Uønsket hund i haven
Fra : Hansen

Dato : 19-08-07 13:26

Flere gange har vi opdaget en hundehømhøm midt på vores græsplæne (nogle
gange blev den først opdaget af plæneklipperen - yyddrk). Den (hømhøm'en) er
yderst ildelugtende. Selv efter vi har fjernet den stinker det.

Vi har en mistanke om hvem det er, idet vi flere gange har hørt/set hunden
blive kaldt på, og nogle gange kommer den så inde fra vores have. Ejerne går
tur med den på vores vej, men den er aldrig i snor.

Vi vil selvfølgelig helst "tage den på fersk gerning" så vi kan tale med
ejerne om det. Vi overvejer at sætte en fælde op eller overvåge med kamera,
men synes alligevel at det virker både dyrt og drastisk, så andre gode ideer
efterlyses hermed.

Fra : Thomas

Dato : 19-08-07 14:00

On 19 Aug., 14:26, "Hansen" <nej...@ingenmail.dk> wrote:
> [...]
> men synes alligevel at det virker både dyrt og drastisk, så andre gode ideer

Hvad med at starte med at prøve at snakke med ejeren

Fra : Hansen

Dato : 19-08-07 14:20

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ideer
> efterlyses hermed.

Hvad med at starte med at prøve at snakke med ejeren
---
Vi ved jo ikke hvilken hund det er. Fordi vi ser én hund der luftes uden
snor er det jo ikke sikkert at det er den.

Fra : Uni Bull

Dato : 19-08-07 15:43

"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi ved jo ikke hvilken hund det er. Fordi vi ser én hund der luftes uden
> snor er det jo ikke sikkert at det er den.

Jeg så for noget tid siden en hunde-hømhøm på fortorvet lige ved en opgang
et sted inde på Christianshavn hvor jeg arbejder.
Grunden til at jeg husker specielt denne høm-høm var, at en beboer (antager
jeg) fra opgangen, havde tegnet en stor fed kridtstreg omkring hunde-høm-
hømmen og havde tegnet pile ned teksten "Pas på - her ligger en
hundelort"...

Jeg syntes det var en god måde at forsøge at opdrage på de forbipasserende
hundeejere der endnu ikke har indset hvor irriterende det er, at der ikke
bliver
"samlet op".

Hvad med at lave et humoristisk skilt ved indgangen til din have eksempelvis
med teksten "Jeg bruger NPK-gødning til min græsplane - jeg har ikke brug
for hunde-høm-høm i haven. På forhånd tak."

....det var da en idé!?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Armand

Dato : 11-09-07 23:26

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Hvad med at lave et humoristisk skilt ved indgangen til din have
> eksempelvis
> med teksten "Jeg bruger NPK-gødning til min græsplane - jeg har ikke brug
> for hunde-høm-høm i haven. På forhånd tak."

"Det er ikke hunden der er en gris, den er en hund - Behøver jeg at træde
mere i det?"

--
Armand.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 19-08-07 15:09

> [...]
> ejerne om det. Vi overvejer at sætte en fælde op eller overvåge med
> kamera, men synes alligevel at det virker både dyrt og drastisk, så andre

Sæt et webcam til at overvåge haven - evt. en del af den som hunden er nødt
til at passere for at få adgang.

Der kan fås software til webcams som starter optagelserne når kameraet
registrere bevægelse (man kan selv stille på følsomheden i softwaren.), og
lad så tiden arbejde for dig.

Mvh

KA

--
Kender i øvrigt godt problemet, jeg var så heldig at tage hund og ejer på
fersk gerning.

Ejeren ignorerede dog min meget høflige påtale gentagende gange og lod
fortsat sin hund (i en af de der meget lange liner med oprul) løbe ind i
forhaven og lave pøller på plænen, ind til en dag hvor jeg så det igen,
samlede sagen op (bwadr) gik efter ham og puttede den i lommen på hans
frakke med ordene "du tabte den her". Siden så jeg ham aldrig igen på vejen.

Fra : Hansen

Dato : 19-08-07 18:29

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der kan fås software til webcams som starter optagelserne når kameraet
> registrere bevægelse (man kan selv stille på følsomheden i softwaren.), og

Lyder som en ide der skal prøves. Jeg vil jo ikke "slå" nogen oven i
hovedet, men blot gerne være sikker på at vi (pænt og ordentligt) går til
den rette ejer.

> [...]
> samlede sagen op (bwadr) gik efter ham og puttede den i lommen på hans
> frakke med ordene "du tabte den her". Siden så jeg ham aldrig igen på

Hmmm ja, hvis ejeren efter en venlig henstilling fortsætte at lade sin hund
besørge på min plæne, så vil jeg da også tage "skrappede" midler i brug.

Fra : Ralph

Dato : 20-08-07 16:57

"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> Flere gange har vi opdaget en hundehømhøm midt på vores græsplæne (nogle

Sæt fælder: Vi skal bruge. en opretstående rive, en metalspand, en snor og
et stykke bacon.

Sæt spanden på hovedet ovenpå riveskaftet, snor i spanden, så alt efter din
egen samvittighed tilpasser du nu længden på snoren, så hunden når den tager
baconet, der er bundet til den anden ende af snoren, får spanden i hovedet,
ligeforan snuden eller et par meter derfra.
Det kan jo varieres i det uendelige, vend riven om, brug en entrepenørhakke,
tomme konservesdåser bundet til hakken, hakken kan bruges som aftrækker så
den rammer en vippe der giver hunden en spand væske i hovedet. Dette kan
være vand, daggammelt urin eller spildolie.

Dette SKAL kombineres med et web-cam, youtube og opslag i den lokale Brugs
med billeder og link til videoen.

PS. Tror I der er ret mange børn der laver ballade hjemme hos mig
nytårsaften?

--
Ralph