Audi a6 2.6 v6 erfaring
Fra : Stefan Jensen

Dato : 20-08-07 20:10

Jeg har kig på en gammel slæde..

Audi A6 2.6 v6 årg 95 med ca 250.000 km

Hvad skal man se efter på sådan en bil

Vil gerne høre ALT ris/ros
Der må være nogle derud som har erfaring med en A6

Mvh
-S

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 20-08-07 20:25

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på en gammel slæde..
>
> Audi A6 2.6 v6 årg 95 med ca 250.000 km
>
> Hvad skal man se efter på sådan en bil
>
> Vil gerne høre ALT ris/ros
> Der må være nogle derud som har erfaring med en A6
Det har jeg - min er en A6, 2.6aut fra 1995. Den har gået 175.000 km. og
kører rigtig godt. Jeg har dog haft en del (forvetnede) reparationer, f.eks.
udskiftning af udstødning, ny tandrem, ny forrude (den fik stenslag), ny
benzinpumpe indenfor det seneste års tid, så det er lidt træls. Men den
kører stadigvæk fint.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-07 20:29

Stefan Jensen skriver:

> Audi A6 2.6 v6 årg 95 med ca 250.000 km
>
> Hvad skal man se efter på sådan en bil

Rollenhebel eller schlepphebel (sådan staves det vidst) forskellen er
hyppige motorrenovationer. Søg tilbage i gruppen, det er beskrevet
før.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : mk\(5220\)

Dato : 21-08-07 22:49

> Rollenhebel eller schlepphebel (sådan staves det vidst) forskellen er
> hyppige motorrenovationer. Søg tilbage i gruppen, det er beskrevet
> før.....

Det er kun V6 diesel som har et problem med knasterne, ikke den her som er
en benzin.

Mvh Morten

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-08-07 20:20

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har kig på en gammel slæde..
>
> Audi A6 2.6 v6 årg 95 med ca 250.000 km
>
> Hvad skal man se efter på sådan en bil
>
> Vil gerne høre ALT ris/ros
> Der må være nogle derud som har erfaring med en A6

Min søster hadde en 1994 Audi 100 2.6 aut., det skulle være den samme motor
:)
Det som imponerte meg mest med bilen, var hvor godt lydisolert den var.
Specielt motoren var det ikke meget å høre til. Ellers en komfortabel bil
med god plass, automatgearet skiftet også meget pent.

Hennes bil hadde komplett historikk og var importert fra Belgien, en eier
før henne her i Norge som var meget påpasselig med bilen. Til tross for at
absolutt den minste feil ble rettet på verksted, var det alltid noe galt med
bilen, og alt av deler koster en formue.

Ellers føltes bilen meget tung, til tross for at den ikke veier sååå meget
(1440 kg AFAIR). V6eren er heller ikke spesielt kvikk, noe som bidrar til
inntrykket av tung & treg bil. I tillegg skulle den ha mer benzin enn min
S-klasse 4,2 V8...

Isolert sett kan man nok kalle det en mandagsbil, men samtidig har jeg hørt
fra så mange andre med disse biler at jeg - på tross av at det var min
ultimate drømmebil for noen år siden - ikke vil røre ved disse biler (og min
søster gjør det heller ikke igjen).

--
Med vennlig hilsen
Michael Nielsen

Fra : mk\(5220\)

Dato : 21-08-07 22:50

> Audi A6 2.6 v6 årg 95 med ca 250.000 km
>
> Hvad skal man se efter på sådan en bil
>
> Vil gerne høre ALT ris/ros
> Der må være nogle derud som har erfaring med en A6

Spørg på www.audiclub.dk i forum hvor vi er flere som kører A6 2,6

Mvh Morten