Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Navn i EXIF
Fra : rt

Dato : 20-08-07 14:17

Hvordan er det nu man putter fotografens navn med i EXIF data?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : emj

Dato : 20-08-07 16:41

rt skrev:

>Hvordan er det nu man putter fotografens navn med i EXIF data?

Hvilket program ser du EXIF i?
Hvis det er PSP, aå klikker du bare på den tomme linje i EXIF ud for
Artist* eller ud for Copyright*
Du kan også lave et script, så du kan lægge navnet ind i alle dine
billeder i et hug.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Michael

Dato : 20-08-07 17:03

rt skrev:
> Hvordan er det nu man putter fotografens navn med i EXIF data?

RTFM.

Det ville nok hjælpe hvis Du oplyste hvilket kamera Du bruger.
I Nikon D50 kan indtaste Navn, under "Image Comment"

Mvh.

Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-08-07 17:55

Michael wrote:

> RTFM.

Read The Fucking Manual.

-een af de mest brugte forkortelser i enhver support-afdeling

Bo //

Fra : Michael

Dato : 21-08-07 17:04

Bo Bjerre skrev:

> Read The Fucking Manual.

Eller hvis man er flink:

Read The Fine Manual.

> -een af de mest brugte forkortelser i enhver support-afdeling
>
> Bo //

Mvh.

Michael

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-08-07 19:05

Michael skrev i 46cb0cf7$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Eller hvis man er flink:
>
> Read The Fine Manual.

Det er vist den forskønnede udgave for politisk korrekte amerikanere, der
ellers må lide den tort at høre: Read that beeeeeep manual!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 17:40

Hvis det er et Canon kamera kan du indtaste "Owners Name" via. den
medfølgende software. Du skal ind i samme menu som der hvor du kan
formattere kortet og indstille uret (via din computer).

Alle billeder vil herefter blive "tagget" med navnet. Endda også efter en
komplet nulstilling af alle indstillinger.

Navnet kan altid ændres via. den medfølgende software. Der er altså ikke
tale om en "tyveri sikring". Mange tyve er dog ikke intelligente nok til at
finde ud af dette, hvorfor det alligevel kan give spinkelt håb om at få et
evt. stjålet kamera igen.

Mvh.
Anja

Fra : Lars O.

Dato : 20-08-07 21:26

On Mon, 20 Aug 2007 18:54:38 +0200, Bo Bjerre wrote:

> -een af de mest brugte forkortelser i enhver support-afdeling

Jep, på lige fod med LART under baseballbattet, der hænger på væggen

/Lars

Fra : winddiesel

Dato : 07-09-07 21:00

Jeg er spændt på om jeg nogen sinde får lokaliseret mit netop stjålne
Nikon D70 på den måde.. men det kunne da være rart..
Har ændret image comment, og formoder kamera'et samt div udstyr på ca.
24.000 kr er i Polen nu.