MB Modelnumre
Fra : Søren

Dato : 20-08-07 20:25

Hej gutter

Jeg prøver at fatte MB´s modelnumre, men der er sørme da en jungle.

Jeg kunne godt tænke mig en mercedes - der ligger fast, men modellen
derimod er jeg i tvivl om. Det jeg søger er en billigere model, med
måske år på bagen. Den skal have automatger og gerne cruise control hvis
det kan lade sig gøre. Det skal ikke være en racerbil, men derimod en
alm. pæn bil til daglig brug jeg søger.

Prisrammen er 100K. Spørgsmålet er så hvilke modeller jeg skal kigge på.
Jeg regner med at importere bilen når jeg har fundet modellen.

mvh Søren

Fra : Mogens

Dato : 20-08-07 20:35

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> Hej gutter

Hej

www.mercefreaken.com/modellene.htm

> gerne cruise control hvis det kan lade sig gøre.

Alle MB'er har stort set cruisecontrol...

> Jeg regner med at importere bilen når jeg har fundet modellen.

Jep, sådan gør man nemlig det
http://bilimport.tkrath.dk/

Fra : Søren

Dato : 20-08-07 20:57

ahh .. et fint site.

Er det korrekt forstået at E klasse også hedder W124?

Jeg tror det skal være noget ala. E200 Aut. fra 90-92. Hvad kan man sige
om den model? Er den god / skidt? Hvilke andre modeller kan man kigge på
som ligger nogenlunde i samme prisleje?

mvh Søren

Fra : Ulrich

Dato : 20-08-07 21:05

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse news:46c9f227$0$97039$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> ahh .. et fint site.
>
> Er det korrekt forstået at E klasse også hedder W124?

Ja faceliftet 124 hedder også E-klasse.
Det var der de startede med klasser

124 -> 210 -> 211 i E-klasse.

--
Hygge Ulrich

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-07 21:08

Søren skriver:

> Jeg tror det skal være noget ala. E200 Aut. fra 90-92. Hvad kan man sige
> om den model? Er den god / skidt? Hvilke andre modeller kan man kigge på
> som ligger nogenlunde i samme prisleje?

Har lige spenderest 1200 km i en 91'er Mercedes med automatgear.
Benziner med nogenlunde motorkraft, der "kun" har gået omkring 150.000
km og er importeret fra Schweitz. Blød undervogn (til trods for at dete
er en sportsline) og en motor der havde svært ved at slæbe 4
mand+oppakning(incl tagboks) op og ned af de svneske fjelde. Her klarere
ne V40 med 1,8 liters motor sig meget bedre.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-08-07 21:20

> [...]
>
> Prisrammen er 100K. Spørgsmålet er så hvilke modeller jeg skal kigge på.
> Jeg regner med at importere bilen når jeg har fundet modellen.

Kig en tur forbi;

www.mercefreaken.com

og bliv klogere på modellerne.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Mathias

Dato : 21-08-07 14:58

En W124 fra 1991+ er mit bud på hvad du søger!

Jeg har selv haft en (300D) og den tjente mig trofast i rigtig mange
kilometer. En 200E er for sløv til de mange kilo og automatgear. Vælg som
minimum 230E eller 300D.
Husk at prøve en masse forskellige -der er meget stor forskel på
køreegenskaberne pga. god/dårlig vedligehold. Finder du en "sund" én er du
ikke i tvivl :)

God jagt!
-Mathias
(som vist aldrig køber andet end MB efter det første bekendtskab)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 23-08-07 21:42

"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote in message
> En W124 fra 1991+ er mit bud på hvad du søger!

Hvorfor ikke kigge på en C-model fra slut-halvfemserne. Den burde kunne fåes
til en små 100K.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk