dykker-forum.dk
Fra : ole-kallehave@rocha.~

Dato : 20-08-07 16:31

Hej alle i brave mænd og kvinder!

Jeg vil blot gøre jer opmærksom på et nystartet forum for dykkere i
Danmark, forummet kan ses på www.dykker-forum.dk

Indtil videre er forummet et ganske normalt phpbb2-forum, men planen
er, når tiden kommer, at udvikle et forum som er 100% målrettet til
dykkere, f.eks. med gallerier, log-bøger osv. osv.

Jeg håber i vil tage godt imod dette initiativ, hvis jeg på nogen måde
har forulempet nogen ved at poste dette her, så undskylder jeg mange
gange!

Mvh.
Ole Kallehave

Fra : Bo Meyer

Dato : 20-08-07 17:49

ole-kallehave@rocha.dk skrev:
> Jeg vil blot gøre jer opmærksom på et nystartet forum for dykkere i
> Danmark, forummet kan ses på www.dykker-forum.dk

Hvad synes du er galt med dette forum?

/Bo

Fra : M. Lock

Dato : 20-08-07 20:44

Hej Bo

Nu vil jeg ikke forsøge at svare for Ole, men bare komme med min egen
mening.

Der er som sådan intet i vejen med dette forum, det er bare ikke et
forum, det er Usenet.

Et hjemmesidebaseret forum er altså nemmere at gå til, specielt for
folk uden det store kendskab til IT. Selvfølgelig kan folk jo lære at
bruge Usenet, men hvorfor ikke gøre informationer om den dejlige
sport, som dykning er, let tilgængelige. Det ville da være ærgerligt
hvis man skræmte potentielle nye dykkere væk, fordi de fandt ud af det
online-community der er omkring dykning i Danmark, baserer sig på en
lettere forældet teknologi. Usenet har klart sine fordele, men også
sine ulemper, og en af dem er at det ikke er helt lige til, slet ikke
for begyndere, brugervenligheden er svær at få øje på, det kræver at
man sætter sig ind i hvordan det fungerer.

Personligt hilser jeg et webforum hjerteligt velkommen, det er en
ting, jeg savnede da jeg startede med at dykke, og egentlig stadig
savner. Så det skal ikke ses som et angreb på det velfungerende Usenet-
miljø der findes, men som et forsøg på at gøre det let tilgængeligt at
udbrede kendskabet til vores dejlige sport.

Det her skulle jo nødigt ende som andre af de uheldige interne
stridigheder, der er i det danske dykkermiljø. For der er ikke noget
der skræmmer unge, initiativrige og kærkomne friske kræfter væk, som
gamle bitre mænd der nægter at følge med tiden og forny sig.

Ole, held og lykke med dit nystartede forum, jeg håber du får bred
opslutning og masser af brugere.

Mvh
Martin

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 20-08-07 21:17

M. Lock skrev i Message-ID:
<1187639057.117976.21300@r34g2000hsd.googlegroups.com>:
> [...]
> er helt lige til, slet ikke for begyndere, brugervenligheden er svær
> at få øje på, det kræver at man sætter sig ind i hvordan det fungerer.

Det er ingenlunde en forældet teknologi. Nttp-protokollen er specifikt
designet til online-diskussioner og det er et langsomt, uoverskueligt
webforum ikke.

Derudover er det dejligt fri for reklamer.

Det er korrekt at det kræver lidt basal viden, men det gør opsætning af
mail også.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-07 21:36

Den Mon, 20 Aug 2007 22:17:24 +0200 skrev Peter Fjelsten:
> M. Lock skrev i Message-ID:
>
> Det er ingenlunde en forældet teknologi. Nttp-protokollen er specifikt
> designet til online-diskussioner og det er et langsomt, uoverskueligt
> webforum ikke.

NNTP. Network News Transfer Protocol.

> Derudover er det dejligt fri for reklamer.

Bortset fra diverse spammere, der ikke altid bliver fanget i filtret.

> Det er korrekt at det kræver lidt basal viden, men det gør opsætning af
> mail også.

Hvis udbyderne havde fokus på andet end WWW, ville usenet-adgangen
sagtens kunne sættes op når installations-CD'en kører (hvis man altså
vælger at bruge den).

Mvh
Kent

Fra : ole-kallehave@rocha.~

Dato : 21-08-07 00:18

> Hvad synes du er galt med dette forum?
>
> /Bo

Hej Bo og andre,

Jeg synes bestemt ikke der er noget galt med dette 'forum', det er
måske bare ikke så tilgængeligt som www.dykker-forum.dk gerne skulle
være. Det er først for nyligt at jeg har fået nys om at der fandtes en
newsgroup omkring dykning, og det er ikke fordi jeg betragter mig selv
som nybegynder indenfor IT.

Martin argumenterer jo ganske udemærket for forummet, og tak for
det :)

Dog vil jeg lige tilføje nogle af mine andre argumenter for at oprette
forummet, nemlig at det giver mulighed for at lave en emneopdeling, så
man hurtigere kan finde noget om det emne der interesserer en selv.
Desuden bestemmer man selv, hvilke emner man bliver 'notified'
omkring, så man altså ikke behøver at få 30 mails om noget, der dybest
set ikke interesserer en.

Peter Fjelsten: "Det er korrekt at det kræver lidt basal viden, men
det gør opsætning af mail også." - bingo, derfor et webbaseret forum,
hvor man ikke behøver en mail for at kunne læse og finde inspiration.
Desuden er der altså heller ingen reklamer på www.dykker-forum.dk

Målet med forummet er, som Martin også får nævnt, at give personer der
er interesseret i dykning, de bedst mulige forhold til at finde den
relevante information. Forummet er på ingen måde tænkt som en
konkurrent til denne newsgroup.

Mvh.
Ole

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-08-07 07:00

ole-kallehave@rocha.dk wrote:

> [...]
> være. Det er først for nyligt at jeg har fået nys om at der fandtes en
> newsgroup omkring dykning, og det er ikke fordi jeg betragter mig selv

Og hvordan sammenligner du så det med dit forum og muligheden for at nye
dykkere opdager dette og ikke dk.fritid.dykning?

> [...]
> Desuden bestemmer man selv, hvilke emner man bliver 'notified'
> omkring, så man altså ikke behøver at få 30 mails om noget, der dybest

Det kan der være noget om... men det kræver dels at der er trafik nok
til det og at der er passende antal brugere på det.

> [...]
> er interesseret i dykning, de bedst mulige forhold til at finde den
> relevante information. Forummet er på ingen måde tænkt som en

Det er fint nok at prøve på at lave sådan et forum, desværre har jeg set
mange forsøg på at lave et der ligner det du har lavet, altså noget
simpelt phpbb uden noget nyskabende... det virker hvert fald som om at
det hurtigt falder tilbage i baggrunden og på et tidspunkt måske dør.

Et web-forum kan være et godt sted at søge information, men helt ærligt
så er det ikke fordi normale forum-brugere (ej heller herinde) lige
søger tilbage i arkivet for at se om spørgsmålet skulle være besvaret i
forvejen. Brugerskaren på usenet er så stor og alt-vidende at man altid
vil finde nogen (næsten hvert fald) der kan svare og forklare på en god
og forståelig måde.

Hvis man virkelig skulle lave noget som kunne dels hjælpe nye dykkere og
fungere som decideret arkiv, så skulle man tage en stor del af de
diskussioner ud der er på newsgroupen og smide i en Wiki som derefter
kan redigeres af alle så der kan tilføjes information og lign. Dette
kunne gå hen og blive en kraftig informationsbase men stiller også krav
til at der er en stor bred skare af villige forfattere.

Personligt må jeg indrømme at jeg ikke har nogen intentioner om at følge
med på et board (aka forum) men bliver hængende her da jeg syntes
newsgroups er så dejlige simple og effektive... og med en fornuftig
klient og en lille smule diciplin fra alle, så kan man hurtigt se hvilke
tråde der er interessante (og trådet views er simpelthen et must på
newsgroups).

Thomas

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 21-08-07 17:20

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> simpelt phpbb uden noget nyskabende... det virker hvert fald som om at
> det hurtigt falder tilbage i baggrunden og på et tidspunkt måske dør.

3 det lykkedes for, som jeg kender, og bruger (nogen mere end andre) er
www.scubaboard.com, www.thedecostop.com, or www.direxplorers.com.

> [...]
> klient og en lille smule diciplin fra alle, så kan man hurtigt se hvilke
> tråde der er interessante (og trådet views er simpelthen et must på

Jeg følger ovenstående 3 webfora vha rss-feeds aka live-bookmarks i
firefox. Fungerer fint.

Og wiki'en findes sådan set - i opbygningsstadiet:
http://www.wikiscuba.com/wiki/index.php?title=Main_Page

--Ole

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-08-07 17:37

"Ole Michaelsen" <nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse
> 3 det lykkedes for, som jeg kender, og bruger (nogen mere end andre) er
> www.scubaboard.com, www.thedecostop.com, or www.direxplorers.com.

Jeps, hvis man gerne vil have en stor medlemsskare,
så er det et must at arbejde på engelsk.

> Jeg følger ovenstående 3 webfora vha rss-feeds aka live-bookmarks i
> firefox. Fungerer fint.
>
> Og wiki'en findes sådan set - i opbygningsstadiet:
> http://www.wikiscuba.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Kiggede lige på 3 tilfældige sider. Fandt 3 faktuelle fejl.

Søren Arnvig

Fra : Jan Birk

Dato : 21-08-07 08:07

Hej,

> [...]
> være. Det er først for nyligt at jeg har fået nys om at der fandtes en
> newsgroup omkring dykning, og det er ikke fordi jeg betragter mig selv

dykker-forum er en fin ting. Men at sige at mere tilgængeligt end dette
forum er vel at stramme trawlet lidt rigeligt.

Dette forum - Usenet/Nyhedgrupper/WhatEver har tjent Internet brugerne
trofast siden begyndelsen, og rigtig rigtig mange brugere bruger det
hver dag uden problemer.

> Dog vil jeg lige tilføje nogle af mine andre argumenter for at oprette
> forummet, nemlig at det giver mulighed for at lave en emneopdeling, så
> man hurtigere kan finde noget om det emne der interesserer en selv.

Emne opdelingen er bestemt tilstede i dette forum:

dk.fritid.dykning er et emne af dk.fritid. Hvis vi (os brugere af
dk.fritid.dykning) ville, kunne si sikkert godt lave:

dk.fritid.dykning.generelt
dk.fritid.dykning.udstyr
dk.fritid.dykning.ture
dk.fritid.dykning.ture.vrag
dk.fritid.dykning.ture.natur
o.s.v

Når det ikke er sket (findes), er det nok fordi der ikke er så mange
interessenter generelt, at det giver god mening at dele det op. Med
andre ord, det virker overskueligt som det er.

> Desuden bestemmer man selv, hvilke emner man bliver 'notified'
> omkring, så man altså ikke behøver at få 30 mails om noget, der dybest
> set ikke interesserer en.

Det er vist noget du selv bestemmer via den nttp klient som du anvender.

> [...]
> det gør opsætning af mail også." - bingo, derfor et webbaseret forum,
> hvor man ikke behøver en mail for at kunne læse og finde inspiration.

Jamen i phpbb, skal du jo bruge en email adresse før du kan finde på
endnu et brugernavn og password til den i forvejen tunge liste )

> [...]
> er interesseret i dykning, de bedst mulige forhold til at finde den
> relevante information. Forummet er på ingen måde tænkt som en

Som nævnt indledningsvis, synes jeg såmend det er en fin ide på linie
med de mange andre fora der findes. Men, kan man ikke være bange for, at
jo flere fora der findes, jo mere bliver vores røst og ide'er spredt
rundt og dermed - i sidste ende - mindre tilgængelig?

/Jan

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-08-07 16:18

ole-kallehave@rocha.dk skrev i Message-ID:
<1187651854.220420.228100@57g2000hsv.googlegroups.com>:
> Desuden er der altså heller ingen reklamer på www.dykker-forum.dk

Måske ikke, men siden der er moderator på, kan der potentielt være
censur.

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 21-08-07 05:56

Hejsa

> Det er korrekt at det kræver lidt basal viden, men det gør opsætning af
> mail også.

http://groups.google.com/group/dk.fritid.dykning

Så bliver det vist ikke meget nemmere

Held og lykke med det nye forum - håber du kan få tiltrukket nogle
folk.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : j.riis.soerensen@gma~

Dato : 21-08-07 07:43

> [...]
> webforum ikke.
>
> Derudover er det dejligt fri for reklamer.

Overskueligt vil jeg nu ikke kalde usenet, og frit fror reklamer er
det heller ikke hvis man tilgår det via google. Hvis man så har
installeret Office pakken, har man ikke længere Outlook express og
derfor ikke direkte adgang til Usenet. En anden fordel ved et
webbaseret forum er, at man kan abonnere på en tråd, det ved jeg ikke
om man kan via google

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-08-07 08:08

>det heller ikke hvis man tilgår det via google. Hvis man så har
>installeret Office pakken, har man ikke længere Outlook express og
>derfor ikke direkte adgang til Usenet. En anden fordel ved et

Nåda! Jeg har da sådan en fin knap på min Outlook som lukker en newsreader
op. Men det er rigtigt den er svær at finde, ligger under "skift til".

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : TT

Dato : 21-08-07 08:25

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

> Nåda! Jeg har da sådan en fin knap på min Outlook som lukker en newsreader
> op. Men det er rigtigt den er svær at finde, ligger under "skift til".

> [...]

Jeg har både outlook og outlook ekspress, det gør det nemt at adskille mails
fra privat og arbejde syntes jeg ..

-Torben

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-08-07 07:53

Tjaaa. Det er jo ikke noget nyt med sådan et forum men skal man være positiv
så er der ikke reklame på forummmet og det kræves ikke at man logger ind.
Men nej jeg tror ikke på den store fremtid for det da dk.fritid.dykning er
så stort at man ikke kan se bort fra det og derfor så skal ind 2 steder hvis
man også skal bruge forummet.

I Norge har de vist sådan kørende med mange brugere men deres usenet forum
har aldrig været særligt meget brugt.

Men held og lykke med det.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : ole-kallehave@rocha.~

Dato : 21-08-07 12:24

On 21 Aug., 08:00, Thomas Rasmussen <tho...@p7.dk.invalid> wrote:

> Og hvordan sammenligner du så det med dit forum og muligheden for at nye
> dykkere opdager dette og ikke dk.fritid.dykning?

Det er meget simpelt, hvis jeg gør som mange andre ville gøre, søger
på google på f.eks. "dykker forum" så kommer www.dykker-forum.dk frem,
hvorimod dk.fritid.dykning er en del sværere at lokalisere. Hurtig
indskydelse her: eftersom www.dykker-forum.dk er nystartet, og derfor
først fornyligt optaget i google, er dets page-rank (som google bl.a.
bruger til at indeksere søgeresultaterne efter) ikke eksisterende,
dvs. at indtil videre er www.dykker-forum.dk ikke så nemt at finde på
google, men det bliver det!

> [...]
> simpelt phpbb uden noget nyskabende... det virker hvert fald som om at
> det hurtigt falder tilbage i baggrunden og på et tidspunkt måske dør.

Jeg citerer lige mit første indlæg: "Indtil videre er forummet et
ganske normalt phpbb2-forum, men planen
er, når tiden kommer, at udvikle et forum som er 100% målrettet til
dykkere, f.eks. med gallerier, log-bøger osv. osv. "
Phpbb kommer til at køre mens udviklingen på det nye site foregår i
baggrunden, med involvering af medlemmerne på forummet, så der kan
rammes fuldstændig plet!

> [...]
> forvejen. Brugerskaren på usenet er så stor og alt-vidende at man altid
> vil finde nogen (næsten hvert fald) der kan svare og forklare på en god

Kotumen er på andre forummer jeg er med i, at man søger tilbage før
man reposter, hvis ikke så bliver man som regel mødt med en
irettesættelse, samt et link til det indlæg der svarer på ens
spørgsmål. Så jeg regner da bestemt med at dykker-forum.dk bliver en
kanon resource for personer der er interesserede i dykningens
fantastiske verden!

> [...]
> kunne gå hen og blive en kraftig informationsbase men stiller også krav
> til at der er en stor bred skare af villige forfattere.

