Vectra 1,9cdti hvor langt på literen
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-08-07 19:51

Jeg er ved at kigge på en Vectra 1.9 cdti 150HK, men får den del forskellige
svar fra forhandleren

Så er der en som kan dele ud af sådan en erfaring ?

Mvh Jesper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-08-07 20:03

Jesper Pedersen skrev:
> Jeg er ved at kigge på en Vectra 1.9 cdti 150HK, men får den del
> forskellige svar fra forhandleren

Men vi skal jo næsten kender området for de svar du får, før vi kan
tillægge vores meninger.

Mvh

Kasper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-08-07 20:07

> Men vi skal jo næsten kender området for de svar du får, før vi kan
> tillægge vores meninger.
>
> Mvh
>
> Kasper

De dækker alt fra 13 - 19 km/l

og så ved jeg godt der er stor forksel på køremåde osv, men hvis der nu var
en som havde sådan en fætter som kunne fortælle hvor lang den gik og hvordan
den blev kørt

Jeg kører selv ca 250 km hver dag delt på 50% motorvej og 50% landevej

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 20:14

On Sun, 19 Aug 2007 20:50:56 +0200, "Jesper Pedersen"
<duval@grovfjern.dk> wrote:

>Jeg er ved at kigge på en Vectra 1.9 cdti 150HK, men får den del forskellige
>svar fra forhandleren
>
>Så er der en som kan dele ud af sådan en erfaring ?

Tjaaah......hvordan kører du. Forudseende og uden brug af bremser
eller kan du ikke tåle bare en meter synlig asfalt til ham foran, så
skal den have fuld pedal?.......(overdrivelse osv.)
Hvis du kører nogenlunde "pænt" så sats på, at norm-tallet - 10% er
realistisk - hvis du kører meget landevej med 80-90 jævn fart måske
ligefrem +10%. Det er et umuligt spørgsmål uden at kende behovet og
kørestilen
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : F.Larsen

Dato : 19-08-07 23:28

"Jesper Pedersen" <duval@grovfjern.dk> wrote in message
> Jeg er ved at kigge på en Vectra 1.9 cdti 150HK, men får den del
> forskellige svar fra forhandleren
>
> Så er der en som kan dele ud af sådan en erfaring ?

De tekniske specifikationer sig er 17,5 km/l ved blandet kørsel

--
Flemming

Fra : Lund

Dato : 20-08-07 13:06

Som altid kan du se de tekniske specifikationer på opel.dk

http://www.opel.dk/content_data/GME/019/DK/da/GBPDK/pdf/Tech_0J.pdf

Mvh. Torben

Fra : Thomas Landberg

Dato : 22-08-07 09:48

> Jeg er ved at kigge på en Vectra 1.9 cdti 150HK, men får den del
> forskellige svar fra forhandleren
>
> Så er der en som kan dele ud af sådan en erfaring ?

Har læst en del tests af forskellige biler i tyske blade med den 1.9JTD/CDTi
150hk monteret og i næsten alle tests bruger den omkring 0.5-1.0 liter mere
pr. 100km end VW 2.0TDi 140hk og BMW 2.0 163hk. Evt. kan du kigge på
www.spritmonitor.de og se hvad andre ejere af bilen kører i praksis.

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.