Kan ikke installere opdateringer
Fra : per f andersen

Dato : 19-08-07 11:41

Jeg har nyligen geninstalleret mit system (oem-win xp s2) og opdateret via
windows update - OK.
Jeg har så brugerstyret opdatering, hvor jeg nu igen, igen og atter igen har
forsøgt at installere de samme 7 opdateringer aldeles uden held, hvoraf
nogle er sikkerhedsopdateringer og andre ikke. Her dem, der ikke kan
installeres:

Sikkerhedsopdatering til Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack
2(KB936181)
Sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 7 til Windows XP (KB938127)
Samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 7 til Windows XP
(KB937143)
Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software - august 2007 (KB890830)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB938829)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB921503)
Sikkerhedsopdatering til Windows Media Player 9 (KB936782)
Opdatering til Windows XP (KB938828)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB936021)

For god ordens skyld skal jeg bemærke, at min windows er aldeles lovlig!

Har nogen forslag til hvad der kan gøres?

mvh per

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-08-07 11:50

"per f andersen" <forkert@mail.slut> writes:

>Har nogen forslag til hvad der kan gøres?

Download en af dem manuelt fra http://www.microsoft.com/downloads/
(søg på KB-nummeret)

På den måde har de en tendens til at kunne meddele mere detaljeret
om eventuelle problemer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : per f andersen

Dato : 19-08-07 13:36

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev
> Download en af dem manuelt fra http://www.microsoft.com/downloads/
> (søg på KB-nummeret)
Forsøgte mig medovenstående - det hjalp nu ikke, men jeg fandt på den måde
ud af, at der findes updateslogs i windowsbiblioteket. Det viste sig, at der
var utallige ting galt: forkerte versioner, manglende filer m.m. !!
Øhhh, prøvede så at slå Zonealarm fra - det virkede!!!! Mærkeligt, måske er
det fordi jeg slog Zonealarm fra, da jeg installerede de 86 opdateringer der
skulle til!?
mvh per