Ørentviste i postkassen
Fra : Jakob Griffel

Dato : 17-08-07 17:57

Hej

Jeg døjer med ørentviste, der åbenbart har indrettet sig godt og grundigt i
min postkasse.
Den står i en hæk og har en slags dobbelt bund med huller i, så posten ikke
bliver våd (vil jeg tro). Perfekte adgangs- og boligvilkår for ørentviste...
Men de gemmer sig i avisen og mellem breve, så jeg slæber en del af dem med
ind hver gang jeg tømmer postkassen
For min skyld må de da gerne bo i min postkasse, bare de holder sig fra
aviserne. Og det kan de jo nok ikke finde ud af.
Derfor: Hvor længe bliver de mon der (de forsvinder vel på et tidspunkt)?
Alternativt: Hvad kan jeg gøre? Kan man få noget Earwig-Go-Away-spray...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Anette

Dato : 17-08-07 21:38

Jakob Griffel wrote:
> Derfor: Hvor længe bliver de mon der (de forsvinder vel på et
> tidspunkt)? Alternativt: Hvad kan jeg gøre? Kan man få noget
> Earwig-Go-Away-spray...?

Smart produktnavn *LOL*

Kender ikke selv til problemet, men...tanke..... et net ( hønsenet eller
lign) i bunden at postkassen, så post og aviser bliver løftet lidt op fra
bunden.Og et solidt pulverlag direkte på postkassen bund, af det der
anti-myre-pulver-halløj man kan købe i ethvert havecenter, burde kunne gøre
det.

/ Anette

Fra : penta@panto.com

Dato : 17-08-07 21:44

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg døjer med ørentviste, der åbenbart har indrettet sig godt og grundigt
> i min postkasse.
<snip>
--
> Hilsen Jakob

Hos os myldrer det med ørentviste rundt omkring. Inde i huset og udenfor.
Der plejer ikke at være så mange.
Jeg tror bare det er en variation. Fugtigt sommer eller hvad ved jeg...
Har valgt at se tiden an.
De gør mig jo ingenting. Kilder måske af og til.

venligst
tomov

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-08-07 22:01

<penta@panto.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har valgt at se tiden an.
> De gør mig jo ingenting. Kilder måske af og til.

Huha! Jeg har dem heldigvis ikke (endnu) i særlig stor mængde, men jeg
mindes endnu det år, de havde klumpet sig sammen i stikket til komfuret, så
fejlstrømsrelæet konstant slog fra.
De gentog stuntet igen året efter, så lærte jeg at spraye omkring stikket
med fluespray, og problemet var løst.

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 17-08-07 23:07

Hej Jakob

> Derfor: Hvor længe bliver de mon der (de forsvinder vel på et
> tidspunkt)? Alternativt: Hvad kan jeg gøre? Kan man få noget
> Earwig-Go-Away-spray...?

Kan du ikke give den en gang insektlsk i bunden ?

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-07 08:44

Jakob Griffel wrote:
> Hej
>
> Jeg døjer med ørentviste, der åbenbart har indrettet sig godt og
> grundigt i min postkasse.

Hej Jakob.

Du kan evt. sprøjte postkassen indvendigt med den insektspray der
hedder Trinol 810. den er i hvert fald effektiv mod alt kryb, både
flyvende og kravlende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jakob Griffel

Dato : 18-08-07 14:27

Tak for tipsene allesammen

Som sagt må de da gerne være der - jeg vil jo ikke dræbe dem (selvom de også
sidder i dørkarmen til terrasedøren, så de falder ud når man åbner den).

Jeg prøver mig lidt frem - og afventer om det måske aftager snart. Er ikke
så meget for at dræbe dem der hvor de egentlig godt må være (nemlig
udenfor).

Jeg må jo bare ryste avisen lidt bedre. Eller flytte postkassen

--
Hilsen Jakob

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-07 14:43

Jakob Griffel wrote:
> [...]
> godt må være (nemlig udenfor).
>
> Jeg må jo bare ryste avisen lidt bedre. Eller flytte postkassen

Ikke nogen dårlig idé. Jeg er heller ikke så meget for at udrydde
dem i deres naturlige omgivelser.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-07 14:48

>Jeg prøver mig lidt frem - og afventer om det måske aftager snart. Er ikke
>så meget for at dræbe dem der hvor de egentlig godt må være (nemlig
>udenfor).

Står postkassen på din grund? Har ørntvistene betalt leje af bolig hos
dig? Hvis ja og nej i nævnte rækkefølge så ved du hvad der skal til

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Emil

Dato : 18-08-07 15:06

"Jakob Griffel" wrote:

>Jeg må jo bare ryste avisen lidt bedre. Eller flytte postkassen

Min postkasse står frit på en stander; alligevel er der mange
ørentviste i den.

m.v.h. Emil

Fra : Jakob Griffel

Dato : 18-08-07 15:24

> Min postkasse står frit på en stander; alligevel er der mange
> ørentviste i den.

Måske jeg skulle hænge den op så? Nåh nej, hvis bæsterne kan kravle opad,
kan de vel osse kravle nedad.
I give up....

--
Hilsen Jakob

Fra : penta@panto.com

Dato : 19-08-07 09:10

> --
> Hilsen Jakob

Måske kunne man lave et ørentwistebo under postkassen.
En eller anden hul genstand med løst fyld i. Et sted hvor de hellere vil
være.
"Hotel Earwig"

))
tomov

Fra : Armand

Dato : 11-09-07 23:19

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Måske jeg skulle hænge den op så? Nåh nej, hvis bæsterne kan kravle opad,
> kan de vel osse kravle nedad.
> I give up....

Maglev!
Nårh nej, bæsterne kan jo også flyve

--
Armand.

Fra : TDN

Dato : 20-08-07 11:30

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Alternativt: Hvad kan jeg gøre? Kan man få noget Earwig-Go-Away-spray...?

Har en postkasse der står på helt samme måde. Jeg har givet dem noget
myrepudder som også virker på ørentviste i bunden af postkassen. Jeg blev
træt af få ørentviste i skødet når jeg skulle læse avis og reklamer.....

Mvh
Thomas