Det er slet ikke en dårlig ide! Den vil jeg tage med i overvejelserne
til dykker-forum's nye design. Du kunne evt. oprette dig som bruger
derinde, og få medindflydelse på hvordan det skal udvikles! ;)

> [...]
> klient og en lille smule diciplin fra alle, så kan man hurtigt se hvilke
> tråde der er interessante (og trådet views er simpelthen et must på

....nå jamen, så bliv du hængende her ;)

Pyha, det var en, så tager vi lige den næste:

On 21 Aug., 09:06, Jan Birk <jan.b...@invalid.domain.null> wrote:
> Hej,

> dykker-forum er en fin ting. Men at sige at mere tilgængeligt end dette
> forum er vel at stramme trawlet lidt rigeligt.

Næ, det synes jeg egentligt ikke. Da jeg begyndte at dykke og derfor
også søge information omkring det på nettet, gjorde jeg som mange
andre, jeg søgte på google. Og selv med alverdens forskellige søgeord,
kommer dk.fritid.dykning ikke frem, man kunne så sige at jeg bare
skulle klikke over på grupper, så ville den være der. Men jeg tror der
er flere der gør som jeg, søger på nettet, og ikke på grupper = mere
tilgængeligt.

> Jamen i phpbb, skal du jo bruge en email adresse før du kan finde på
> endnu et brugernavn og password til den i forvejen tunge liste )

Korrekt, man skal bruge en email adresse for at oprette sig som
bruger, men ikke for at læse indlæggene og finde inspiration.. til det
andet: phpbb kommer med en "husk mig" funktion, så man ikke behøver at
logge ind hver eneste gang man kommer til siden, smart ;)

> [...]
> jo flere fora der findes, jo mere bliver vores røst og ide'er spredt
> rundt og dermed - i sidste ende - mindre tilgængelig?

Jeg er glad for du synes det er en god ide :) Jeg tror ikke du behøver
være bange for at røsten og idéerne bliver spredt, for hvis man er
ferm til newsgroups, så ender man nok på dk.fritid.dykning, og er man
ikke så ender man forhåbentligt på www.dykker-forum.dk, og der er jo
heldigvis nogle, som har valgt at følge med begge steder, så det
hænger sammen det hele alligevel.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-08-07 16:49

<ole-kallehave@rocha.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg vil blot gøre jer opmærksom på et nystartet forum for dykkere i
>Danmark, forummet kan ses på www.dykker-forum.dk

Den kan så passende ligge sammen med

www.dykning.dk
www.diveforum.dk
www.diverssite.com
www.divers.dk
www.deeperdiving.dk
www.dykkermakker.dk
www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20219
www.iland.dk/Profiler/Webindeks/Sport/Vandsport/Dykning/Dykkerforum_47704.html

Og groupcare grupperne

DiveSociety (104 medlemmer)
Undervandsarkæologi i Danmark (68 medlemmer)
Dive Buddy (12 medlemmer)
AKTIVE DIR DYKKERE (4 medlemmer)
Divers.dk (1 medlem)
Dykker (1 medlem)
Dykkercertifikat (1 medlem)
Dykning (1 medlem)
undervandsjagt (1 medlem)

eller sammen med de ca 50 fora der ligger på diverse klubbers hjemmesider.

Jeg tror ikke, at det er tilfældigt at de fleste dykkere skriver i
dk.fritid.dykning.

Søren Arnvig

Fra : ole-kallehave@rocha.~

Dato : 21-08-07 17:35

Hej Søren,

Nu har jeg jo søgt på nettet, og jeg er også stødt ind i de fleste af
de forums du nævner, og jeg ville ikke oprette et forum selv, hvis
ikke jeg synes der var et behov for et. Jeg ved ikke om du rent
faktisk har fulgt de links du har haft til at ligge og rode rundt, men
langt de fleste er inaktive forummer eller også er de overklistrede
med reklamer. Det mest aktive, nemlig www.deeperdiving.dk, er et
udemærket forum, men på engelsk.

Mht. forummerne på klubsiderne: Disse forummer er som regel forummer
der indeholder emner og indlæg, som er kun er relevante for
medlemmerne i klubben. Vi har også et forum i vores klub, og det
bruges til at diskuter arrangementer i klubben o.l. Men den mere
generelle snak om dykning foregår steder som f.eks. dk.fritid.dykning
(som jeg forøvrigt ikke har spor imod, skulle det være jeres
opfattelse, jeg vil blot gøre det nemmere for mange at finde
information om dykning)

og lige et hurtigt svar til Peter F.: "Måske ikke, men siden der er
moderator på, kan der potentielt være
censur."
Ja, der vil helt sikkert forekomme censur, men det vil dreje sig om
situationer hvor de generelle retningslinier på siden er overtrådt. Vi
kan ikke have at brugerne krænker andre brugere eller besøgende, sådan
er det jo generelt på forummer og det er jo ren logik at det bør være
sådan. Mht. kritik af rejsefirmaer, dykkerforretninger osv. skriver du
bare løs :)

Opsummeret:

- dk.fritid.dykning er et helt ok mødested for dykkere, og det vil
helt sikkert blive ved med at bestå
- Fordelene ved et forum er dog mange: Emneopdeling, mulighed for at
indsætte videoer og billeder, mulighed for selv at bestemme hvilke
emner man vil overvåge, for blot at nævne nogle få!
- Det er helt ok, hvis i er glade for dk.fritid.dykning, og måske
endda synes at www.dykker-forum.dk er overflødigt, det er heldigvis
stadigvæk frivilligt om i vil følge med derinde ;) (indtil jeg får
magten her i landet!)

Mvh.
Ole

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-08-07 17:55

> [...]

>faktisk har fulgt de links du har haft til at ligge og rode rundt, men
>langt de fleste er inaktive forummer eller også er de overklistrede

Hej Ole

Jeg synes, det er fint at du prøver kræfter med et forum, du må
bare ikke blive skuffet, hvis det er ligeså inaktivt som alle de andre
fora der er blevet startet i tidens løb.

Jeg er ret sikker på at ingen af de fora, der er blevet oprettet,
har været planlagt at være inaktive, så det må da give stof til eftertanke.

F.eks. hvilket behov er det foraet skal dække og er det allerede dækket ?

Nogen af de engelske fora har god succes, fordi indlæggende
på den engelske del af usenet f.eks. alt.rec.scuba er fuldstændig
spammet til med tåber og tonen er mildest talt nedledende.

dk.fritid.dykning har stort set ingen spam, tonen kan være rå
men dog med en hvis sarkastisk elegance og tåberne er
som regel ret underholdende.

Så hvis man skal konkurrere med it-verdenens svar
på Speakers Corner, så skal man have ret meget at byde på.

Vi venter i spænding.

Søren Arnvig

Fra : ole-kallehave@rocha.~

Dato : 21-08-07 18:20

On 21 Aug., 18:54, "Søren Arnvig" <f...@arnvig.fjern.dk> wrote:

> [...]
> som regel ret underholdende.
>
> Så hvis man skal konkurrere med it-verdenens svar
> på Speakers Corner, så skal man have ret meget at byde på.

Hej Søren,

Nu vil jeg jo heller ikke konkurrere med speakers corner aka.
dk.fritid.dykning, men skabe en parallel i udforming af et forum, som
jeg mener er mere overskueligt og tilgængeligt end en newsgroup. Mht.
inaktiviteten på de andre forummer, så håber og tror jeg på, at jeg
kan få forummet kørt op på et niveau, hvor aktiviteten er af en
lignende størrelse som herpå denne newsgroup.

Jeg vil nok blive skuffet hvis www.dykker-forum.dk ender med at blive
en søvngænger som de andre sider, men jeg ville blive endnu mere
skuffet hvis ikke jeg forsøgte at få det op at køre. Jeg er blevet
bidt af dykning og jeg vil meget gerne udbrede rygtet om hvor fedt det
er, og samtidig skabe en resource som interesserede gratis og let kan
bruge til at undersøge nærmere omkring emnet.

Jeg mener behovet er der, det var der i hvert fald for mig og andre
jeg har talt med, om det så også holder, er der jo ikke andet at gøre
end at vente med at se.

[Sarkasme]Så det du siger er, at jeg bare skal begynde at opføre mig
som en tåbe og spamme dk.fritid.dykning, så kommer brugerne rendende
til mit spam-frie forum?[/Sarkasme]

Mvh.
Ole

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-08-07 19:27

> [...]

>dk.fritid.dykning, men skabe en parallel i udforming af et forum, som
>jeg mener er mere overskueligt og tilgængeligt end en newsgroup.

Ligesom alle de andre dykkerfora ?

>Mht inaktiviteten på de andre forummer, så håber og tror jeg på, at jeg
>kan få forummet kørt op på et niveau, hvor aktiviteten er af en
>lignende størrelse som herpå denne newsgroup.

Hvorfor tror du det ?
Hvad er det der gør dit forum anderledes ?
Hvad er det der trækker brugerne over til dit forum ?

Hvorfor diskuterer vi dit forum i dk.fritid.dykning og
ikke i dit forum ?

> [...]
> er, og samtidig skabe en resource som interesserede gratis og let kan
> bruge til at undersøge nærmere omkring emnet.

Problemet er bare, at du kun skaber endnu en container
som andre skal fylde op. Dem er der rigeligt af i forvejen,
og istedet for at gøre den virtuelle verden mere enkel,
er der endnu et sted hvor den nye dykker kan fare vild.

Hvorfor ikke bruge krudtet på at skabe indhold ?
Skriv om dine oplevelser og dine holdninger.

Hvorfor er "Vragguiden" den mest aktive danske dykkerside ?

Er det fordi den har et forum, hvor der har været 3 indlæg i 2007
og 11 indlæg i 2006 eller er det fordi en flok af entusiastiske
dykkere igennem mange år har samlet og vedligeholdt en masse
positioner og vragbeskrivelser ?

>[Sarkasme]Så det du siger er, at jeg bare skal begynde at opføre mig
>som en tåbe og spamme dk.fritid.dykning, så kommer brugerne rendende
>til mit spam-frie forum?[/Sarkasme]

Sjov ide, bortset fra, at du ikke kan vide, hvilket af de
alternative fora trafikken så bliver dirigeret til.

Søren Arnvig

Fra : ole-kallehave@rocha.~

Dato : 21-08-07 19:55

On 21 Aug., 20:26, "Søren Arnvig" <f...@arnvig.fjern.dk> wrote:
> <ole-kalleh...@rocha.dk> skrev i en meddelelsenews:1187716805.526125.72550@k79g2000hse.googlegroups.com...

> Ligesom alle de andre dykkerfora ?

Nej, bedre.

> Hvorfor tror du det ?
Fordi jeg er født optimist og desuden en ildsjæl

> Hvad er det der gør dit forum anderledes ?
Intet, indtil videre, andet end de mennesker der står bag det! Men
bliv hængende, så skal du se ;)

> Hvad er det der trækker brugerne over til dit forum ?
Jeg har ikke tænkt mig at trække eller slæbe brugere fra andre
forummer nogen steder. Det må være interessen for at dele deres
erfaring med andre dykkere, der gør at de kigger forbi.

> Hvorfor diskuterer vi dit forum i dk.fritid.dykning og
> ikke i dit forum ?

Nu var det egentligt ikke min intention at diskutere www.dykker-forum.dk,
men blot at informere omkring initiativet, så interesserede kunne
kigge forbi. Men jeg giver selvfølgelig svar på tiltale, almindelig
høflig har man vel altid været.

> [...]
> og istedet for at gøre den virtuelle verden mere enkel,
> er der endnu et sted hvor den nye dykker kan fare vild.

Jeg håber sandelig ikke dykkerne farer vildt, de skulle meget gerne
kunne finde hvad de søger på www.dykker-forum.dk, ellers skal jeg være
den første til at henvise dem til dk.fritid.dykning

> Hvorfor ikke bruge krudtet på at skabe indhold ?
> Skriv om dine oplevelser og dine holdninger.

Det har jeg egentligt også tænkt mig, når der er tid i overskud ;)

> Hvorfor er "Vragguiden" den mest aktive danske dykkerside ?

Fordi det er en superfed side at søge inspiration til sit næste
vragdyk, havde den heddet vragForum, så havde det nok set lidt
anderledes ud for den idag.

> [...]
> og 11 indlæg i 2006 eller er det fordi en flok af entusiastiske
> dykkere igennem mange år har samlet og vedligeholdt en masse

B, helt klart B! ;)
Men igen, siden er præsenteret som en guide til vrag, ikke et forum.

> Sjov ide, bortset fra, at du ikke kan vide, hvilket af de
> alternative fora trafikken så bliver dirigeret til.

Ikke en ide, blot et spontant opkast fra min til tider
overproducerende sorte humor.

Mvh.
Ole