Dagens år er 1956
Fra : Jeppe

Dato : 19-08-07 02:45

takker for stafetten. Der er ikke mange år tilbage, men jeg har valgt
1956, uden egentlig at have et forhold til det.

Lidt søgning viser at
Ella og Louis udgave et studiealbum, med blandt andet summertime:

http://www.youtube.com/watch?v=1yKgAEkCKxY

en fyr ved navn Elvis hittede med Hound Dog:
http://www.youtube.com/watch?v=afuJnsWRkwE

The Platters kom med The Great Pretender:
http://www.youtube.com/watch?v=58rgEdiPaa4

Doris Day kom med Que Sera:
http://www.youtube.com/watch?v=kwDWNKgD_rM

og det var tilsyneladende året hvor Eurovision Song Contest blev afholdt
for første gang:

http://www.youtube.com/watch?v=B2mqiZ3eGGk

Fra : Broegger

Dato : 19-08-07 10:44

Jeppe <jpma@rvuc.dk> skrev news:46c7a09b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:

Bill Haley and the comets Rock around the clock hittede Elvis udførelse.
Men jeg kan bedre lide den originale. Så her er den...
http://www.youtube.com/watch?v=cY9niMeOwlg

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-07 11:30

Broegger skrev:

> Bill Haley and the comets Rock around the clock hittede Elvis
> udførelse. Men jeg kan bedre lide den originale. Så her er den...
> http://www.youtube.com/watch?v=cY9niMeOwlg

Den har jeg ellers - rent musikhistorisk - rubriceret under
året *1954*, nemlig til datoen 12. april 1954.

1956 var året, som i Danmark (igen) begyndte med en
enorm is- og snevinter. Vi var ude ved Storebælt og se
de fantastiske, hushøje isskruninger på stranden i februar.
Og vi knægte byggede nogle vældige borge og snehytter
af store sneblokke, som skar ud af snedriverne med spader,
og fragtede hjem i haven på vore slæder. Det var også
året, hvor der var opstand i Ungarn, krise i Suez,
olympiske lege i hhv. Melbourne og Cortina d'Ampezzo.

Det var også året, hvor Hørsholmmotorvejen åbnedes
(i februar), og hvor folkepensionsordningen blev indført.
Og det var året, hvor skibet "Andrea Doria" forliste efter
en kollision med skibet "Stockholm".

I løbet af efteråret og vinteren 1956-57 blev der samlet
penge ind til "Ungarnshjælpen". Der blev sluttet af med
en stor velgørenhedskoncert i Tivolis Koncertsal.
Transmissionen på DR-tv blev set af næsten hele
befolkningen. Vi, som endnu ikke havde fået fjernsyn,
så udsendelsen i en sal på byens hotel. Der var stillet
bænke op, og man kunne sidde der hele aftenen med en
gul citronvand, som kostede hele 75 øre. (Men det hører
nok et andet "Dagens År" til).

Her er et andet nummer med Elvis Presley - Don't Be Cruel:
http://www.youtube.com/watch?v=_AVyv8UQU1M

Johnny Cash rare 1956 sun record show:
http://www.youtube.com/watch?v=foTIPyWqOhI
"
Around the World in 80 Days" (1956) Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=fEqkeNTLrcM

--
Herluf :·)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-08-07 16:38

Broegger wrote:

> Bill Haley and the comets Rock around the clock hittede Elvis
> udførelse. Men jeg kan bedre lide den originale. Så her er den...
> http://www.youtube.com/watch?v=cY9niMeOwlg

hvad er det lige du skriver??
Elvis har da aldrig nogen sinde indspillet "Rock around the clock"

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw