/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny bil til konen
Fra : Lars Ehlers


Dato : 19-08-07 08:15

Efter at jeg fik købt ny bil for nogle måneder siden, så er min kone
begyndt at snakke om en ny brugt bil til hende. Og hendes bil kan godt
trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).

Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).

Er der noget vi bør være opmærksom på med de modeller? Rust er ikke
noget, vi behøver at spekulere over på vores kanter, men er der andre
ting, som vi bør overveje? Hendes kørselsbehov er minimalt, mindre end
10.000 km om året.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

 
 
Ivar (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 19-08-07 12:20

Lars Ehlers skrev:

> Og hendes bil kan godt
> trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).

> Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).

Hvorfor skifte en 2001-model ud med en anden 2001-model?


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.
http://LexInfo.dk/MesNews/



-= JF =- (19-08-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-08-07 12:53

Ivar skrev:

> Hvorfor skifte en 2001-model ud med en anden 2001-model?
>
Dodge Neon ligner mest noget Hyundai eller Kia-noget, så mon ikke det
mere er et spørgsmål om at skifte et par klasser op.

--
Mvh. John

Folmer Rasmussen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-08-07 16:10

On Sun, 19 Aug 2007 13:53:18 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Ivar skrev:
>
>> Hvorfor skifte en 2001-model ud med en anden 2001-model?
>>
>Dodge Neon ligner mest noget Hyundai eller Kia-noget, så mon ikke det
>mere er et spørgsmål om at skifte et par klasser op.

>--

Den der bemærkning har jeg noteret mig til senere anvendelse. Jeg
måtte virkelig lægge bånd på mig selv for ikke at udstede en fatwa
over dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

-= JF =- (19-08-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-08-07 17:35

Folmer Rasmussen skrev:

> Den der bemærkning har jeg noteret mig til senere anvendelse. Jeg
> måtte virkelig lægge bånd på mig selv for ikke at udstede en fatwa
> over dig.

Jam' jam'..... Hva' har jeg dog gjort?
Jeg ka' godt høre at jeg står i kø til et dummeslag, men ved sgu ikke
helt hvorfor
(Kører du monstro Dodge Neon, når du ikke tøffer rundt i europa

Ps. Vi har selv en Kia i husstanden, og det er nok noget nær den mest
stabile og mindst reperationskrævende bil jeg har haft - så det er ikke
fordi jeg disser hverken Hyundai eller Kia.
Men, Mercer og Audi er sgu lidt bedre skruet sammen



--
Mvh. John

Folmer Rasmussen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-08-07 19:20

On Sun, 19 Aug 2007 18:35:22 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>> Den der bemærkning har jeg noteret mig til senere anvendelse. Jeg
>> måtte virkelig lægge bånd på mig selv for ikke at udstede en fatwa
>> over dig.
>
>Jam' jam'..... Hva' har jeg dog gjort?
>Jeg ka' godt høre at jeg står i kø til et dummeslag, men ved sgu ikke
>helt hvorfor
>(Kører du monstro Dodge Neon, når du ikke tøffer rundt i europa

>--

Næh, jeg har en Hyundai Sonata, som fylder 2 år om en uge.

Jeg prøver altid at fremhæve, at man får en masse fin bil til prisen,
så derfor allergien.

>--

>Ps. Vi har selv en Kia i husstanden, og det er nok noget nær den mest
>stabile og mindst reperationskrævende bil jeg har haft - så det er ikke
>fordi jeg disser hverken Hyundai eller Kia.
>Men, Mercer og Audi er sgu lidt bedre skruet sammen

>--

Du har da ret, men at disse biler koster over det dobbelte af hvad min
koster, står s'gu ikke i forhold til hvad man må forvente at
samlekvalitet koster.

