For højt vandtryk og oversvøm
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-08-07 15:41

Hej

Vi har et lille problem med vores vaskemaskine. Der kan kun være vand
tilsluttet når den kører, ellers har vi oversvømmelse i bryggerset. Vi
antager at det er fordi vandtrykket er for højt.

Kan man ikke købe en dims der "justerer" vandtrykket? Okay, det er jeg
sikker på at man kan, men hvor og hvad koster sådan en tingest?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ad Infinitum

Dato : 19-08-07 15:48

> [...]
> Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
> Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Det her jeg nu aldrig hørt før, er du sikker på at der ikke er gået en
pakning et sted enten ved vandhanen eller ved maskinen?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-08-07 15:50

"Ad Infinitum" <nop@nop.dk> writes:

> Det her jeg nu aldrig hørt før, er du sikker på at der ikke er gået en
> pakning et sted enten ved vandhanen eller ved maskinen?

Selvfølgelig er jeg ikke helt sikker, det var bare en teori. Det kunne
være jeg skulle hive den ud af "hullet" og se hvor vandet egentlig
kommer fra. Problemet har været der, siden vi købte den i april.

Heldigvis er der et afløb i gulvet lige ved siden af. :)

Mvh Trine

Fra : Mads

Dato : 19-08-07 15:59

On Sun, 19 Aug 2007 16:49:39 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Selvfølgelig er jeg ikke helt sikker, det var bare en teori. Det kunne
>være jeg skulle hive den ud af "hullet" og se hvor vandet egentlig
>kommer fra. Problemet har været der, siden vi købte den i april.

Og det har du ikke klaget over ?

Vandtrykket kan ikke være for højt. Så skulle samtlige vandhaner i
dit hus jo også ligne springvand. En vaskemaskine er beregnet til
at holde tæt ved samme vandtryk som husets andre installationer.

Start nu med at hive maskinen ud på gulvet og kig bag på den.
Det kunne jo være at slangen som fører vand til maskinen ikke
er skruet ordenligt på eller at pakningen samme sted er dårligt.
Hvis det var en fagmand der monterede maskinen burde han have
tjekket det, men det kan jo være han havde lidt for travlt.

mvh Mads

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-08-07 08:59

Mads wrote:

> [...]
> Hvis det var en fagmand der monterede maskinen burde han have
> tjekket det, men det kan jo være han havde lidt for travlt.

Eller også er det en defekt magnetventil i vand-indluknings-mekanismen.
Det havde jeg på min vaskemaskine kort tid efter jeg flyttede ind,
heldigvis opdagede jeg det før vandet stod ovenud (uvist hvorfor havde
jeg heldigvis lukket lågen, så hele tromlen var bare fuld af vand... en
udpumpning var meget tiltrængt.

En ny magnetventil kostede mig ca. 600kr inkl. montering (havde en
fagmand til det, da jeg ikke var helt sikker på hvad der var galt).
Siden da har der ikke været problemer med det.

Så hvis der ikke kommer vand ud på gulvet når vaskemaskinen kører så
tror jeg det er magnetventilen eller lign. der er træls. Hvis der også
kommer vand ud når den kører, så er det nok en slange eller lign.

Men hiv den ud fra væggen og se på den, både når den er tændt og slukket...

Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-08-07 10:40

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> writes:

> Så hvis der ikke kommer vand ud på gulvet når vaskemaskinen kører så
> tror jeg det er magnetventilen eller lign. der er træls. Hvis der også
> kommer vand ud når den kører, så er det nok en slange eller lign.

Det kommer fra bagpå et eller andet sted, hele tiden!

> Men hiv den ud fra væggen og se på den, både når den er tændt og slukket...

Det var jeg ved at prøve, men slangen er ikke lang nok. Så vi må prøve
at tage det hele fra hinanden og sætte den til et andet sted, hvor vi
kan se bagpå. Bryggerset er lidt snævert. :)

Men der bliver ikke vasket mere, før det er i orden nu. Vi snakker
omkring 20 liter under en vask. Så mon ikke det er slangen?

Mvh Trine

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-08-07 11:33

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Det kommer fra bagpå et eller andet sted, hele tiden!

OK, så er det nok en pakning eller en slange som er revnet, det burde
være overkommeligt at lave...

Thomas

Fra : Mads

Dato : 20-08-07 16:32

On Mon, 20 Aug 2007 11:40:17 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Det kommer fra bagpå et eller andet sted, hele tiden!

Lyder som slangen ikke er skruet ordenligt fast på maskinen.

>Det var jeg ved at prøve, men slangen er ikke lang nok.

Hvordan ialverden er den så blevet sat til ?

Slangen er da normalt altid så lang at maskinen kan hives
så langt ud at samme slange kan afmonteres.

Men ellers kan den anden ende af slangen vel skrues af hanen,
hvorpå maskinen så kan hives ud på gulvet.

mvh Mads

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-08-07 17:08

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> writes:

> Hvordan ialverden er den så blevet sat til ?

Den kan godt afmonteres, men man kan ikke komme til at se bagsiden af
maskinen, mens slangen er sat i.

Mvh Trine

Fra : Mads

Dato : 20-08-07 19:20

On Mon, 20 Aug 2007 18:08:27 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Den kan godt afmonteres, men man kan ikke komme til at se bagsiden af
>maskinen, mens slangen er sat i.

Nå ja, men hvis bare man kan få en hånd om bag maskinen kan man
vel mærke om vandet pibler ud der hvor slangen er skruet fast.

mvh Mads