Fugt i kælderen
Fra : Ludo

Dato : 09-07-01 12:33

Er der nogen der ved om, fugt i kælderen kan være årtidsbestemt?
Her efter det ikke har regnet i et par uger er fugten i min kælder
nærmest eksploderet!!!

Fra : Bent E.

Dato : 09-07-01 21:46

>Her efter det ikke har regnet i et par uger er fugten i min kælder
>nærmest eksploderet!!!

Ludo.
Jeg har observeret det samme i min kælder.
Jeg tror at det skyldes kondens på grund af det varme vejr.
Når den varme luft rammer de kolde gulve afgives der som bekendt
vand fra luften.
Jeg håber i hvert fald at det er forklaringen, for jeg har ikke haft
vand i kælderen i 25 år.

Med venlig hilsen
Bent E.

Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 14:15

Tak for svaret.
Jeg håber det varme vejr er grunden

Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 22:18

Efter det er blevet koldere i vejret er fugten i min kælder aftaget.
Kan dette bekræftiges i andre kældre????

Fra : Bent E.

Dato : 11-07-01 19:26

>Efter det er blevet koldere i vejret er fugten i min kælder aftaget.
>Kan dette bekræftiges i andre kældre????

JA!!

Med venlig hilsen
Bent E.

Fra : G&H

Dato : 10-07-01 17:04

Hej Ludo

Hvis varm fugtig luft kommer i kontakt med en kold kælder, så kondenserer
fugtigheden i luften og du får "vand" i kælderen. Det kan bekæmpes med
isolering, som vil forhindre at "den fugtige luft" kommer i kontakt med "den
kolde kælder", mennnnn............ det er jo ikke lige..........

Det kan også være vand som trænger ind, har du undersøgt om dine tagrender
og ned- / afløb er i orden ?

Mvh
Tha

Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 18:17

Mine nedløbsrør går ned i afløbet, lige i det hjørne hvor fugten er.
Jeg har tænkt om det var en utæthed i "knækket" under jorden....
Det er jo ret omstændigt at finde ud af det. DESVÆRRER