Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon rygter
Fra : Steen

Dato : 20-08-07 19:53

Jeg hørte i dag et rygte om, at der skulle være nyheder på vej fra Nikon,
bl.a. en D300 og nogle optikker.

Hvem ved noget mere?

/Steen

Fra : Hans

Dato : 20-08-07 20:11

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Jeg hørte i dag et rygte om, at der skulle være nyheder på vej fra Nikon,
> bl.a. en D300 og nogle optikker.
>
> Hvem ved noget mere?
>
> /Steen
Nikon.

Fra : Jakob

Dato : 20-08-07 21:31

In article <46c9e7c6$0$46566$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hans@susaa.xx says...

> Nikon.

LOL

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 20:19

Steen wrote:
> Jeg hørte i dag et rygte om, at der skulle være nyheder på vej fra Nikon,
> bl.a. en D300 og nogle optikker.

Hvis du er til læse rygter er Nikons D1/2 D200 forum på DPreview et godt
sted at starte

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-08-07 21:00

Thomas Schreiber wrote:

> Hvis du er til læse rygter er Nikons D1/2 D200 forum på DPreview et godt
> sted at starte

-Du mener lØse rygter ?

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 23:24

On Mon, 20 Aug 2007 20:53:00 +0200, Steen wrote:

> Jeg hørte i dag et rygte om, at der skulle være nyheder på vej fra Nikon,
> bl.a. en D300 og nogle optikker.
>
> Hvem ved noget mere?

Sikkert kun Nikon. Straks når en ny model kommer på gaden, starter
spekulationerne om hvornår den næste kommer. Herre jemini, slap dog af. Den
kommer når den kommer
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-08-07 02:31

Steen wrote:
> Jeg hørte i dag et rygte om, at der skulle være nyheder på vej fra
> Nikon, bl.a. en D300 og nogle optikker.
>
> Hvem ved noget mere?

Jeg tror ikke en udskiftning af D200'eren er nært forestående.
Den blev annonceret 1.november 2005 og reelt først tilgængelig i foråret
2006
Nikon skifter ikke modeller i det segment i samme hast som Canon, der typisk
kører med 1½ års cycles.
Faktisk afløste D200 D100, der blev introduceret i februar 2002.
At D70 så absolut overgik storebroderen fra januar 2004 er en anden sag.
Den blev så reelt afløst af D80 i august 2006 - Jeg regner ikke
S-versionerne som et modelskifte.

så 3½ år er sidste spring Dog næppe nogen tvivl om, at Nikon har sat
farten op
I de professionelle rækker så kom D1X i februar 2001 og afløseren D2X kom i
september 2004.
Så sandsynligvis er D2-serien først for. Noget de sidste prissænkninger på
D2Xsmodellen indikerer sker snart.
Nok i september - november. og reelt til at skaffe i foråret.

Men det er så også kun mit bedste bud.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 06:17

Frodo Nifinger wrote:

> Jeg tror ikke en udskiftning af D200'eren er nært forestående.
> Den blev annonceret 1.november 2005 og reelt først tilgængelig i foråret
> 2006

Det bliver den. Der kommer en ny model til efteråret. Min fætters kone
har set plakater med reklamer i Tokyo for en D200 afløser som kommer til
efteråret. Der stod noget med "se frem til afløseren til efteråret". Men
om der bare er tale om en S model er ikke til at sige.

> [...]
> At D70 så absolut overgik storebroderen fra januar 2004 er en anden sag.
> Den blev så reelt afløst af D80 i august 2006 - Jeg regner ikke

Jeg tror Nikon har sat tempoet op. Bare se på D50, D40 og D40X

> [...]
> D2Xsmodellen indikerer sker snart.
> Nok i september - november. og reelt til at skaffe i foråret.

De nye modeller bliver annonceret d. 23. aug. dagen inden Osaka 2007.

> Men det er så også kun mit bedste bud.

Det er mit bedste bud.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : P. Rongsted

Dato : 21-08-07 10:38

On Tue, 21 Aug 2007 07:16:55 +0200, Thomas Schreiber <"mit fornavn
snabel macfly prik dk"> wrote:

> [...]

Det kan være der kun er tale om en opdatering til D200s, men D200
udgår nok i år.

> [...]
>efteråret. Der stod noget med "se frem til afløseren til efteråret". Men
>om der bare er tale om en S model er ikke til at sige.

