Kan ikke installere Microsoft Office 2007 ~
Fra : BRSF-DK

Dato : 22-08-07 15:32

Jeg har købt Office 2007 Enterprise DK, som vi gerne vil have på vor
Desktop, hvor der er Windows XP Pro SP2 DK fuldt opdateret

jeg kan ikke installere Office 2007 på min Dell desktop. Der kommer en
pop-up og fortæller, den ikke er brugbar til opgradering af tidligere
version af Office 2007 (jo I læser rigtigt 2007), og at tidligere version
skal afinstalleres.

Jeg har en fuldt opdateret version Office 2003 installeret samt
kompabilitets pack for 2007 filer. Jeg har prøvet at afinstallere den pack,
men det gav ingen ændring.

På min gamle Dell Latitude også med WIN XP PRO SP2 DK, som INTET Microsoft
Office har, prøvede jeg så, og den installeret UDEN problemer.

Prøvede så på min hustrus bærbare, som også har Office 2003 fuldt opdateret
lykkedes det heller ikke. Der kom samme pop-up som på Dell desktop.

Er der en af jer som kan give et råd, vil jeg blive glad, for vi ville gerne
have såvel Office 2003 som 2007 på vor desktop.

Bjarne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-08-07 21:33

"BRSF-DK" <bjafa"fjern-dette"@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne
> have såvel Office 2003 som 2007 på vor desktop.

Jeg kender ikke problemet, men måske skulle du prøve at installerer dem i
omvendt rækkefølge. Først 2007 og derefter 2003.
Husk at de skal installeres i hver sin mappe for at undgå at filerne blandes
hvilket kan give mærkelige konsekvenser.

Kurt

Fra : BRSF-DK

Dato : 23-08-07 10:20

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Husk at de skal installeres i hver sin mappe for at undgå at filerne
> blandes hvilket kan give mærkelige konsekvenser.

Hej Kurt

Ja, det har også været overvejet, men det er jo noget af en omgang at skulle
afinstallere hele OFFICE 2003. for jeg har den komplet med alle opdateringer
gennem 4 år og diverse tilføjelsesprogrammer.
Værre er det jo at jeg mister alle mine indstillinger-opsætninger i
programmerne. Jeg er en ældre mand, og jeg kan ikke huske, hvad jeg har sat
op hvor og hvorledes

Jeg har ikke kunnet finde nogen steder, hvor det har været muligt at gemme
hele denne opsætning for alle 2003 programmerne. Ved du om det er muligt?

Det bedste ville være blot at få lov at installere 2007 og jeg er klar over
problemet med at vælge anden mappe for 2007.

Bjarne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-08-07 22:28

"BRSF-DK" <bjafa@"FJERN"dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det bedste ville være blot at få lov at installere 2007 og jeg er klar
> over problemet med at vælge anden mappe for 2007.

Jeg har desværre ingen forslag til dig jfr. ovenstående. Nogle
ændringer/opsætninger gemmes i normal.dot, men da jeg ikke aner hvilke
ændringer/opsætninger du har lavet, har jeg ingen ide om, hvorledes du evt.
skulle kunne gemme disse for at bruge dem ved en geninstallation.

Kurt

Fra : BRSF-DK

Dato : 24-08-07 06:50

> [...]
> ændringer/opsætninger du har lavet, har jeg ingen ide om, hvorledes du
> evt. skulle kunne gemme disse for at bruge dem ved en geninstallation.

Godmorgen Kurt

Tak for et ærligt svar.

Jeg må nok sammen med min hustru træffe det hårde valg om enten at beholde
2003 eller afinstallere den, installerede 2007 og derefter så igen 2003,
genindlæse normal.dot til Word 2003 fra min back-up og så lidt efter lidt få
øvrige opsætninger tilbage for alle programmer.

Findes der tilsvarende .dot for alle de øvrige programmer i 2003?

Fortryder vi, har jeg et image fra i går af C drevet, så vi kan vælge blot
at gå tilbage til kun at have 2003, men jeg vil lige vente et par dage i håb
om der kommer en løsning.

Bjarne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-08-07 15:27

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

Meget tyder jo på, at det er kompatibilitetspakken, som forårsager
problemet, så jeg ville nok kontakte ms og spørge dem, hvad du skal gøre,
når nu du har ofret pengene på pakken og gerne vil beholde 2003. Det kunne
godt være et kendt problem hos dem, hvor der måske findes en løsning som
ikke indebærer afinstallering af 2003.

KUrt

Fra : BRSF-DK

Dato : 24-08-07 15:44

> [...]
> godt være et kendt problem hos dem, hvor der måske findes en løsning som

Hej Kurt

Ja, det troede jeg også, men ....
Jeg har aldrig haft nogen 2007 version installeret kun Microsoft Office
Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 file formats, som
jeg også har prøvet at afinstallere, først med alle opdateringer til den og
til sidst selve pakken, ryddet op i registry, men det er stadig ikke
lykkedes mig at få lov at installere.
Så blev jeg sur og afinstallerede ALLE Microsoft 2003 programmer, men heller
ikke efter maskinen nu var tom for office programmer, og der var ryddet op i
registry igen, kunne jeg få lov. Der kom samme pop-up.
Henvendelser til Microsoft var forgæves, da de vil have betaling for
support, de henviser til forretning, hvor den er købt.

Heldigvis havde jeg lavet et image af C drev inden jeg startede, og det er
nu genindlæst så alle Office 2003 programmer er der igen.

Lige nu er ved at give op, for Microsoft kunne kun give mig rådet at
formatere og så starte med 2007 og derefter 2003..........

Bjarne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-08-07 23:32

> [...]
>
> Lige nu er ved at give op, for Microsoft kunne kun give mig rådet at
> formatere og så starte med 2007 og derefter 2003..........

Ud fra hvad du nu har prøvet hælder jeg stadig til, at det er Compatibility
Pack som driller. Den gør jo et eller andet, så 2003 bliver kombatibel med
2007, og det må så være noget derfra, som installationsprogrammet fejlagtigt
ser som en tidligere version af 2007.
Selv om du har afinstalleret må der et eller andet sted ligge nogle rester,
hvilket desværre ikke er usædvanligt.
Du kunne evt. prøve at hente ccleaner, som er et gratis program, som bl.a.
er ret godt til at finde herreløse filer og slette dem, samt ikke mindst
fjerne efterladenskaber i registreringsdatabasen, da det ofte er der, at
problemerne kommer fra.
Ccleaner plejer at finde meget, så man skal lige holde tungen lige i munden
og kun lade den fjerne ting, hvis man er sikker på, at de ikke længere har
nogen mission, da det ellers kan gå galt. Men den plejer at være ret god, og
når du har et image, som du evt. lige kan køre tilbage, hvis det mod
forventning skulle gå galt, så er det jo faktisk et gratis forsøg.
http://www.ccleaner.com/

Kurt

Fra : BRSF-DK

Dato : 25-08-07 07:02

> [...]
> være ret god, og når du har et image, som du evt. lige kan køre tilbage,
> hvis det mod forventning skulle gå galt, så er det jo faktisk et gratis

Godmorgen Kurt

Ja, du har helt ret, og det var netop CCleaner, jeg brugte til
oprydning i begge tilfælde, og der var "efterladte Office mapper" som også
blev slettet.
Jeg har også prøvet oprydning med JV16 Powertools med samme resultat

Indtil videre overvejer jeg, om jeg virkelig skal formatere og så
genindstallere alle programmer, men sikke et arbejde det vil blive, for jeg
har i alt 17 gb på C drev, som udelukkende indeholder WIN XP PRO SP2 DK og
programmer. Alt af arbejde vi har lavet ligger på netværksharddisk.

Jeg vil dog atter i løbet af weekenden prøve igen (for jeg har jo mit image
, og finder jeg løsning, skriver jeg den straks her. Jeg kan bare ikke
forstå, at andre ikke har oplevet det samme, men måske er det bare mig og
min hustru, som gerne vil have begge versioner.

Bjarne

Fra : Gert Nielsen

Dato : 23-08-07 15:12

> [...]
> gerne
> have såvel Office 2003 som 2007 på vor desktop.

Måske kan denne note fra http://support.microsoft.com/kb/924618 hjælpe.
For med en aktiveret Office 2003 skal det virke. Men kun i Custom setup.

Gert

When you click Custom in the Microsoft Office suite_name 2007 Setup program
dialog box, the Custom setup dialog box opens. When you click the Upgrade
tab, you see the following options:
. Remove all previous versions
. Keep all previous versions
. Remove only the following applications
Also, each installed program from an earlier version of Office is listed in
the Upgrade tab. There is a check box next to each program name. When you
upgrade to the 2007 Office suite, the Office Setup program targets the
following versions of Office programs for removal: . All versions of
Microsoft Office 2000
. All versions of Microsoft Office XP
. All versions of Microsoft Office 2003
. Microsoft Works Suite 2000
. Microsoft Works Suite 2001
. Microsoft Works Suite 2002
. Microsoft Works Suite 2003
. Microsoft Works Suite 2004
. Microsoft Works Suite 2005
. Microsoft Works Suite 2006
Versions of Office, of Works, and of Works Suite that are not listed must be
removed by using the Add or Remove Programs feature in Control Panel.

Note Although we do not recommend this configuration, you can install and
use more than one version of Office on a single computer. For example, you
can install and use both Office 2003 and the 2007 Office suite on the same
computer.
For more information, click the following article number to view the article
in the Microsoft Knowledge Base:
828956 (http://support.microsoft.com/kb/828956/) Information about running
multiple versions of Office with Office 2003

Fra : BRSF-DK

Dato : 23-08-07 15:39

"Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan denne note fra http://support.microsoft.com/kb/924618 hjælpe.
> For med en aktiveret Office 2003 skal det virke. Men kun i Custom setup.
>
> Gert

Hej Gert

Tak for din henvisning, men desværre hjalp den ikke mig meget (måske pga.
uvidenhed om at gøre det rigtigt) men den pop-up kommer allerede, når DVD
har indlæst startbillede for installation, og når jeg trykker OK på pop-up
lukker installationen helt ned, så jeg får ikke de beskrevne valgmuligheder.

Bjarne