--

Venlig hilsen
Folmer

KASO (19-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-08-07 20:42

>
>>Ps. Vi har selv en Kia i husstanden, og det er nok noget nær den mest
>>stabile og mindst reperationskrævende bil jeg har haft - så det er ikke
>>fordi jeg disser hverken Hyundai eller Kia.
>>Men, Mercer og Audi er sgu lidt bedre skruet sammen
>
>>--
>
> Du har da ret, men at disse biler koster over det dobbelte af hvad min
> koster, står s'gu ikke i forhold til hvad man må forvente at
> samlekvalitet koster.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Jeg tror s'mænd ikke at samlekvaliteten er den største forskel. Derimod er
der (specielt i den årgang) en verden til forskel mht. sikkerhed - og til
dels rustbeskyttelse (MB er her ikke meget bedre end koreanerne i disse
årgange).

Jeg vil iøvrigt gerne se en Hyundai eller Kia køre 1,5 - 2 millioner km som
MB har mange eksempler på (det har Audi så til gengæld ikke - men det er jo
også bare en forklædt VW/Skoda )

Jeg venter spændt på crashtest af Ceed - angiveligt har den fornuftig
rustbeskyttelse - så hvis sikkerheden også er på plads, vil den være den
første koreaner, der for alvor kan konkurrere med europæerne. På øvrige
områder virker den jo som en fin bil - og garantien er jo langt over de
europæiske og japanske konkurrenter.



Martin Johansen [600~ (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-07 20:44


>Jeg venter spændt på crashtest af Ceed

Du er ikke den eneste.. selv siger de jo, "at 5 stjerner en en
selvfølge" .. håber de lever op til deres udsagn.

>- angiveligt har den fornuftig
>rustbeskyttelse -

Det vil jeg gerne se før jeg tror det.. har godt læst det samme, men
en kikkert vil gøre underværker for troværdigheden i udsagnet fra
Kia.. hehe

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

KASO (19-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-08-07 21:07


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ca7hc35l983itm4pkafduugmivhm5lcvqh@4ax.com...
>
>>Jeg venter spændt på crashtest af Ceed
>
> Du er ikke den eneste.. selv siger de jo, "at 5 stjerner en en
> selvfølge" .. håber de lever op til deres udsagn.

Det er jo set før, at man "reklamerer" med et resultat, man reelt ikke har
mulighed for at nå, men lad os nu se....

>
>>- angiveligt har den fornuftig
>>rustbeskyttelse -
>
> Det vil jeg gerne se før jeg tror det.. har godt læst det samme, men
> en kikkert vil gøre underværker for troværdigheden i udsagnet fra
> Kia.. hehe

FDM's test gav den svjh. pæne karakterer mht. rustbeskyttelse - så
umiddelbart ser det jo lovende ud, men du har da ret i, at kun tiden (og en
kikkert) kan vise det.



Martin Johansen [600~ (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-07 22:07


>Det er jo set før, at man "reklamerer" med et resultat, man reelt ikke har
>mulighed for at nå, men lad os nu se....

Ja nemlig..

>FDM's test gav den svjh. pæne karakterer mht. rustbeskyttelse

Ja, men som jeg læser tråden er det pga. galvaniseringen de gav pæne
karakterer. Galvaniseret karosse er da også en fin ting hvis laget er
tykt hvilket de færreste tilsyneladende er... og så kan en
galvanisering nu ikke erstatte lidt voks i hulrum - og lige netop det
frygter jeg er knastørt...

Så derfor tager jeg ingen chancer - den ryger direkte til Dinitrol når
vi får den.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Martin Johansen [600~ (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-07 22:09


>Ja, men som jeg læser tråden

Tråden god morgen.. der skal stå artiklen :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

KASO (19-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-08-07 22:36


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:m5chc3p7vua2fijk47gk01cg6ak4bjm7r4@4ax.com...
>
>>Det er jo set før, at man "reklamerer" med et resultat, man reelt ikke har
>>mulighed for at nå, men lad os nu se....
>
> Ja nemlig..
>
>>FDM's test gav den svjh. pæne karakterer mht. rustbeskyttelse
>
> Ja, men som jeg læser tråden er det pga. galvaniseringen de gav pæne
> karakterer. Galvaniseret karosse er da også en fin ting hvis laget er
> tykt hvilket de færreste tilsyneladende er... og så kan en
> galvanisering nu ikke erstatte lidt voks i hulrum - og lige netop det
> frygter jeg er knastørt...
>
> Så derfor tager jeg ingen chancer - den ryger direkte til Dinitrol når
> vi får den.

Lyder som en god plan - med mindre de bruger et sløvt bor, så man får store,
ovale plørehuller med rust de steder, hvor de skal bore for at behandle
hulrum ("been there, got the T-shirt..." )



Folmer Rasmussen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-08-07 20:49

On Sun, 19 Aug 2007 21:42:13 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>>
>>>Ps. Vi har selv en Kia i husstanden, og det er nok noget nær den mest
>>>stabile og mindst reperationskrævende bil jeg har haft - så det er ikke
>>>fordi jeg disser hverken Hyundai eller Kia.
>>>Men, Mercer og Audi er sgu lidt bedre skruet sammen
>>
>>>--
>>
>> Du har da ret, men at disse biler koster over det dobbelte af hvad min
>> koster, står s'gu ikke i forhold til hvad man må forvente at
>> samlekvalitet koster.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>Jeg tror s'mænd ikke at samlekvaliteten er den største forskel. Derimod er
>der (specielt i den årgang) en verden til forskel mht. sikkerhed - og til
>dels rustbeskyttelse (MB er her ikke meget bedre end koreanerne i disse
>årgange).

>--

Det er indiskutabelt at f.eks. materialevalget er en del bedre i de
tyske biler, og sikkerheden er også en stjerne højere, men de tager
sig også godt betalt.

>--

>Jeg vil iøvrigt gerne se en Hyundai eller Kia køre 1,5 - 2 millioner km som
>MB har mange eksempler på (det har Audi så til gengæld ikke - men det er jo
>også bare en forklædt VW/Skoda )

>--

Det er jeg ret ligeglad med. Jeg har ikke bilerne såååå længe.

>--

>Jeg venter spændt på crashtest af Ceed - angiveligt har den fornuftig
>rustbeskyttelse - så hvis sikkerheden også er på plads, vil den være den
>første koreaner, der for alvor kan konkurrere med europæerne. På øvrige
>områder virker den jo som en fin bil - og garantien er jo langt over de
>europæiske og japanske konkurrenter.

>--

Ja.

--

Venlig hilsen
Folmer

-= JF =- (19-08-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-08-07 20:55

Folmer Rasmussen skrev:

> Næh, jeg har en Hyundai Sonata, som fylder 2 år om en uge.

Et fint automobil!


> Jeg prøver altid at fremhæve, at man får en masse fin bil til prisen,

Jeg kan kun være enig!
Jeg var milimeter fra at købe så'n en da den nye model kom på gaden for
et år eller to siden. Jeg var sgu lidt forelsket

>
> Du har da ret, men at disse biler koster over det dobbelte af hvad min
> koster, står s'gu ikke i forhold til hvad man må forvente at
> samlekvalitet koster.

Helt enig!
Jeg er vild efter at få en Audi A6 stc. - Men intet får mig til at gi'
så mange penge for en bil.
Måske når jeg får jobbet som koncerndirektør i Maersk, men eftersom de
har ikke svaret på min ansøgning endnu må jeg nok fortsætte som lønslave
lidt endnu - uden Audi.


--
Mvh. John

Ivar (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 19-08-07 17:30

-= JF =- skrev:

> Dodge Neon ligner mest noget Hyundai eller Kia-noget, så mon ikke det mere er
> et spørgsmål om at skifte et par klasser op.

Lars Ehlers skrev at bilen godt kunne trænge til en udskiftning,
derfor ville jeg formode at bilen er ved at være lidt ussel.
Mercedes og Audi er utvivlsomt bedre bygget end Dodge, men
det undrer mig at ham ikke kigger efter en nyere bil.

Begge biler er formodentlige gode biler. Mercedes har haft problemer
med rust, men det var jo ikke et tema.


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



-= JF =- (19-08-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-08-07 19:16

Ivar skrev:

> Mercedes og Audi er utvivlsomt bedre bygget end Dodge, men
> det undrer mig at ham ikke kigger efter en nyere bil.

