ødelæggeren siger de sejre.
Fra : struer

Dato : 21-08-07 14:55

hvis vi antager, at hvis en oprigtig gruppe af kristne bliver bønhørt
af Gud og Gud åbner sin herlighed og frelser masser af mennesker,

Så vil de fra herlighedslæren der de sidste 30 år har skreget om at de
har Helligånden og Guds kraft, skønt de er kraftløse og ingen vækkelse
har kunne frembringe, straks masse sig ind i de oprigtige kristne
menigheder for at overtage ledelsen.

Det skedte midt i firserne, da herlighedsteologerne bragte deres egen
fornyelse med psykisk voldtægt og demonlærer ind i menighederne.

Der er ingen der ødelægger de kristne menigheder mere end de kristne
selv, ikke engang Satan.

Erik

Fra : bæ9

Dato : 21-08-07 15:18

struer wrote:

> Der er ingen der ødelægger de kristne menigheder mere end de kristne
> selv, ikke engang Satan.
>

> Erik

manden har jo nærmest set lyset

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-08-07 16:04

struer wrote:
> [...]
> fornyelse med psykisk voldtægt og demonlærer ind i menighederne.
>
> Der er ingen der ødelægger de kristne menigheder mere end de kristne

Fortell oss, er /du/ kristen?

HM

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-07 16:13

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev

hvis vi antager, at hvis en oprigtig gruppe af kristne bliver bønhørt
af Gud og Gud åbner sin herlighed og frelser masser af mennesker,

Det gør vi heller ikke. Ingen raske kristne kan finde på at antage, at Gud
kun vil høre *deres* bøn, og ikke andre kristnes bøn.

Du træffer beslutninger og afgiver værdidomme på Guds vegne....

Efter at have læst alt det bræk, du lukker ud, så kan jeg kun undre mig
over, hvad du egentlig mener med, når du søndag efter søndag beder:
"forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere"....

Claus

Fra : struer

Dato : 21-08-07 21:02

On 21 Aug., 17:03, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Fortell oss, er /du/ kristen?
>
> HM

nej, jeg er Erik

Erik

Fra : struer

Dato : 21-08-07 21:03

On 21 Aug., 16:18, bæ9 <kill.filter@me> wrote:

> manden har jo nærmest set lyset

så er du da ikke kun sortseer

Erik

Fra : bæ9

Dato : 21-08-07 22:37

struer wrote:

> så er du da ikke kun sortseer
>
> Erik

næh - det er ret let for udenforstående at se hvordan kristne tér sig
overfor hinanden

ak ja den næstekærlighed

Fra : struer

Dato : 21-08-07 21:09

On 21 Aug., 17:13, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:
> [...]
> over, hvad du egentlig mener med, når du søndag efter søndag beder:
> "forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere"....

hvis du tænker du på at jeg skal tilgive homosexuelle, for selv at
blive tilgivet

Så er jeg nemligt meget stolt af at du kalder det for "bræk",

Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-08-07 01:14

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev

hvis du tænker du på at jeg skal tilgive homosexuelle, for selv at
blive tilgivet

Har du da nogen særlig grund til at tilgive homoseksuelle??
Hvad har homoseksuelle egentlig gjort dig, siden du har behov for at tilgive
dem?
Man tilgiver vel kun andre mennesker, hvis de har forbrudt sig mod een?

Det, der undrer mig, er, hvordan du som "kristen" i Gud's navn i strid med
bibelens mest centrale budskab samt konfessionsskrifterne kan påtage dig
Hans rolle og dømme andre, samtidig med, at du retfærdiggør dine handlinger
med spredte, uvedkommende citater fra bibelen?

Dernæst undrer jeg mig endnu mere over, hvordan du kan se bort fra
kristendommens mest markante budskab ved at ignorer syndsforladelsen, som du
jo naturligvis tror fuldt og fast på som kristen?

Kunne du ikke forklare, hvad du egentlig mener, når du søndag efter søndag
højt erklærer, at du:

Tror på Helligånden,
den hellige, almindelige kirke,
de helliges samfund, syndernes forladelse,
kødets opstandelse og det evige liv.

Man kunne frygte, at svaret med stor sandsynlighed blot bliver et par af
dine sædvanlige infantile karlsmart linjer......

Claus

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-08-07 01:58

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Man kunne frygte, at svaret med stor sandsynlighed blot bliver et par af
> dine sædvanlige infantile karlsmart linjer......

Jeg minner deg om:
Noen mennesker skjønner ikke st de selv skal følge det regelverket de
setter opp for andre.

Det er interessant å observere hvor mange av dem som kaller seg kristne
det gjelder.

HM

Fra : bæ9

Dato : 22-08-07 08:48

Harald Mossige wrote:

> [...]
> setter opp for andre.
>
> Det er interessant å observere hvor mange av dem som kaller seg kristne

dk.livssyn.kristendom vrimler med sådanne typer...

struer er bare en enkelt af dem

Fra : struer

Dato : 22-08-07 19:48

On 21 Aug., 23:37, bæ9 <kill.filter@me> wrote:

> næh - det er ret let for udenforstående at se hvordan kristne tér sig
> overfor hinanden
>
> ak ja den næstekærlighed

Du har for en gang skyld ret, det må jeg erkende

Erik

Fra : bæ9

Dato : 22-08-07 21:01

struer wrote:

> Du har for en gang skyld ret, det må jeg erkende
>
> Erik

uha - det var slemt, hva'

- men de er sku osse stride overfor os andre! missionerer i et væk og
mener at de ka te sig som de vil overfor os der ikke tror - ku de
omvende os, gjorde de det!

Fundamentalister er hvad de er og det vrimler med dem i den her gruppe!

Fra : struer

Dato : 22-08-07 19:52

On 22 Aug., 02:13, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:
> "struer" <erikelar...@hotmail.com> skrev
>

> hvis du tænker du på at jeg skal tilgive homosexuelle, for selv at
> blive tilgivet
>

> Har du da nogen særlig grund til at tilgive homoseksuelle??

Gud har, Gud elsker nemlig dem men hader deres gerninger

> Hvad har homoseksuelle egentlig gjort dig, siden du har behov for at tilgive
> dem?

de er ækle

> Man tilgiver vel kun andre mennesker, hvis de har forbrudt sig mod een?

Det håber jeg så de gør

Fra : bæ9

Dato : 22-08-07 21:07

struer wrote:

> Gud har, Gud elsker nemlig dem men hader deres gerninger

det gør jeg også - men da det er deres gerninger er det ikke noget der
vedkommer mig - så hvis peter og poul puler røv skal benny og bjarne og
gud og ikke mindst erik blande sig udenom

> de er ækle

tjae - så er det man tænker på freud.... LOL

(spring ud erik og mærk den sande kærlighed)

> Det håber jeg så de gør

det gør de jo nok: tilgiver dig idet du har forbrudt dig mod dem med
dine domme og fordomme og uvidenhed

egentligt tror jeg de langt hen ad vejen er ligeglad med erik fra struer

kender du, erik, kunsten at tilgive

Fra : struer

Dato : 22-08-07 19:54

On 22 Aug., 09:48, bæ9 <kill.filter@me> wrote:

> dk.livssyn.kristendom vrimler med sådanne typer...
>
> struer er bare en enkelt af dem- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

hvad for noget, kalder jeg mig sel kristen

kan jeg få en forklaring ?

Erik

Fra : struer

Dato : 23-08-07 08:49

On 22 Aug., 22:00, bæ9 <kill.filter@me> wrote:

> uha - det var slemt, hva'
>
> - men de er sku osse stride overfor os andre! missionerer i et væk og
> mener at de ka te sig som de vil overfor os der ikke tror - ku de
> omvende os, gjorde de det!
>
> Fundamentalister er hvad de er og det vrimler med dem i den her gruppe!- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Havde de da bare været fundamentalister så viste vi hvad de tror på,
men der er radikale og deres tro er skifter med de mennesker de omgås

Erik

Fra : struer

Dato : 23-08-07 08:51

On 22 Aug., 22:06, bæ9 <kill.filter@me> wrote:

> [...]
>
> egentligt tror jeg de langt hen ad vejen er ligeglad med erik fra struer
>
> kender du, erik, kunsten at tilgive- Skjul tekst i anførselstegn -

Nej, jeg har tilgivet alkoholiher, narkomaner samt religiøse
vrøvlhoveder, men der virker ikke ?

Erik

Fra : struer

Dato : 23-08-07 08:59

On 23 Aug., 09:51, struer <erikelar...@hotmail.com> wrote:

> Nej, jeg har tilgivet alkoholiher, narkomaner samt religiøse
> vrøvlhoveder, men der virker ikke ?
>
> Erik- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Nej, jeg har tilgivet alkoholiker, narkomaner samt religiøse
vrøvlhoveder, men det virker ikke

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 19:17

struer <erikelarsen@hotmail.com> wrote in

> Nej, jeg har tilgivet alkoholiker, narkomaner samt religiøse
> vrøvlhoveder, men det virker ikke

Ikke forstået. Hvad skulle det virke?

Peddersen

Fra : bæ9

Dato : 23-08-07 19:24

Daxhund wrote:
> struer <erikelarsen@hotmail.com> wrote in

> Ikke forstået. Hvad skulle det virke?
>
> Peddersen

på hans glorie - men den lyser ikke mere af den grund...... surt for ham

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-08-07 19:27

Daxhund wrote:
> struer <erikelarsen@hotmail.com> wrote in

> Ikke forstået. Hvad skulle det virke?
>
> Peddersen

Selvsakt, at homofile ble hetrofile. Har du ikke skjønt Sturers måte å
tenke på?

HM

Fra : struer

Dato : 26-08-07 07:21

On 23 Aug., 20:24, bæ9 <kill.filter@me> wrote:
> [...]

Hvis en tilgivelse ingen erfekt har, men bare er et mundtlig udbrud,
hvad godt gør en tilgivelse så. I Bibelen har de tilgivelser Jesus
giver mennesker den erfekt at de fysiske sykisk bliver helbredt, Jesus
skaber nyt.

Det er derfor jeg siger mine tilgivelser virker ikke, Jesus
tilgivelser virker hver gang

Erik

Fra : struer

Dato : 26-08-07 07:22

On 23 Aug., 20:27, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Selvsakt, at homofile ble hetrofile. Har du ikke skjønt Sturers måte å
> tenke på?
>
> HM

Hvis du ved hvordan jeg tænker, lyver du

Erik

Fra : Bekan

Dato : 04-09-07 08:46

struer wrote:

> Der er ingen der ødelægger de kristne menigheder mere end de kristne
> selv, ikke engang Satan.

Prøv at læse denne bog.

http://www.catholicvoice.co.uk/pinay/