Kan man slippe for syn?
Fra : Veset

Dato : 19-08-07 11:58

Hej i Gruppen

Har haft min gulpladebil til registreringssyn, da jeg gerne vil
nedveje den. Men den gik ikke igennem syn, da den forurener for meget,
og den skal derfor til omsyn inden 33 dage.
En af mine kammerater siger så til mig at man bare kan ringe til
synshallen og sige at man har fortrudt det med nedvejningen, og så
slippe for synet, er det korrekt?
Min bil skal til periodisk syn i novemeber 2008.

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Bruno

Dato : 19-08-07 13:00

Veset wrote:
> [...]
> En af mine kammerater siger så til mig at man bare kan ringe til
> synshallen og sige at man har fortrudt det med nedvejningen, og så

Det håber jeg ikke. Hvis din biler sviner for meget, så bør du da få det
fixet. Hvis det var bremserne det var galt med, så ville du forhåbentlig
ikke havde forsøgt og krybe uden om og miljø er altså også vigtigt.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-07 13:01

> [...]
> slippe for synet, er det korrekt?
> Min bil skal til periodisk syn i novemeber 2008.
Det er tit såen, at hvis en bil forurener for meget, så kan det betyder
nedsat km/l, så jeg ville da lige få undersøgt hvorfor den forurener for
meget :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 13:14

>Det er tit såen, at hvis en bil forurener for meget, så kan det betyder
>nedsat km/l, så jeg ville da lige få undersøgt hvorfor den forurener for
>meget :)

Jeg synes det er lidt tragisk, at VW sælger en ny (nåh nej tudsegammel
konstruktion) og når ejerne så efter 4 år skal til syn så dumper de
alle med et brag pga. forurening.

Der må være røde ører et sted i koncernen...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-08-07 13:38

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> alle med et brag pga. forurening.
>
> Der må være røde ører et sted i koncernen...

De er så også på vej væk fra de TDI modeller, og på vej over i noget
bedre, efter hvad jeg læste i avisen for nogen dage siden. De har fundet
ud af, forbændingen ikke er så effektiv som de ønskede den, og derfor
kommer motorskiftet til alle modeller inden for VW-koncernen. De
starter, så vidt jeg husker, med en Audi A6, der skulle få de nye
motorer her i løbet af 2008, var det vidst.

Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 15:51

On Sun, 19 Aug 2007 14:38:08 +0200, Jesper Jacobsen

>De er så også på vej væk fra de TDI modeller, og på vej over i noget
>bedre, efter hvad jeg læste i avisen for nogen dage siden.

Ja deres personvogne får CR 2008 hvis alt går efter planen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : claus b.p.

Dato : 19-08-07 13:41

> [...]
> alle med et brag pga. forurening.
>
> Der må være røde ører et sted i koncernen...

Næppe, - de griner hele vejen ned til banken over alle de MAF'er og
lambdamålere de sælger. Husk, de yder absolut ikke mere end 2 års garanti.

/Claus

Fra : -= JF =-

Dato : 19-08-07 13:52

Martin Johansen [6000] skrev:

> Der må være røde ører et sted i koncernen...

Det tror jeg såmænd ikke. Bundtallene er jo knaldsorte = Stor succes

--
Mvh. John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 15:51

On Sun, 19 Aug 2007 14:52:09 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Det tror jeg såmænd ikke. Bundtallene er jo knaldsorte = Stor succes

Jeg frygter du har ret...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-07 17:08

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse news:62c53$46c83d01

> Det tror jeg såmænd ikke. Bundtallene er jo knaldsorte = Stor succes

Eller; det sidst fjols er ikke født endnu. Men de har jo prestige ;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-07 16:51

> [...]
> alle med et brag pga. forurening.
>
> Der må være røde ører et sted i koncernen...

De siger : Fuck up, vi har prestige.

Fra : Veset

Dato : 19-08-07 16:19

On Sun, 19 Aug 2007 14:01:09 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Det er tit såen, at hvis en bil forurener for meget, så kan det betyder
>nedsat km/l, så jeg ville da lige få undersøgt hvorfor den forurener for
>meget :)

Det er sandsynlivis EGR ventilen den er gal med, den kan komme til at
se sådan her ud:

http://www.digitalslump.com/tdi/1.jpg
http://www.digitalslump.com/tdi/2.jpg
http://www.digitalslump.com/tdi/3.jpg
http://www.digitalslump.com/tdi/4.jpg
http://www.digitalslump.com/tdi/5.jpg

Der står også lidt om det her:
http://www.stealthtdi.com/TDI-Problems.html

Men uanset hvad skal det fixes det med forureningen.
Kunne godt tænke mig at vide om min kammerat prøver at bilde mig noget
ind eller hvad?

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 16:28

>Kunne godt tænke mig at vide om min kammerat prøver at bilde mig noget
>ind eller hvad?

Det skulle undrer mig, at han har ret.

"Din bil kan ikke bremse så den må ikke køre mere før det er fikset".
OK ... "Hey jeg vil gerne fortryde jeg var til syn" "Det er helt
iorden du må køre igen!"

Synes ikke det dufter som det skal...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Veset

Dato : 19-08-07 16:40

On Sun, 19 Aug 2007 17:27:39 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>"Din bil kan ikke bremse så den må ikke køre mere før det er fikset".
>OK ... "Hey jeg vil gerne fortryde jeg var til syn" "Det er helt

Synes også selv at det lyder mystisk, derfor spørger jeg jo herinde.
Han fablede noget om at det jo ikke var et periodisk syn, men et
frivilligt syn jeg havde været til.
I øvrigt havde jeg jo bare regnet med at bilen ville gå igennem syn
uden nogen dikkedarer, men sådan skulle det jo ikke være.

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 18:38

>Synes også selv at det lyder mystisk, derfor spørger jeg jo herinde.
>Han fablede noget om at det jo ikke var et periodisk syn, men et
>frivilligt syn jeg havde været til.

Prøv, at se om ikke der kommer et svar fra en der ved noget om det.
Personligt kender jeg ikke nok til det, men vil gætte på det er en
and.

>I øvrigt havde jeg jo bare regnet med at bilen ville gå igennem syn
>uden nogen dikkedarer, men sådan skulle det jo ikke være.

Kender det alt for godt.. :/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Mikkel Lund

Dato : 19-08-07 16:58

Veset skrev:

> Det er sandsynlivis EGR ventilen den er gal med, den kan komme til at
> [...]

WHAT!!! Den er sku da helt galt. Osede den ikke som en storebæltsfærge?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 17:05

>WHAT!!! Den er sku da helt galt. Osede den ikke som en storebæltsfærge?

Det gør alle TDI'eren... lol

Spøg til side.. mon det eneste der skal til er en rensning af EGR'en?

SAAB'en er forberedt til den slags, men det er jo effekt nedsættende
så væk med det lort...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Veset

Dato : 19-08-07 17:28

On Sun, 19 Aug 2007 18:05:07 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Spøg til side.. mon det eneste der skal til er en rensning af EGR'en?

Ja det håber jeg, EGR'en og indsugningsmanifolden. VW siger at de vil
rense udstødningen, men nu har jeg her i weekenden fundet ud af det
med EGR'en, ved heller ikke lige hvad det skulle hjælpe at rense
udstødningen. Kunne ikke få nogen pris på en rensning hos VW, men det
lyder dyrt. I øvrigt mente den tekniske rådgiver hos VW at der ikke
burde køre diesel biler på Bornholm, det sjove er bare at det kun er
VW tdi og Seat tdi der dumper til syn, alle andre dieseler har ikke
noget problem.
Skal snakke med en diesel expert i morgen, der ikke er ansat hos VW.

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-08-07 18:37

> [...]
>rense udstødningen, men nu har jeg her i weekenden fundet ud af det
>med EGR'en, ved heller ikke lige hvad det skulle hjælpe at rense

Vi må håbe du kan få det til, at køre igen som det skal.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Veset

Dato : 20-08-07 16:47

On Sun, 19 Aug 2007 19:37:11 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Vi må håbe du kan få det til, at køre igen som det skal.

Hmmm, fik min bror til at køre forbi et andet synssted (Applus) med
bilen, det første sted var noget andet (Bornholms Bilsyn hedder det
vist). Der fik han røggastestet den med følgende resultat: 0,6 0,5
0,45 0,5 og efterfølgende synet
Så kørte han forbi det oprindelige synssted (BB), for at lave samme
nummer: 3,4 2,1 2,7. Næste sted var et lastbilværksted: 0,59 0,47
Tilbage til det foregående (BB) 0,51 0,45 0,47.
Alle 4 steder er testet med en halv times mellemrum.
Ved ikke lige hvad de laver hos BB med de høje tal, men et eller andet
er der galt, det må være det der hedder en Fejl 40 betjening af
måleudstyret.

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : retroman

Dato : 19-08-07 14:13

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slippe for synet, er det korrekt?
> Min bil skal til periodisk syn i novemeber 2008.

HAHAHA HA...jeg kan kun grine over at der er flere ting du ikke har
fattet,-og ikke mener du skal gøre noget ved...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 19-08-07 14:39

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev :

> HAHAHA HA...jeg kan kun grine over at der er flere ting du ikke har
>fattet,-og ikke mener du skal gøre noget ved...

Njaehhh - andre ville vel synes det er lidt tragisk - og i stedet lige
prøve at række hånden ud.

--
Jan_stevns

Fra : penta@panto.com

Dato : 19-08-07 18:08

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
<snip>
> Min bil skal til periodisk syn i novemeber 2008.

Surt show, meenn...
Hvis jeg skulle tage det valg, ville jeg få ordnet bilen.
Der er jo heller ikke ret længe til du skal til syn alligevel.

venligst
tomov

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-08-07 18:55

Veset wrote:
> Hej i Gruppen
>
> Har haft min gulpladebil til registreringssyn, da jeg gerne vil
> nedveje den. Men den gik ikke igennem syn, da den forurener for meget,
> og den skal derfor til omsyn inden 33 dage.

Ikke noget problem. Kør en god lang tur, hvor du kører 1 gear under det
du plejer. Så vil jeg væde på at den smutter lige igennem synet.
Jeg gjorde det med min diesel. Først svinede den så men skulle tro det var
løgn. Da jeg havde kørt en tur på 100km. efter min opskrift, var værdien
faldet til en tienedel af den første.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 19:24

Henning Præstegaard wrote:
> Jeg gjorde det med min diesel. Først svinede den så men skulle tro
> det var løgn. Da jeg havde kørt en tur på 100km. efter min opskrift,
> var værdien faldet til en tienedel af den første.

Hvordan kan det være?

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-07 19:43

> Hvordan kan det være?
Man brænder den ren, eller? Mit bedste bud, ellers aner jeg det ikke :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 19-08-07 19:47

Veset wrote:
> En af mine kammerater siger så til mig at man bare kan ringe til
> synshallen og sige at man har fortrudt det med nedvejningen, og så
> slippe for synet, er det korrekt?
> Min bil skal til periodisk syn i novemeber 2008.

Nej, desværre. Når bilen er fejlet i syn, så _skal_ den være omsynet
inden 30 dage. Den er jo ulovlig at køre i.

-Thomas Jørgensen.