Jamen, det kan du da også have ret i. På den anden side er en 01'er jo
ikke faretruende gammel.

Mht. Dodgen, så kender jeg den overhovedet ikke. Jeg billed-googlede
efter den, og mit første indtryk var Kia. Om det så passer ved jeg jo ikke.

>
> Begge biler er formodentlige gode biler. Mercedes har haft problemer
> med rust, men det var jo ikke et tema.

Det må sgu være dejligt at bo i et klima hvor rust ikke er noget man
behøver at bekymre sig om

--
Mvh. John

Mogens (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-08-07 19:33

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
news:40764$46c888fe$3e3d8c6c$17687@news.arrownet.dk...

> Det må sgu være dejligt at bo i et klima hvor rust ikke er noget man
> behøver at bekymre sig om...

Eller køw en bil, der er komplet ligeglad med de danske forhold.
F.eks. en Audi, hvor en midt-90'er stadig vil være som ny på dét
punkt...



Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 07:58

On Sun, 19 Aug 2007 18:33:00 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Eller køw en bil, der er komplet ligeglad med de danske forhold.
>F.eks. en Audi, hvor en midt-90'er stadig vil være som ny på dét
>punkt...

Jeg ser mange gamle biler, som stadig ser fine ud. Der holder et
gammelt folkevognsrugbrød parkeret her, hvor jeg bor og jeg beundrer
den dagligt Lettere falmet i lakken men ellers som ny.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 07:54

On Sun, 19 Aug 2007 20:16:29 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Det må sgu være dejligt at bo i et klima hvor rust ikke er noget man
>behøver at bekymre sig om

Ja, det er vildt fedt. Efter at have boet det meste af mit liv i
Danmark, så er det ret underligt aldrig at snakke om rust, når man
køber brugt bil. Så længe bilen oprindeligt er indregisteret i
Californien, så er er der ikke meget at bekymre sig om mht. rust.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 07:52

On Sun, 19 Aug 2007 18:30:04 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Lars Ehlers skrev at bilen godt kunne trænge til en udskiftning,
>derfor ville jeg formode at bilen er ved at være lidt ussel.
>Mercedes og Audi er utvivlsomt bedre bygget end Dodge, men
>det undrer mig at ham ikke kigger efter en nyere bil.

Et simpelt spørgsmål om penge og behov. Jeg har lige købt en spritny
Dodge Magnum, og da jeg har et væsentligt større kørselsbehov end min
kone, så vil vi prøve at spare lidt penge på bil nr. 2.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 07:47

On Sun, 19 Aug 2007 13:53:18 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Ivar skrev:
>
>> Hvorfor skifte en 2001-model ud med en anden 2001-model?
>>
>Dodge Neon ligner mest noget Hyundai eller Kia-noget, så mon ikke det
>mere er et spørgsmål om at skifte et par klasser op.

Hmm, den ligner mere et eller andet skeløjet insekt

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Ivar (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 20-08-07 16:27

Lars Ehlers skrev:

>> Dodge Neon ligner mest noget Hyundai eller Kia-noget, så mon ikke det
>> mere er et spørgsmål om at skifte et par klasser op.

> Hmm, den ligner mere et eller andet skeløjet insekt

Jeg går ud fra at det er den samme bil, som her i landet blev
solgt under navnet Chrysler Neon. Der kører nogle rundt på de
danske vej. Den er dog mere sjælden, end den er køn


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 18:31

On Mon, 20 Aug 2007 17:26:38 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Jeg går ud fra at det er den samme bil, som her i landet blev
>solgt under navnet Chrysler Neon. Der kører nogle rundt på de
>danske vej. Den er dog mere sjælden, end den er køn

Ikke alene er den "sjælden", den lider også af identitetsproblemer. Ud
over Dodge Neon har jeg set Chrysler Neon og endda Plymouth Neon
Men det er den samme bil....
--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 07:47

On Sun, 19 Aug 2007 13:20:06 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Hvorfor skifte en 2001-model ud med en anden 2001-model?

Den Dodge Neon er ved at være lidt (meget) udtjent, så vi bytte et par
klasser eller tre op. Den har ikke så mange km på tælleren, men den
har haft et hård liv.

- Tidligere udlejningsbil
- Nærkontakt med resterne af et lastvogsdæk ramt frontalt med 90 km/t
- Ramt bagfra af et par unge fyre i en stor SUV, der lige havde røget
en stor joint
- Ridser/skrammer her og der
- Ramt bagfra af en meksikansk fyr (uden forsikring) i en gammel BMW 3
serie (han stak ret hurtigt af, og jeg kunne ikke følge med)
- Har en læk et eller andet sted, så vand trænger ind i kabinen, når
den er parkeret i en hel speciel vinkel og det regner kraftigt (lugter
underligt bagefter i månedsvis)
- Har en underlig lyd fra det forreste hjulophæng

Vi købte den oprindeligt fordi den var meget billig, men efter tre år,
så er det tid til at købe noget bedre. Også selvom det er fra samme
år.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

ShutEye (20-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 20-08-07 12:37

<klip>
Tak skæbne, den bil er vist skruet sammen under en uheldig stjerne :)



Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 18:37

On Mon, 20 Aug 2007 13:37:04 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

><klip>
>Tak skæbne, den bil er vist skruet sammen under en uheldig stjerne :)

Ja, den har set lidt af hvert. Faktisk ser den meget pænere ud end man
skulle tro.
--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

claus b.p. (19-08-2007)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 19-08-07 13:23


"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:sbqfc3td7krji9d1dl0edd4118fmmp74iv@4ax.com...
> Efter at jeg fik købt ny bil for nogle måneder siden, så er min kone
> begyndt at snakke om en ny brugt bil til hende. Og hendes bil kan godt
> trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).
>
> Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).
>
> Er der noget vi bør være opmærksom på med de modeller? Rust er ikke
> noget, vi behøver at spekulere over på vores kanter, men er der andre
> ting, som vi bør overveje? Hendes kørselsbehov er minimalt, mindre end
> 10.000 km om året.
>
Jeg ville bare lade hende prøve dem, og vælge den hun føler er rarest at
køre i.
Kvalitets- og brugsmæssigt tror jeg ikke de vil adskille sig mærkbart, og
jeres brugtpriser/afskrivning kan vi ikke rigtig følge med i.

/Claus



PerBiker (19-08-2007)
Kommentar
Fra : PerBiker


Dato : 19-08-07 19:30

On Aug 19, 9:15 am, Lars Ehlers <ehlersNOS...@hotmail.com> wrote:
> Efter at jeg fik købt ny bil for nogle måneder siden, så er min kone
> begyndt at snakke om en ny brugt bil til hende. Og hendes bil kan godt
> trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).
>
> Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).
>
> Er der noget vi bør være opmærksom på med de modeller? Rust er ikke
> noget, vi behøver at spekulere over på vores kanter, men er der andre
> ting, som vi bør overveje? Hendes kørselsbehov er minimalt, mindre end
> 10.000 km om året.
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

C'mon Lars!

Invester lidt fler penge (kun 14000 og en sjat), smid den neon med i
handlen
og anskaf en corvette fra 2001 istedet

Mvh

Per Jakobsen
2007 Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm sedan.


Uffe Bærentsen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-08-07 20:15


"PerBiker" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1187548186.723110.240700@50g2000hsm.googlegroups.com...
On Aug 19, 9:15 am, Lars Ehlers <ehlersNOS...@hotmail.com> wrote:
> Efter at jeg fik købt ny bil for nogle måneder siden, så er min kone
> begyndt at snakke om en ny brugt bil til hende. Og hendes bil kan godt
> trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).
>
> Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).
>
> Er der noget vi bør være opmærksom på med de modeller? Rust er ikke
> noget, vi behøver at spekulere over på vores kanter, men er der andre
> ting, som vi bør overveje? Hendes kørselsbehov er minimalt, mindre end
> 10.000 km om året.
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

C'mon Lars!

Invester lidt fler penge (kun 14000 og en sjat), smid den neon med i
handlen
og anskaf en corvette fra 2001 istedet


Tror der er noget med at der skal være plads til børn også.
Bare en formodning



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 08:03

On Sun, 19 Aug 2007 11:29:46 -0700, PerBiker <per_biker@hotmail.com>
wrote:

>C'mon Lars!
>
>Invester lidt fler penge (kun 14000 og en sjat), smid den neon med i
>handlen
>og anskaf en corvette fra 2001 istedet

Hvis det ikke lige var for knægten på 2 år, så var konen med på den.
Men lige nu, så må vi være praktiske. Noget helt andet er, at vi begge
drømmer om en Corvette Stingray fra 1969... OK, bil nr. 3.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Ukendt (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-08-07 19:34

Lars Ehlers wrote:
> Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).

Jeg vil da nok sige at der er tale om 2 meget forskellige biler. Audi'en vil
føles meget som en "drivers car", hurtig respons på speederen, direkte
styretøj, fast affjedring. Jeg har selv en C-klasse og den er lige modsat.
Men jeg er også mere til "blød hat" og tilbagelænet komfort og aut.gear. Så
det kommer meget an på hvad hun er til. Jeg vil tro, at man bliver blændet
lidt af Audi'ens umiddelbare måde at køre på, og Mercedes'en falder lidt
igennem ved en direkte sammenligning. Men i et land hvor benzinpriser og
hastighed er lavere end herhjemme, så håber jeg da at I giver Mercedes'en en
chance, for den er bestemt vane-dannende i det lange løb.

MVH Steen



Lars Ehlers (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-08-07 08:08

On Sun, 19 Aug 2007 20:34:02 +0200, "Steen F."
<steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

>Jeg vil da nok sige at der er tale om 2 meget forskellige biler. Audi'en vil
>føles meget som en "drivers car", hurtig respons på speederen, direkte
>styretøj, fast affjedring. Jeg har selv en C-klasse og den er lige modsat.
>Men jeg er også mere til "blød hat" og tilbagelænet komfort og aut.gear. Så
>det kommer meget an på hvad hun er til. Jeg vil tro, at man bliver blændet
>lidt af Audi'ens umiddelbare måde at køre på, og Mercedes'en falder lidt
>igennem ved en direkte sammenligning. Men i et land hvor benzinpriser og
>hastighed er lavere end herhjemme, så håber jeg da at I giver Mercedes'en en
>chance, for den er bestemt vane-dannende i det lange løb.

Jeg er selv mest til Audiens måde at køre på, mest fordi at min sidste
arbejdsgiver i Danmark var så venligt at købe en ny Audi 80 Avant 2,6
E til mig, og jeg blev hurtigt vænnet til den direkte respons. Rent
designmæssigt vinder Mercedes, det er en meget smuk bil, og jeg tror,
at man hurtigt vænner sig til den.

Benzinpriser er måske nok ikke nogen bekymrning, og slet ikke med
hendes kørselsbehov.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Martin Kiefer (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 20-08-07 16:53


"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:i4fic39s1s1o9mv41lmtbo547q3nn3o9sq@4ax.com...
>
> Jeg er selv mest til Audiens måde at køre på, mest fordi at min sidste
> arbejdsgiver i Danmark var så venligt at købe en ny Audi 80 Avant 2,6
> E til mig, og jeg blev hurtigt vænnet til den direkte respons. Rent
> designmæssigt vinder Mercedes, det er en meget smuk bil, og jeg tror,
> at man hurtigt vænner sig til den.
>

Har du/I prøvekørt bilerne. Du skal være opmærksom på at der i de biler ikke
er meget plads til familie på bagsæderne.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk


Lars Ehlers (21-08-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 21-08-07 07:53

On Mon, 20 Aug 2007 17:52:45 +0200, "Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk>
wrote:

>Har du/I prøvekørt bilerne. Du skal være opmærksom på at der i de biler ikke
>er meget plads til familie på bagsæderne.

Vi har ikke prøvekørt nogen af dem endnu. Vi vil først og fremmest
udvælge de biler, som vi er interesserede i og derefter køre ud til
forhandlerne og se/prøvekøre bilerne. Det i sig selv er lidt af en
prøvelse, de amerikanske bilsælgere er noget af en oplevelse. Alt det
man ser i amerikanske film er sandt, og så lidt til...

Bagsædeplads har ikke en høj prioritet, sålænge vi kan montere en
autostol. Hvis vi skal transportere flere mennesker så bruger vi min
bil, hvor der er masser af plads - selv med en autostol monteret i
midten. Min kone er mest til mindre biler, men jeg prøver at få hende
overtalt til at kigge på lidt større biler, f.eks. en Audi A6 eller en
BMW 5 serie.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Ukendt (23-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-07 16:28

Lars Ehlers wrote:
> Min kone er mest til mindre biler, men jeg prøver at få hende
> overtalt til at kigge på lidt større biler, f.eks. en Audi A6 eller en
> BMW 5 serie.

En kvinde i den nyeste Mercedes-Benz E-klasse er nu heller ikke noget
dårligt syn. Men det er måske en god idé at køre med låste døre.

MVH Steen



PerBiker (20-08-2007)
Kommentar
Fra : PerBiker


Dato : 20-08-07 12:56

On 19 aug, 21:15, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> "PerBiker" <per_bi...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:1187548186.723110.240700@50g2000hsm.googlegroups.com...
> On Aug 19, 9:15 am, Lars Ehlers <ehlersNOS...@hotmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > Efter at jeg fik købt ny bil for nogle måneder siden, så er min kone
> > begyndt at snakke om en ny brugt bil til hende. Og hendes bil kan godt
> > trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).
>
> > Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> > C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> > mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).
>
> > Er der noget vi bør være opmærksom på med de modeller? Rust er ikke
> > noget, vi behøver at spekulere over på vores kanter, men er der andre
> > ting, som vi bør overveje? Hendes kørselsbehov er minimalt, mindre end
> > 10.000 km om året.
>
> > --
> > Lars Ehlers
> > "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)
>
> C'mon Lars!
>
> Invester lidt fler penge (kun 14000 og en sjat), smid den neon med i
> handlen
> og anskaf en corvette fra 2001 istedet
>
> Tror der er noget med at der skal være plads til børn også.
> Bare en formodning
>
> --
> mvh Uffe
> Mondeo 1,8i
> Tipo 1,6i- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Du aner ikke hvor stort bagage rummet er i en vette

Mvh

Per Jakobsen




Uffe Bærentsen (20-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-08-07 16:12


"PerBiker" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1187610954.691422.206320@19g2000hsx.googlegroups.com...
On 19 aug, 21:15, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> "PerBiker" <per_bi...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:1187548186.723110.240700@50g2000hsm.googlegroups.com...
> On Aug 19, 9:15 am, Lars Ehlers <ehlersNOS...@hotmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > Efter at jeg fik købt ny bil for nogle måneder siden, så er min kone
> > begyndt at snakke om en ny brugt bil til hende. Og hendes bil kan godt
> > trænge til en udskiftning (2001 Dodge Neon).
>
> > Hun har pt. kig på enten Audi A4 1.8T fra omkring 2001 eller Mercedes
> > C240 også fra 2001. Vi kan finde begge med omkring 100.000 km elller
> > mindre på tælleren til ca. 70.000 kr. (vi bor i USA).
>
> > Er der noget vi bør være opmærksom på med de modeller? Rust er ikke
> > noget, vi behøver at spekulere over på vores kanter, men er der andre
> > ting, som vi bør overveje? Hendes kørselsbehov er minimalt, mindre end
> > 10.000 km om året.
>
> > --
> > Lars Ehlers
> > "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)
>
> C'mon Lars!
>
> Invester lidt fler penge (kun 14000 og en sjat), smid den neon med i
> handlen
> og anskaf en corvette fra 2001 istedet
>
> Tror der er noget med at der skal være plads til børn også.
> Bare en formodning
>
> --
> mvh Uffe
> Mondeo 1,8i
> Tipo 1,6i- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Du aner ikke hvor stort bagage rummet er i en vette



Jeg ved hvor glad jeg er for vores knægt på snart 5.
Bare tanken om at smide ham i bagagerummet, får det til det vende sig i mig




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste