Harald Nyborg Wasco D 6300 Opvaskemaskine ~
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 20-08-07 12:29

For et par år siden kunne man i danske nyhedsgrupper læse meget dårlige ting
om Harald Nyborgs opvaskemaskiner.
(Kritikken gik generelt på dårligt vaskeresultat og dårlig tørring).

Nu kan man få Wasco D6300 til kr. 1.995. (Se August/september-kataloget)
Er der nogen der FOR NYLIG har købt denne model og som vil fortælle om
deres erfaringer med apparatet ?

Der opgives Vaskeevne A. Hvem laver disse tests og kan man stole på disse
karakterer ?
Betyder vaskeevne A at den vasker lige så godt som en Miele til 10.000 (som
også er A-mærket) ?

Mvh.

En Hr. Hvemsomhelst.

Fra : Ad Infinitum

Dato : 20-08-07 13:24

"En Hr. Hvemsomhelst" <ingenspamtilmigpstrom@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:46c97b12$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>har selv haft en i snart en del år, og den klare fint vores krav til
>opvask. Den bruger også lidt mere strøm end eks. en Miele som jo også har

Købte vores for 3 år siden, og idag står den stadigvæk i køkkenet, og køre
hver aften, og "larmen" ja den lægger vi ikke mærke til mere.

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 20-08-07 14:47

> Købte vores for 3 år siden, og idag står den stadigvæk i køkkenet, og køre
> hver aften, og "larmen" ja den lægger vi ikke mærke til mere.

Tak for den oplysning.
Så skal jeg spørge: Bliver servicet rent og tørt ? Eller skal man bruge tid
på klargøring først (fjerne det værste snavs i hånden) ?

Og hvad med tørreevnen ? Mit vigtigste krav til en opvaskemaskine er og
bliver at jeg kan slippe for at vaske op !

Fra : Ad Infinitum

Dato : 20-08-07 16:14

"En Hr. Hvemsomhelst" <ingenspamtilmigpstrom@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:46c99b70$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
>Jo det bliver rent, som du selv siger så skraber jeg også lige det værste
>"sovs, kød, remolade" mm af inden det kommer ned.

Og hvis man husker diverse midler "salt, afspendingsmidel" og at rense sigen
for rester ja så er der vist ingen problemer.

Gryder tager vi dog i hånden, men vi er også en stor familie på 6 så der er
fyldt godt op i maskinen.

Fra : Michael

Dato : 20-08-07 22:28

"En Hr. Hvemsomhelst" <ingenspamtilmigpstrom@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> karakterer ?
> Betyder vaskeevne A at den vasker lige så godt som en Miele til 10.000

Prøv at læse den her tråd:

http://groups.google.dk/group/dk.teknik.el/browse_thread/thread/d49b50fe1b830055/50aa53d3f43aa400?lnk=st&q=%22wasco%22+opvaskemaskine&rnum=2&hl=da#50aa53d3f43aa400

Læs specielt serviceteknikerens anbefalinger nederst. Personligt holder jeg
mig LANGT væk fra Herbert Nyskralds skrammel og bras - det er bare ikke godt
nok. Hvem gider iøvrigt høre på larm fra en opvaskemaskine i årevis for
nogle få tusinde sparede kroner? Holder maskinen 5 år taler vi om en
besparelse på omkring 800-1000 kroner årligt ifht. en kvalitetsmaskine fra
f.eks. Bosch eller AEG - det er bare ikke det værd efter min mening.

Brug lidt mere og glæd dig over kvalitet i årevis istedet for at ærge dig
over skidt...

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 22-08-07 18:00

> [...]
> f.eks. Bosch eller AEG - det er bare ikke det værd efter min mening.
>
> Brug lidt mere og glæd dig over kvalitet i årevis istedet for at ærge dig

Jeg var sådan set kun ude efter konkrete erfaringer med bemeldte maskine,
altså Wasco D6300.
Iøvrigt er dens støjniveau 51 db, hvilket er ganske normalt for
opvaskemaskiner, f.eks. en Miele fra Elgiganten til 7.000 kr. har samme
støjniveau.
Hvad en professionel reparatør har at sige om mærkerne har jeg svært ved
godtage som helt objektiv information, da han jo lever af at reparere, og
sikkert gerne vil fortsætte med det.

Derfor beder jeg kun om folks personlige erfaringer med Wasco D 6300.