Plakaten ligger også på nettet. Det vides dog ikke om det er en
officiel Nikon plakat eller noget en forhandler selv har sat sammen.

>Jeg tror Nikon har sat tempoet op. Bare se på D50, D40 og D40X

Ingen tvivl om at de har sat tempoet op.

>De nye modeller bliver annonceret d. 23. aug. dagen inden Osaka 2007.

Jep, Nikon har indkaldt til pressemøde 23. aug kl 13 (japansk tid).

På DP Review har der være en del rygter om en D3H nu og en D3X til
næste forår. Eamon Hickey (tidligere sales rep for Nikon USA) taler
for det senarie med en D3H med 12-14 Mpx FF.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24431411

Thom Hogan er inde på noget af det samme
http://bythom.com/2007comments.htm

Peter

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-08-07 11:51

"P. Rongsted" <null@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24431411
>
> Thom Hogan er inde på noget af det samme

Jamen, så får vi Nikomaner jo noget læsestof til weekenden
For at kunne se de rørlige kameraer, skal man jo nok vente et halvt års tid,
som Nikon plejer pine det ud i.

Men hvis Nikon leverer såden et kvantespring, som der rygtes om, så kommer
vi til at vade i brugte D2X'ere til spotpriser ....
til foråret.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger --- Der er ved at krepere af nysgerrighed.
www.frodonifinger.dk

Fra : P. Rongsted

Dato : 21-08-07 12:10

On Tue, 21 Aug 2007 12:50:35 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
>Jamen, så får vi Nikomaner jo noget læsestof til weekenden
>For at kunne se de rørlige kameraer, skal man jo nok vente et halvt års tid,
>som Nikon plejer pine det ud i.

Med D80 og D40(x) gik der nu ikke så lang tid. Så vi må se.

>Men hvis Nikon leverer såden et kvantespring, som der rygtes om, så kommer
>vi til at vade i brugte D2X'ere til spotpriser ....
>til foråret.

Jeg kunne godt blive fristet af et brugt D2X(s) - mit blev stjålet i
april

Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-08-07 09:20

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> At D70 så absolut overgik storebroderen fra januar 2004 er en anden sag.
> Den blev så reelt afløst af D80 i august 2006 - Jeg regner ikke

Hvis vi ser 30D som en mindre opgradering svarende til en s-model hos Nikon,
så er 40D nu den reelle afløser for 20D, som kom i starten af 2004!
Det samme gælder 1D mkii, som fik en N-opgradering, som var absolut småting,
så igen fra 2004 til 2007.
Så meget fart har Canon altså ikke på.
Man kan undre sig lidt over D100 til D200, da D100 jo stort set var udgået
af markedet i flere år inden D200 kom, så direkte afløser har jeg svært ved
at se det var.
Med 40D er Nikons D200 alt for dyr og enten må prisen sættes ned eller også
må der komme en opgradering, som igen sætter sig over Canon's model. Det er
jo lige det vi gerne ser, så der kommer reelle fremskridt. 40D er indenfor
Canon's mellemsegment et pænt stort skridt fremad, selvom vi må vente på
anmeldelser.
Nu mangler vi bare en 5D mkii, som man godt kunne forvente blive annonceret
i slutningen af året med leverance i det nye år for at sætte trumf på
Canon's jubilæumsår.
Mvh,
Hans

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-08-07 16:46

Hans Kruse skrev i 46caa036$0$90274$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Nu mangler vi bare en 5D mkii, som man godt kunne forvente blive
> annonceret i slutningen af året med leverance i det nye år for at
> sætte trumf på Canon's jubilæumsår.

Jeg tror nu nok at Canon-gutterne har mere fokus på en svigtende bundlinie.
En analytiker udnævnte i sidste uge Canonaktion som årets flop i
asienporteføljen (jeg mindes at du for nylig var lidt i tvivl om rigtigheden
af en negativ vurdering af Canons økonomiske resultater).

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-08-07 17:13

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> i asienporteføljen (jeg mindes at du for nylig var lidt i tvivl om
> rigtigheden af en negativ vurdering af Canons økonomiske resultater).

