Lexus contra Toyota , 112 % det samme ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 21-08-07 00:23

Fik en forespørgsel fra naboen som står og skal have anden / ny bil.
En Lexus og en Toyota er lavet af samme firma.
Er en Lexus så lige så solid ( 112% ) som Toyota ?
Jeg har kigget lidt på nettet , men synes ikke jeg kan finde noget svar til
naboen.
Er der noget om snakken ?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-08-07 02:15

Øl er godt ! wrote:
> [...]
> Er en Lexus så lige så solid ( 112% ) som Toyota ?
> Jeg har kigget lidt på nettet , men synes ikke jeg kan finde noget

Det vil jeg mene!
Lexus er et af de mærker af limosiner,, amerikanerne er allermest tilfredse
med. Det har de i hvert fald været med GS400 modellen.
Så Lexus er luksus Toyota'er.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kåre

Dato : 21-08-07 06:25

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er en Lexus så lige så solid ( 112% ) som Toyota ?
> Jeg har kigget lidt på nettet , men synes ikke jeg kan finde noget svar

Det tror jeg nok der er.
Jeg læste engang en anmeldelse af en Lexus (i år), og der var konklusionen
"Der er Lexus og så er der alle de andre". Hvor han jo så sammenligner med
andre luxus biler i samme klasse. Og han mente både mht. samlekvalitet og
kørekomfort/udstyr.

mvh
Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 07:59

> [...]
> Er en Lexus så lige så solid ( 112% ) som Toyota ?
> Jeg har kigget lidt på nettet , men synes ikke jeg kan finde noget svar

Ja, iflg en FDM artikel jeg læste for nogen tid siden, så er Lexus det
ypperste. Det må betyde at den er 112% iorden mht. fejl - og så er den
rigtig lækker i kabinefinish mv, hvor alm. Toyota nok er lidt kedeligt...
Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 16:04

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> Ja, iflg en FDM artikel jeg læste for nogen tid siden, så er Lexus det
> ypperste. Det må betyde at den er 112% iorden mht. fejl - og så er den
> rigtig lækker i kabinefinish mv, hvor alm. Toyota nok er lidt kedeligt...

En Lexus er netop en kedelig bil at se på.
Blot som en stor Toyota.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 18:22

"eque" <n/a> skrev i en meddelelse
> En Lexus er netop en kedelig bil at se på.
> Blot som en stor Toyota.

Det er vel en smagssag? Jeg syntes den udstråler diskret luksus...

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-08-07 08:05

On Tue, 21 Aug 2007 01:23:21 +0200, "Øl er godt !" <øl@godt.kaput>
wrote:

> [...]
>Er en Lexus så lige så solid ( 112% ) som Toyota ?
>Jeg har kigget lidt på nettet , men synes ikke jeg kan finde noget svar til

Oprindeligt tror jeg, at de japanske luksusmærker var lavet til det
amerikanske marked, hvor Lexus jo lyder en anelse bedre end Toyota.
Noget helt andet er, at de laver fremragende biler, så det er mere end
bare et bedre navn.

Faktisk har flere japanske bilproducenter et luksusmærke, de er bare
ikke allesammen så kendte i Europa endnu.

Lexus = Toyota
Acura = Honda
Infiniti = Nissan

--
Lars Ehlers

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 21-08-07 17:08

> [...]

>Er en Lexus så lige så solid ( 112% ) som Toyota ?
>Jeg har kigget lidt på nettet , men synes ikke jeg kan finde noget svar til

Der er faktisk fire brands fra Toyota Motor Corporation:
Toyota, Lexus, Daihatsu og Hino

http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/outline/
http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/manufacturing/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-08-07 17:36

Og så lige et femte brand: http://www.scion.com
--