Eve Online og X3:Reunion
Fra : Peter T.

Dato : 20-08-07 09:14

Jeg er gammel Elite-spiller fra C64-tiden og så er EVE Online muligvis
relevant. Men hvordan er spillermassen og hvad med missioner, atmosfæren,
alsidigheden, kompleksiteten osv..?

Og hvad med X3:Reunion? Etteren skuffede mig en sjat og det føltes tomt,
da jeg havde gennemført alle missionerne (som ellers var ret fede) i det
spil. :)

--
Peter T. - En god ven sagde "solidaritet er blevet et ord,
der står i en ordbog og ikke ret meget andet."

Husk det ved folketingsvalget til efteråret.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 20-08-07 09:19

On 20 Aug 2007 08:13:52 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> [...]
>
>Og hvad med X3:Reunion? Etteren skuffede mig en sjat og det føltes tomt,
>da jeg havde gennemført alle missionerne (som ellers var ret fede) i det

Hverken Eve eller X3 fangede mig specielt meget. Eve var meget sjovt
en dags tid, men derefter syntes jeg at det bliver meget monotont.
Andre sværger selvfølgelig til de spil, så det kommer nok meget an på
om man er til det meget komplicerede eller til det noget lettere.
Personligt er jeg mere til det let-tilgengælige, og har haft meget
glæde ud af spil som Darkstar One og Freelancer. Et spil, som jeg
varmt vil anbefale, der er lidt samme genre, men så alligevel slet
ikke er "Space Rangers 2" (læs mere: http://www.spacerangers2.com/ ).
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-07 14:48

Martin Mouritzen udviste en rettidig omhu og skrev:

> glæde ud af spil som Darkstar One og Freelancer.

Ah ja. Det var Freelancer, jeg har spillet og ikke X1! :)

Men jeg lurer lige på dine anbefalinger. Tak.

Fra : Silver

Dato : 20-08-07 12:04

Spiller selv Eve online og jeg er glad for det, det er meget stort i hvad
muligheder man har og det er nærmest kun fantasien der sætter grænser for
hvad man kan, være pirat, være spion, være sælger, være fragtmand, være
lejesoldat, være en krydsning af flere af dem osv osv.

Spillet er sat op så det er komplet frit for dig når du er kommet igang. Ja
selvfølgelig kan du ikke flyve rundt i et Raven skib med det samme (et meget
populært battleship) fordi du skal træne forskellige skills op, men det er
jo en af de sjove ting i spillet, du træner og træner og køber nye
skillbooks osv osv og så pludselig har du dit skib og kan flyve rundt i det,
og så skal der trænes secondary skills til at være god til at flyve det osv
:)....det er en del af charmen ved spillet syntes jeg.

Og det er så også muligt at komme i corporations eller alliancer hvor man
udkæmper store slag og krige imod hinanden, eller også kan man gennemføre
missioner for agenter rundt omkring i galaksen hvor du så tjener til nye
skibe og udstyr, og desuden kan du også salvage de vrag fra pirater på
missionerne du dræber som giver nyt udstyr du kan sælge til andet og bedre
udstyr osv.....sådan kan jeg blive ved, men som sagt det kræver en indsats.

Men har du ingen tålmodighed eller sans for detaljer mht netop at det tager
sin tid det spil, så vil jeg også anbefale de andre spil som Martin nævner
for så tror jeg ikke det er noget for dig.

Mvh
Silver aka ConTonkTen (Danish Trading and Mining Association).

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-07 14:50

Silver udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men har du ingen tålmodighed eller sans for detaljer mht netop at det
> tager sin tid det spil,

Det lyder netop som et rigtigt "Peter T."-spil! :) Men hvor stor er
spillermassen osv.? Jeg kan desværre kun lave sammenligning med WoW, som
er det eneste MMORPG, jeg har spillet til dato.

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-07 15:10

In article <Xns9992A11CAA935muh@127.0.0.1>, pinoc10@hotmail.GEBIScom
says...

> Det lyder netop som et rigtigt "Peter T."-spil! :) Men hvor stor er
> spillermassen osv.?

Omkring 200000

Jeg kan desværre kun lave sammenligning med WoW, som
> er det eneste MMORPG, jeg har spillet til dato.

Det er meget anderledes (og meget mere primitivt syntes jeg), men hvis
du googler efter eve online free trial så kan du få en 14
dages test.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-08-07 17:54

> Omkring 200000

Og alle på samme server, så der er altid masser af players, selvom EVE
universet er meget stort!
Der er som regel mellem 20-30.000 online, rekorden er vist knapt 40k online.

> Jeg kan desværre kun lave sammenligning med WoW, som
>
> Det er meget anderledes (og meget mere primitivt syntes jeg), men hvis
> du googler efter eve online free trial så kan du få en 14
> dages test.

Jeg synes tværtimod at WoW er meget mere primitivt, men det er vel som man
ser på det, og hvad man tænker på...

En 14-dages trial er absolut værd at overveje hvis man er fan af den type
spil, spillet er meget stort og kan godt virke indviklet så på de 14 dage
lærer du kun lige det vigtigste - og for også en fornemmelse af om det er
noget for dig, jeg startede også på en 14 dages trial.

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-07 19:37

In article <46c9c672$1@news.dansketelecom.com>, geronimo@-FORKERT-
mobilixnet.dk says...
> Jeg synes tværtimod at WoW er meget mere primitivt, men det er vel som man
> ser på det, og hvad man tænker på...

Rigtige muligheder i stedet for fiktive muligheder ;)

Fra : Brian Lund

Dato : 20-08-07 22:02

> Rigtige muligheder i stedet for fiktive muligheder ;)

Nu er jeg ikke med?

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 21-08-07 13:21

In article <46ca0080$1@news.dansketelecom.com>, geronimo@-FORKERT-
mobilixnet.dk says...
> man

> Nu er jeg ikke med?

Når folk siger man kan alt muligt i eve, så tænker jeg altid det er
noget pjat: Man kan opfinde alt muligt i sit hoved, men selve spillet
tilbyder meget lidt.

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-08-07 08:32

PerX skrev:

> Når folk siger man kan alt muligt i eve, så tænker jeg altid det er
> noget pjat: Man kan opfinde alt muligt i sit hoved, men selve spillet
> tilbyder meget lidt.

Det som EVE gør godt, er at der er et forholdvis bredt fundament af
mekanismer der gør det muligt for spillere at vekselvirke med hinanden
på mange forskellige måder og på mange forskellige
organisationsniveauer. Det er på en måde fantastisk, at tusindvis af
spillere kan kæmpe i månedsvis om herredømmet over de ydre territorier
samtidig med, at andre score kassen på at producere eller handle med
efterspurgt udstyr uden så meget som at løsne et skud, alt sammen i
samme verden.

Men du har ret i, at EVE er et meget åbent spil hvor der ikke er en fast
serie af quests man kan udføre og dermed "gøre spillet færdigt". Det er
helt op til spillerne selv at finde ud af hvad de vil og definere deres
egne "succeskriterier".

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Frandsen

Dato : 21-08-07 08:32

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
> Det lyder netop som et rigtigt "Peter T."-spil! :) Men hvor stor er
> spillermassen osv.? Jeg kan desværre kun lave sammenligning med WoW, som
> er det eneste MMORPG, jeg har spillet til dato.

Hvis du har spillet WoW, så skulle du måske prøve Everquest II. Jeg spiller
dem begge, men jeg synes, at EQ II er noget bedre end WoW.

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-07 14:59

In article <Xns99926818D7312muh@127.0.0.1>, pinoc10@hotmail.GEBIScom
says...
> Jeg er gammel Elite-spiller fra C64-tiden og så er EVE Online muligvis
> relevant. Men hvordan er spillermassen og hvad med missioner, atmosfæren,
> alsidigheden, kompleksiteten osv..?

Dem som spiller det vil fortælle dig at du kan alt i hele verden det er
kun op til dig selv, dem som er gået igen vil fortælle dig det er noget
ævl, man kan næsten ikke en skid og har man set et solsystem så har man
stort set set dem alle. Hvis du er til PvP - dvs spiller mod spiller, så
er det sikkert dig. Jeg tror det er et krav for det er mest det man kan.

Der er ikke nogen klasser eller noget som sådan, hvis du vil være
"spion" så skal du være *rigtig* spion, dvs finder en anden gruppe af
spiller og begynder at lyve for dem for at inynde dig hos dem. Og når du
en gang forråder dem vil de hade dig, og måske udbyde penge til dem som
slår dig ihjel.

Hvis du elskede handels delen fra Elite så kan du flyve frem og tilbage
og handle, men det bliver rigtig meget "indstil auto pilot. start. Se tv
i 5-10-20 minutter mens vi venter på den komme frem. sælg, køb. repeat"

Og fragtskibe kan ikke forsvare sig særlig meget så du risikere at løbe
ind i pirater som smadre alt. Og så har du midste skibet, så er du nød
til at finde penge til at købe et nyt.

De "skils" der er træner automatisk, dvs du vil blive bedre til
navigation så du sætter navigation til at køre, og det vil så tage x
antal tid - i real tid. Fx, 2 timer. Eller for højre skil 10 dage. Det
behøver du ikke være logget på for, den ene skil som du kan vælge at
træne køre bare. Det betyder også at dem som har været på længe har et
enormt forspring. Nogen siger spydigt at man bare skal afsætte et år til
kun at træne skils før man spiller rigtig ;)

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-08-07 22:45

PerX ... skrev:
> [...]
> stort set set dem alle. Hvis du er til PvP - dvs spiller mod spiller, så
> er det sikkert dig. Jeg tror det er et krav for det er mest det man kan.

- cut en lang forklaring -

Faktisk synes jeg at din beskrivelse af Eve Online er meget positiv,
hvis man er interesseret i et spil, der er okay komplekst.

Netop det at man som spion faktisk ER spion, og man risikerer sit skib
og sin last (man kan dog forsikre sig!), og at man kan vælge at spille
PvP og joine corporations hvis man er til større kampe, eller man kan
vælge at grinde (sagde nogen WoW?) - eller spille småmissioner og få råd
til større og større skibe osv. alle disse ting, gør IMHO Eve Online til
noget specielt..

En ting giver jeg dig dog ret i, det er meget repetetivt, men det er WoW
vel også?

Lars B
Som ikke spiller Eve Online længere - BF2 og BF2142 tager for meget af
min tid :(

Fra : Frandsen

Dato : 28-08-07 08:05

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i meddelelsen
> og sin last (man kan dog forsikre sig!), og at man kan vælge at spille PvP
> og joine corporations hvis man er til større kampe, eller man kan

Man kan ikke vælge at spille PvP - spillet _er_ PvP. Hvis du flyver det
forkerte sted hen, så er der nok nogen, der vil pløkke dig.

Det der er interessant ved Eve Online er, at man kan være som en direktør
for et stort firma. Der er folk, der bruger flere timer hver dag på at styre
deres guild - de har ikke engang noget rumskib at flyve rundt.

Fra : Lars Jensen

Dato : 31-08-07 11:42

Frandsen skrev:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i meddelelsen
>
> Man kan ikke vælge at spille PvP - spillet _er_ PvP. Hvis du flyver det
> forkerte sted hen, så er der nok nogen, der vil pløkke dig.

Ja, okay - sådan kan man også sige... men hvis man holder sig i de
rigtige zoner, så er det vist meget meget sjældent du møder nogen der
nakker dig, med mindre du bliver "frit game" ved at stjæle deres laster...

Det er en af de interessante ting...

Lars B

Fra : PerX ...

Dato : 29-08-07 03:59

In article <46d345c4$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, lars@zulfo.dk
says...

> - cut en lang forklaring -
>
> Faktisk synes jeg at din beskrivelse af Eve Online er meget positiv,
> hvis man er interesseret i et spil, der er okay komplekst.

Oh en positiv kommentar :)

> [...]
> noget specielt..
>
> En ting giver jeg dig dog ret i, det er meget repetetivt, men det er WoW

Jeg syntes det er på en meget anden måde, men det er måske det som er
tricket.

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-07 15:01

> [...]
>
> Og hvad med X3:Reunion? Etteren skuffede mig en sjat og det føltes tomt,
> da jeg havde gennemført alle missionerne (som ellers var ret fede) i det

Iøvrigt, jeg faldt lige over denne siden, men jeg kender ikke noget til
spille så måske er det junk - men det er single player :)

http://www.jowood.com/?lang=en&site=2&gameid=spaceforce2