Jeg spurgte blot til dokumentation for løse påstande, som du og en del andre
her i gruppen kommer med. Som jeg også bemærkede, så er foto blot en del af
et stort firmas mange produkter. Men nu da du er i gang med at finde
dokumentation frem, så kan du jo passende finde ud af, hvad kameraer bringer
til bundlinien ift. video, printere, etc.
Mvh,
Hans

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-08-07 19:03

Hans Kruse skrev i 46cb0f01$0$90271$14726298@news.sunsite.dk dette:
> "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Jeg spurgte blot til dokumentation for løse påstande, som du og en
> del andre her i gruppen kommer med.

Jeg har da ikke smidt om mig med løse påstande - hvad andre har gjort, skal
jeg ikke gøre mig klog på. Men at Canons aktier har udviklet sig dårligt er
vel ikke nogen stor hemmelighed - kurser er almindeligt tilgængelige
oplysninger.

> [...]
> i gang med at finde dokumentation frem, så kan du jo passende finde
> ud af, hvad kameraer bringer til bundlinien ift. video, printere, etc.

Er jeg i gang med at finde dokumentation frem?
Så interessant synes jeg godt nok ikke at et japansk konglomerat er. - men
jeg har jo så heller ikke noget dybere forhold til firmaet
Er du interesseret, er det et spørgsmål om at slæbe sig gennem JPs
erhvervssider for sidste uge, hvor en analytiker gennemgik en portefølje af
asiatiske aktier. Jeg gider ikke

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 21-08-07 12:08

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Jeg hørte i dag et rygte om, at der skulle være nyheder på vej fra Nikon,
> bl.a. en D300 og nogle optikker.
>
> Hvem ved noget mere?

Jeg skal til noget Nikon aften i dag, her i Danmark. Håber da lidt på at de
også smider lidt nyheder på gaden, evt. skrotter deres dumme D40 serie og
erstatter af noget som har fokusmotor. :)

Mvh Anders

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-08-07 16:50

Flerbrugerkonto skrev i 46cac77a$0$17770$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
dette:
> [...]
> at de også smider lidt nyheder på gaden, evt. skrotter deres dumme
> D40 serie og erstatter af noget som har fokusmotor. :)

Heldigvis er det tilladt at undlade at købe huset. Sy pyt med om de skrotter
d40 - bare de har noget fornuftigt på programmet ved siden af. Mon ikke
mange kan have fornøjelse af d40, der jo næsten er nede i P&Ssegmentet rent
prismæssigt.

Fra : Robert Piil

Dato : 21-08-07 19:16

Jan Boegh skrev:
> [...]
> skrotter d40 - bare de har noget fornuftigt på programmet ved siden af.
> Mon ikke mange kan have fornøjelse af d40, der jo næsten er nede i

Jeg havde i hvert fald aldrig fået et DSLR, hvis ikke det var for D40.
En indgangspris på 3300 (med cashback), er altså ret godt. Så må jeg
leve med standardobjektivet og med at jeg er nødt til at købe rimeligt
dyre (med nogle undtagelser) objektiver, når det ikke længere rækker.
Skulle det ende med at jeg både bliver bidt af fotograferingen(den er
der næsten), og samtidig har lidt talent for det (that remains to be
seen), så vil det sikkert udgøre et fint backup-kamera, eller en
fremragende indgang til fotoverdenen for mine unger.

Robert Piil

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-08-07 19:37

Robert Piil skrev i 46cb2be6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk dette:

> [...]
> seen), så vil det sikkert udgøre et fint backup-kamera, eller en
> fremragende indgang til fotoverdenen for mine unger.

Jeg ville kigge lidt efter et AF-S 18-70. Det burde kunne findes billigt
brugt og lever value for the money så det basker.

Fra : Robert Piil

Dato : 21-08-07 20:12

Jan Boegh skrev:

> Jeg ville kigge lidt efter et AF-S 18-70. Det burde kunne findes billigt
> brugt og lever value for the money så det basker.

Jep, det er jeg med på, men jeg starter lige med det jeg har. Jeg har
ind imellem set den til 1.200 - mest almindeligt står den til 1.500.

Jeg skal dog lige have lidt mere styr på, hvilke brændvidder (og
lysstyrker - hvis jeg får råd) jeg har mest brug for, inden jeg
bestemmer mig til hvad jeg skal udvide med.

En ting der står højt på listen er en tele med noget VR.

Robert Piil