
>> folkeskolernes 9. klasser, igen.
>
> Misforstå mig nu ikke! - får I en aflønning for jeres indsats?
> Som andre foredragsholdere.
> Eller blot udgifterne dækket? (km/bro/what ever)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal misforstå dig, så jeg svarer bare.
Ja, vi får gæstelærertimeløn og kørsel efter statens gældende takster.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Stefan Jacobsen (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 21-08-07 21:54

> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.
ca. 200 i en Nissan Sunny 1,6 16V årgang 1996 med 120kkm på klokken
ca. 170 i en Mascot Pickup årgang gaaaammmel som passagere
ca. 180 i en Mazda 626 2.0D årgang 1984 med 635kkm på tælleren (scary stuff)
ca. 175 i en Golf 2 1,6 GTD årgang 1987 med 565kkm på tælleren (more scary
stuff)
ca. 180 i en 306 2.0 HDI årgang 2001
ca. 195 i en Mitsu Space Star 1,3 årgang 2001 med 120kkm på tælleren
ca. 145 på Yamaha XS400 årgang 1984 med 65kkm på tælleren
ca. 220 i en Gøj 406
ca. 170 i en VW passat 1,9 tdi årgang 1994 med 547kkm på tælleren (har endnu
ikke prøvet at køre den helt ud)
ca. 150 i en gøj 106 1,5D årgang 1996 med 315 kkm på tælleren

Stef




John Sahl (21-08-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-08-07 22:18

Bjarne wrote:
> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.

245km/t i en Uno, føles som 400km/t

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



John Sahl (21-08-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-08-07 22:18

John Sahl wrote:
> Bjarne wrote:
>> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.
>
> 245km/t i en Uno, føles som 400km/t

Nåh ja, 75km/t på skateboard efter en knallert.. Av!

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Tom (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-08-07 22:40


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?


275 som chaufør i en 911 carrera 4 2004'....ganske fornøjelig at prøve en
enkelt gang.

Ellers må det være 235 i min turbo sierra som jeg har haft den oppe på
masser af gange

Min nuværende bil napper liiiiige små 200 hvis det er vindstille og ikke alt
for varmt.

--
Tom



Ukendt (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-07 23:53

Som Dragracing kører har jeg været oppe i fart , men jeg fik nu ingen fart
bøde på disse 201 meter , men hvis banen osv var lang nok snerper det lidt

305 hk til 175 kg MC

http://www.kvikteam.dk/images/2007/Malmo1/Malmø%20191.html





PE
www.kvikteam.dk
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



John Sahl (21-08-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-08-07 23:55

PE wrote:
> Som Dragracing kører har jeg været oppe i fart , men jeg fik nu ingen
> fart bøde på disse 201 meter , men hvis banen osv var lang nok
> snerper det lidt
> 305 hk til 175 kg MC
>
> http://www.kvikteam.dk/images/2007/Malmo1/Malmø%20191.html

Hvad køres der af tider og udgangshastigheder på sådan et bæst?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Ukendt (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-07 00:26

Nu er det så ikke lige mig på det billede men han kører på ca 5,1- 5,2 og ca
275 km/t

Jeg kører uden wheeliebar dvs støttehjul og slicks så der er tiden ca 6 sek
og 210 km/t

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:46cb6d4b$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> PE wrote:
>> Som Dragracing kører har jeg været oppe i fart , men jeg fik nu ingen
>> fart bøde på disse 201 meter , men hvis banen osv var lang nok
>> snerper det lidt
>> 305 hk til 175 kg MC
>>
>> http://www.kvikteam.dk/images/2007/Malmo1/Malmø%20191.html
>
> Hvad køres der af tider og udgangshastigheder på sådan et bæst?
>
> --
> John Sahl
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.
>



RP (22-08-2007)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 22-08-07 08:43

On 21 Aug., 18:11, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:46cad7a1$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >> omkring 270 på speedometeret i en porsche på autobahn.
>
> Jeg kan godt lide, du skriver "omkring" - hvis du selv kører,
> er der nemlig nok at se til med dén fart...

Jeps...

> Nogen har den opfattelse, at det er bedre at drømme om en Por-
> sche end at eje een.

Jeps... det er vel en bil som alle andre

Personligt foretrækker jeg at cruise i en gammel amerikaner -> mere
afslappende.

>Jeg blev medlem af +300 km/t klubben for
> ikke så længe siden. Jeg kørte i egen bil

Hvad kørte du i?

>og det er ikke en fart
> at køre med på offentlig vej, IMO...

Korrekt, men det foregik på en helt tom motorvej. Det sjove var at så
snart jeg kunne se en bil i bakspejlet, sænkede jeg hastigheden. Få
sekunder efter spurtede der en porsche 911 etellerandet vildt
forbi




Mogens (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-08-07 16:21

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1187768568.770586.322150@m37g2000prh.googlegroups.com...

> Personligt foretrækker jeg at cruise i en gammel amerikaner -> mere
> afslappende.

He he - havde tidligere en '98 Camaro Z28 5,7 l

> Hvad kørte du i?

Det var i min '01 Porsche 996 turbo...

> Korrekt, men det foregik på en helt tom motorvej.

Ja, der må ikke være et øje i miles omkreds. Det går altså
ubehageligt stærkt - og larmer en del



Thomas Landberg (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 22-08-07 09:46

> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

260km/t i en BMW 535D. Jow, det var åbenbart lykkedes at fjerne Vmax

I sommerferien havde jeg min Honda Civic 1.8 Sport oppe på 218km/t på GPS'en
ned ad en lang bakke i Sydtyskland, tanket med 100 V-power.


--


Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.



Mogens (22-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-08-07 16:25

"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:46cbf7e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> 260km/t i en BMW 535D. Jow, det var åbenbart lykkedes at fjerne Vmax

Det siges, at Vmax omgåes ved at slå fartpiloten til. Altså, man sætter
piloten til 160, og bruger speederen manuelt resten af vejen. Så skulle
Vmax være omgået (virker tilsyneladende på en M5)



Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 15:15


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:OyYyi.6715$ZA.3476@newsb.telia.net...
> "Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> news:46cbf7e4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> 260km/t i en BMW 535D. Jow, det var åbenbart lykkedes at fjerne Vmax
>
> Det siges, at Vmax omgåes ved at slå fartpiloten til. Altså, man sætter
> piloten til 160, og bruger speederen manuelt resten af vejen. Så skulle
> Vmax være omgået (virker tilsyneladende på en M5)

252km/t i en BMW 535D (den gamle med "kun" 272hk.) både med og uden
fartpilot.

280km/t Suzuki GSX/R 1100R - fy føj

125km/t på min Yamaha 50ccm 4 gears fra kong gulerods tid.

Er sku mere til hurtige accelerationer - både 0 - 100 og især
mellemaccelerationer

--
/HB
--
HB


Bjarne (24-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 24-08-07 08:17

Konklusionen her er vel at vi sammen kan bistå med en gennemsnits-oplevelse
på over 200km/t det ligegodt mere imponerende end jeg overhovedet have
regnet med.

God fart... Hehehehe apropos så er min kone amerikaner og hun studsede lidt
over dette skilt første gang hun så det:

[Fart Kontrol]

og i Malmö [O ring]


mvh
Bjarne



Per O. (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 26-08-07 18:00

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
> prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?
>
> mvh
> Bjarne
>

245 km/t på speedometeret, og jeg siger ikke hvor

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk



Lars Hoffmann (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-08-07 18:46

On Aug 21, 10:17 am, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
> mere.


195 i min Renault Gran Scenic Diesel. Det syntes jeg var nok i en 7
sæders MPV!


Ukendt (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-07 18:58

On Tue, 21 Aug 2007 10:17:11 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
>nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da gerne
>mere.
>Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du vel
>prøvet at få en hurtig tur eller?
>
>Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>chauffør eller passagerer?
>

Skal vi tage de mest skrækindjagende:
- nyt kørekort og fars Kadett 1.2 kunne vise 180
- min Mascot 850 kunne vise 150
- passager i min lillebrors Mascot xxx med 1.3 maskine og speedometer
opgav )
- en udslidt Ascona C 1.6S der kunne vise 195

Og så disclaimeren - der er flere at tage af , men de er samlet
over 30 års kørsel og ved de sjældne lejligheder hvor der var plads
til det.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Specks6812 (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Specks6812


Dato : 27-08-07 22:02

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> said in
news:46ca9f4c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:

> Nu spørger jeg ikke for at hive fartsøndere osv frem i lyset, men mere
> nysgerrig på dette, jeg har selv prøvet omkring 200km/t og vil da
> gerne mere.
> Men hvis du har været på banen med Jan Magnussen eller andre så har du
> vel prøvet at få en hurtig tur eller?
>
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er
> som chauffør eller passagerer?
>
> mvh
> Bjarne
>
> ca. 200km/t i min forrige bil 325i E36.... På Autobahn selvfølgelig.
>
>

Har krydset Fyn fra Middelfart til Nyborg på 21 minutter.
Regn selv farten ud.
Mere end 20 år siden.

jan@bygteknik.dk (27-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 27-08-07 22:15

Specks6812 <findit@hotmail.com> skrev :

>Har krydset Fyn fra Middelfart til Nyborg på 21 minutter.
>Regn selv farten ud.

der er vist 78km ~ 223 km/t - tjaehhhh.

Holdt du pause undervejs ? <grin>






--
Jan_stevns

Specks6812 (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Specks6812


Dato : 27-08-07 22:31

jan@bygteknik.dk said in news:0if6d3paur5u29c6ah6cff6p5eqjgqs426
@news.tele.dk:

> Specks6812 <findit@hotmail.com> skrev :
>
>>Har krydset Fyn fra Middelfart til Nyborg på 21 minutter.
>>Regn selv farten ud.
>
> der er vist 78km ~ 223 km/t - tjaehhhh.
>
> Holdt du pause undervejs ? <grin>
>
>
>
>
>
>

Ingen spisepauser.

Kun ganske få pauser for at tage nogle stativ makrobilleder af evolutionen
fra frø til erigeret solsikke i blomst.

Eller er en solsikke en løgplante?

Henning (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 28-08-07 08:50


Nu svarer jeg kun på overskriften - det hurtigste jeg har oplevet i en
bil var nede bag Fisketorvet. Fra de ankom til kondomet blev smidt ud
af vinduet gik der ikke tre minutter....

Bjarne (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 31-08-07 11:51



> Nu svarer jeg kun på overskriften - det hurtigste jeg har oplevet i en
> bil var nede bag Fisketorvet. Fra de ankom til kondomet blev smidt ud
> af vinduet gik der ikke tre minutter....


Hahahahaha



Steffan Fallesen (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Steffan Fallesen


Dato : 31-08-07 14:10

Bjarne wrote:

> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?

240 km/h på Autobahn i en V8 (BMW 7). Lidt dump syntes jeg bagefter men
en gang i mellem lader jeg hovedet blive hjemme. Men det var sjovt.

/Steffan
som normal køre pænt

Martin Johansen [600~ (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-08-07 15:28

On Fri, 31 Aug 2007 15:09:30 +0200, Steffan Fallesen
<no-spam-ssf@servage.net> wrote:

>Bjarne wrote:
>
>> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
>> chauffør eller passagerer?
>
>240 km/h på Autobahn i en V8 (BMW 7). Lidt dump syntes jeg bagefter men
>en gang i mellem lader jeg hovedet blive hjemme. Men det var sjovt.

Ja det koster sq dyrt i benzin så jeg er enig i, at det var dumt.

Når SAAB'en får lov at strække ben skal jeg tanke efter hver 200km..
det er sq dumt også, men sjovt :P

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Mogens (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-08-07 15:42

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ga9gd31fj9rj91g54otohgegbmgq9k8j4p@4ax.com...

>>240 km/h på Autobahn i en V8 (BMW 7). Lidt dump syntes jeg bagefter men
>>en gang i mellem lader jeg hovedet blive hjemme. Men det var sjovt.

> Ja det koster sq dyrt i benzin så jeg er enig i, at det var dumt.

Selve farten er ingen problem...

> Når SAAB'en får lov at strække ben skal jeg tanke efter hver 200km..

He he - korrekt. Det koster nemlig kassen at køre langt over 200 km/t :)



Martin Johansen [600~ (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-08-07 15:49


>Selve farten er ingen problem...

Nej da... den bliver kun et problem hvis et hjul falder af Og så
er farten vel ikke engang problemet, men selve hjulet

>He he - korrekt. Det koster nemlig kassen at køre langt over 200 km/t :)

Jeg har ikke prøvet, at stikke hovedet op gennem soltaget, men jeg
kunne forestille mig en vindmodstand af de store...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Mogens (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-08-07 16:05

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:khagd31ub4aeef7rlb69nltoja70vcdos9@4ax.com...

> Jeg har ikke prøvet, at stikke hovedet op gennem soltaget, men jeg
> kunne forestille mig en vindmodstand af de store...

Jeg hørte lige om een, der havde brugt lidt kroner på et F1-arrangement.
Han havde store problemer med at holde hovedet "lodret" ned ad lang-
siden, grundet fartvinden. Blev meget træt i nakken af det...



Martin Johansen [600~ (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-08-07 16:06


>Jeg hørte lige om een, der havde brugt lidt kroner på et F1-arrangement.
>Han havde store problemer med at holde hovedet "lodret" ned ad lang-
>siden, grundet fartvinden. Blev meget træt i nakken af det...

Det kunne være fedt med sådan en tur :P

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Bruno (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 31-08-07 15:59

Bjarne wrote:
> Hvilket er den højeste fart du har prøvet i en bil, hvadenten det er som
> chauffør eller passagerer?
>
ca. 180 i bil.

Det dumeste jeg har været med til var samme hastighed på en villavej og
da sad jeg bagpå en MC (uden hjelm forøvrigt) - det var simpelthen tåbeligt!

Største fartoplevelse har været uden HK og på en mountainbike med ca. 75
ned ad en smal snoet og ujævn skovsti. Fartfornemmelse kommer af reel
hastighed og så afstand til omgivelserne og træer langs en skovsti står
helt stille

Mvh
Bruno

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste