Hvordan sætter i jeres DVD Profiler op ?
Fra : Chokmah

Dato : 21-08-07 06:12

jeg har valgt Dansk men så for jeg sådan nogen underlige navne jeg tror det
er Hollandsk + cover og dte er der jo ikke meget ved skal jeg bare slette og
geninstalere ?

og kan man backe op på weben ?

fedt program ellers jeg køber det sgu :) det er billigt under 20 $

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Maria de Francis

Dato : 21-08-07 06:36

"Chokmah" <usnet1*@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]
:
: og kan man backe op på weben ?
:
: fedt program ellers jeg køber det sgu :) det er billigt under 20 $

Det er længe siden jeg købte DVD-profiler, så jeg ved ikke om det er
købeudgaven, der gør forskellen, men den kan indstilles en hel del. Måske
har du valgt en Hollandsk udgave af din film, det er også sket for mig, men
den kan du så redigere i, hvis der ikke er en dansk eller engelsk udgave af
den. Eller du kan selv bidrage med en film, det er ikke alle film, der
findes, men temmeligt mange.
Og obs lige at der er flere indfaldvinkler til at lægge filmen ind: Du kan
skrive stregkodenummer (EAN) ind, skrive titlen (der er det nemmeste synes
jeg), lægge skiven i 'puteren. Den sidste mulighed gave mig faktisk en spøjs
tilgang til The Departed, som den aflæste i en spansk version, Infiltrados,
selvom den var dansk.
Jeg "backer up" på web, hver gang jeg lægger en film ind og tilsvarende
henter det hele ned, hvis jeg skal starte op igen fra scratch, fx efter en
formatering, det er ganske enkelt, og som du selv siger en lille udgift.

Maria

Fra : Chokmah

Dato : 22-08-07 05:54

"Maria de Francis" <maria-de-francis@slet-white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:46ca7a01$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> af
> den. Eller du kan selv bidrage med en film, det er ikke alle film, der

hvordan gør man det ?

> [...]
> spøjs
> tilgang til The Departed, som den aflæste i en spansk version,

jA det skete igså for mig ........

> [...]
> formatering, det er ganske enkelt, og som du selv siger en lille udgift.

hvordan backer du op :) ? ja jeg har kun en film inde ind itl vider så :) ?

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 19:06

Chokmah skrev:

> hvordan gør man det ?

Man indtaster alle oplysninger om en film, og så trykker mare på
"Bidrag" Keine hexerei

> hvordan backer du op :) ? ja jeg har kun en film inde ind itl vider så :) ?

Der er reelt (vist nok) to måder at lave back-up.
Du kan vælge at lave en regulær back-up. Klik 'filer', vælg 'Backup
database', vælg placering og tryk OK.
Hvis du vil gendanne vælger du bare 'Restore database' og peg på filen.

Men en anden måde er at udgive din samling.
Som registreret bruger får du noget plads på serveren, og kan lægge din
samling ud (med billeder und alles). Du kan så give adressen til venner
og bekendte som nu kan gå ind og se hvilke film du har.
Jeg har ikke prøvet at gendanne fra fra denne kopi, så hæng mig ikke
hvis det ikke er muligt

--
Mvh. John

Fra : Maria de Francis

Dato : 22-08-07 19:57

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
: Chokmah skrev:
:
: >> den. Eller du kan selv bidrage med en film, det er ikke alle film, der
: >> findes, men temmeligt mange.
: >
: > hvordan gør man det ?
:
[...]
:) ?
:
[...]

Just præcis, sådan gør man. Den med at downloade er god, hvis harddisken
står af og man ikke har lagt en nyere backup på en anden disk, jeg mener jeg
har benyttet mig af den mulighed. ;-(
Måske lagde jeg en gammel database ind først og opdaterede den siden fra
nettet.
Læg mærke til, næste gang du lægger noget op, at den giver muligheden for at
hente ned i stedet for.

Maria

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 20:12

Maria de Francis skrev:

> [...]
> har benyttet mig af den mulighed. ;-(
> Måske lagde jeg en gammel database ind først og opdaterede den siden fra

Jeg har altid en almindelig backup liggende på en extern harddisk, og
jeg prøver at huske at lave jævnlige backups.
Da min bærbare gik død og jeg skulle indlæse min backup var jeg 27 film
bagud. Det er da til at overskue at skulle indlæse igen.

> Læg mærke til, næste gang du lægger noget op, at den giver muligheden for at
> hente ned i stedet for.

Jamen, jeg bruger ikke online-listen længere.
Det er *mindst* et år siden jeg sidst har opdateret den.

--
Mvh. John

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-08-07 09:29

[...]

Jeg har også lært det efterhånden og husker at lægge en back up på en extern
hd; af skade bliver man klog og praktisk

[...]

Men det tager kun få sekunder at lægge det op. Jeg bruger min online, hvis
jeg skal checke listen i en pause på job eller hos andre, og der er den
ganske praktisk at have opdateret. Og så selvfølgelig som ekstra ekstra back
up, hvis alt går galt, jeg kan have lagt adskillige film ind, siden jeg
gemte på en extern hd, og så er den nemt opdateret fra websitet.
Men fint program, der klart de pengene værd.

Mvh Maria

Fra : -= JF =-

Dato : 23-08-07 21:38

Maria de Francis skrev:

> [...]
> ganske praktisk at have opdateret. Og så selvfølgelig som ekstra ekstra back

Argh... CRAP )
Du drømmer ikke om hvor ofte jeg har brug for listen på jobbet - og jeg
har kraftigt overvejet at købe PDA-udgaven. Jeg har eksporteret en liste
til Excel, men den husker jeg jo kun at opdatere once in a blue moon -
men jeg har, hvor underligt det end lyder, aldrig overvejet at bruge
online-listen. <kicking_myself.avi>
(tak for at spore mig ind på det åbenlyse

Nu har jeg lagt den ud

--
Mvh. John

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-08-07 14:14

: Maria de Francis skrev:
:
[...]

Og det var vel nemt nok og temmeligt praktisk. Du skal bare huske at lægge
en genvej til den på job, eller skrive den ned, hvis du får brug for den et
eller andet sted med netforbindelse.

PDA-udgaven har jeg selv tænkt på. Det sker, at jeg ikke kan huske om jeg
har en bestemt film, jeg lige kommer forbi, og har ikke lige en liste i
lommen, som selvfølgeligt også kan løse problemet, men som du også nævner
måske ikke er opdateret i en "halv evighed".
Maria

Fra : -= JF =-

Dato : 26-08-07 22:23

Maria de Francis skrev:

> [...]
> lommen, som selvfølgeligt også kan løse problemet, men som du også nævner
> måske ikke er opdateret i en "halv evighed".

Jeg har installeret prøveversionen af PDA-versionen, hvilket vil sige at
jeg kun kan have 50 film i databasen - Men den er ganske simpelt genial!
Du har langt de fleste af PC-udgavens muligheder mht. at søge på kryds
og tværs. Du kan markere at filmen er udlånt m.m.m. Der er endda
coverbilleder på hver enkelt profil.

Men, jeg har brug for lidt hjælp med onlinelisten, og det lyder til at
du er godt kendt med den!

Jeg har uploadet listen, men den er ikke helt mage til den lokale liste.
Det vil sige - onlinelisten indeholder de samme film som lokalt, men
ikke alle filmene har coverbillede online.
På samme måde med beskrivelsen af filmene... Hvis jeg går ind og retter
en beskrivelse og derefter uploader - så kommer mine ændringer ikke til
syne online.
Har du et fix til dette?
Eventuelt hvordan man sletter onlinelisten og lægger den ud fra scratch?

--
Mvh. John

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-08-07 20:05

: Maria de Francis skrev:
[...]

Det er da smart, især den fulde version.

[...]

Det lyder underligt at den ikke har billederne online, hvis du har dem
liggende lokalt. De billeder du har er hentet ned "oppefra", medmindre du
har scannet dem ind.

: På samme måde med beskrivelsen af filmene... Hvis jeg går ind og retter
: en beskrivelse og derefter uploader - så kommer mine ændringer ikke til
: syne online.

Jeg tror kun denne ændring kan ses online, hvis du bidrager til ændringen,
ikke hvis du bare uploader, for den trækker på den eksisterende database for
den pågældende film.

: Har du et fix til dette?
: Eventuelt hvordan man sletter onlinelisten og lægger den ud fra scratch?

Fix' et er at du bidrager med ændringer, eller evt med helt nye film. Det
kan sagtens være at en film kun findes i en engelsk eller anden version i
systemet. Hvis du så bidrager med en dansk udgave, ligger den der så
efterfølgende til den næste, der bare kan taste titel eller kode ind.
Jeg skal selv tage mig sammen til at ændre på et par film, jeg bare lagde
ind i en af de versioner, der nu tilfældigvis var tilgængelig. Men det har
ikke høj prioritet lige for tiden.

Maria

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-08-07 20:24

: Maria de Francis skrev:
[...]

Hmmmm......... jeg har faktisk lige testet min dvd-profiler, for at se om
ændringerne kom med op, når jeg uploadede, og det gør de!!!
Jeg skrev en ændring noget med "Dette er en test for at se om den er til at
rette i" LOL .....og den ligger pænt der på nettet.
Er det version 3 du har på?

Mvh Maria

--
Vold og terror er tegn på dyb uvidenhed
og manglende udvikling.

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-08-07 20:40

[...]

LOL og så fik jeg også lige efterprøvet at onlineversionen ikke bare ændret
alt, som du også nævner. Jeg kunne ikke ændre en film, der fejlagtigt havde
fået HD DVD prædikatet, hvor det skulle have været Blu-ray. Denne ændrig
har jeg så lavet via en omgang bidrag med ændringerne, så filmen nu også
findes i en Blu-ray udgave.
Maria

Fra : Chokmah

Dato : 23-08-07 04:24

"Maria de Francis" <maria-de-francis@slet-white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:46cc871b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> nettet.
> Læg mærke til, næste gang du lægger noget op, at den giver muligheden for

ok men måde at dele fimene op på er whs + titel ( f.eks )

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-08-07 09:33

:
[...]

Du kan dele dem op, som det helt passer dig. Den er vist default sat til
dvd, men også blu-ray og hd kan man lægge dem ind under. Jeg har ikke selv
lagt vhs i database, men det er vel bare et spørgsmål om at du giver filmens
navn det ekstra påhæng (suffix) vhs. Bare du selv har check på dit system.

Mvh Maria

Fra : Chokmah

Dato : 28-08-07 17:36

"Maria de Francis" <maria-de-francis@slet-white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:46cd4642$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> filmens
> navn det ekstra påhæng (suffix) vhs. Bare du selv har check på dit system.

Hi Maria jeg kan ikke finde ud af at redigere i det ???
jeg kan sætte filmen også finder den og det er det
men når jeg vil tilføje noget sener så er den låst ???

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-08-07 20:13

:
[...]

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken version du har. Jeg har version 3 og
der er der skal du bare markere en film, du vil redigere, og så trykke på
edit profile, oppe i værktøjslinjen, lige under menuen samling.

Mvh Maria

Fra : Chokmah

Dato : 23-08-07 04:22

> [...]
> bekendte som nu kan gå ind og se hvilke film du har.
> Jeg har ikke prøvet at gendanne fra fra denne kopi, så hæng mig ikke hvis

Genialt tak skal du ha :)

jeg skal lige tænke det hele igenem fordi jeg har Puhh 600 whs bånd 1500
divX også endnu flere dvd er ...
så det bliver et pille arbejde ..der kommer til at tage en fan til tid men
på den anden side er det jo meget hyggeligt at side og lave :) problemet er
som man kan se jeg ikke kan stave så ...der er en del stave fejl i mit
katelog men altså jeg plejer at finde ud af det

Fra : -= JF =-

Dato : 23-08-07 22:10

Chokmah skrev:

> jeg skal lige tænke det hele igenem fordi jeg har Puhh 600 whs bånd 1500
> divX også endnu flere dvd er ...

Ja, men hvis jeg skal gi' dig et råd - så gå i gang!
Uanset om du registrerer eller ikke, så er det ikke spildt arbejde.
Du får stadig en liste der giver et skide godt overblik over dine film!

> så det bliver et pille arbejde ..der kommer til at tage en fan til tid men
> på den anden side er det jo meget hyggeligt at side og lave :) problemet er

Ja, det kommer til at tage en del tid men det er da et meget godt
projekt.
Slæb den bærbare over i sofahjørnet sammen med en stabel DVD'er - og ta'
det fra en ende af

> som man kan se jeg ikke kan stave så ...der er en del stave fejl i mit
> katelog men altså jeg plejer at finde ud af det

Joh - man kan da godt se at du har et par alternative stavemåder, men
det er nu ikke slemt! Og man er ikke i tvivl om hvad du mener, så pyt da
med det!
Men du behøver ikke at bekymre dig om at stavefejl har den store
betydning i brugen af dvdprofiler... Når bare du er opmærksom på at
titlen er stavet korrekt!

--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 21-08-07 19:17

Chokmah skrev:

> fedt program ellers jeg køber det sgu :) det er billigt under 20 $

Ja, det er enormt godt!
Tidligere var der ikke den store grund til at købe programmet.
Eneste mangel ved gratisversionen var at der kørte en lille reklame i
toppen af programmet, samt at for- og bagsidebillederne var i lav
opløsning... Ingen af delene betød en døjt!

Nu er der en *masse* begrænsninger i bl.a. søgefunktionerne, og kan man
leve uden disse muligheder er det da fint.

Personligt vil jeg ikke undvære mulighederne, og som du selv siger er
det til at overkomme at give 110,- for et knald-godt program.

Go' fornøjelse med det, og giv lyd hvis du finder på noget genialt med
det

--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 21-08-07 20:41

Chokmah skrev:

det er billigt under 20 $

Hov - Hvor finder du det egentlig til 20$
Jeg var lige inde og checke om der var nogen nyheder, og da ser jeg at
registreringen nu koster 29$

--
Mvh. John

Fra : Jesper

Dato : 21-08-07 21:51

-= JF =- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> Hov - Hvor finder du det egentlig til 20$
> Jeg var lige inde og checke om der var nogen nyheder, og da ser jeg at

Big deal! 160 kr, det er programmet værd!
--
Jesper

Fra : -= JF =-

Dato : 21-08-07 22:22

Jesper skrev:

> Big deal! 160 kr, det er programmet værd!

Du har læst tråden, ikk?

Foreløbig er vi to personer som allerede har registreret programmet og
én som vil til at registrere det - Så der er sådan set ingen der
modsiger dig.

Det jeg spurgte om var hvor Chokmah havde set det til 20$.
Selv om 160,- ikke er en formue så er 110,- stadig en bedre pris.
--
Mvh. John

Fra : Chokmah

Dato : 22-08-07 01:24

http://www.invelos.com/dvdpro/Registration.aspx
> Hov - Hvor finder du det egentlig til 20$
> Jeg var lige inde og checke om der var nogen nyheder, og da ser jeg at
> registreringen nu koster 29$

du har re jeg sludder den koster det du siger
http://www.invelos.com/dvdpro/Registration.aspx

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 18:50

Chokmah skrev:

> du har re jeg sludder den koster det du siger
> http://www.invelos.com/dvdpro/Registration.aspx

Ærgeligt ærgeligt. Jeg har en kollega som overvejer at registrere, så
det havde været et hit at kunne pege på et tilbud.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 02:53

Chokmah wrote:
> [...]
> jeg bare slette og geninstalere ?
>
> og kan man backe op på weben ?
>
> fedt program ellers jeg køber det sgu :) det er billigt under 20 $

Hvad er DVD profiler? Sådan kort fortalt? Bare en oversigt over ens egne
dvd-film?

Fra : Jesper

Dato : 22-08-07 16:12

Steen F. <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

> Hvad er DVD profiler? Sådan kort fortalt? Bare en oversigt over ens egne
> dvd-film?

Du kan nemt registere dine egne DVD film, enten ved hjælp af EAN koden,
Disc ID eller slå den op manuelt. Er den der ikke kan du naturligvis
registere den på deres DVD database. Så stiller de en gratis side til
rådighed til upload af listen, som også kan bruges til backup hvis du
skulle være så uheldig at windows gik ned. Derudover er der
søgefunktioner, styr på udlån, ønskeliste, styr på hvad du selv har set
med mulighed for at give filmen karakterer og så kan DVD Profiler forslå
hvad du skal se for en film.
--
Jesper

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-08-07 15:41

On Wed, 22 Aug 2007 03:52:53 +0200, "Steen F."
<steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

>Hvad er DVD profiler? Sådan kort fortalt? Bare en oversigt over ens egne
>dvd-film?

Ja en oversigt over de film du har online, prøv evt. at kigge på min
signatur.

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel