fra pc til tv skærm ??
Fra : jæver

Dato : 18-08-07 19:55

Jeg har købt et " multi " kabel hos Zitech. for at få et billede fra min pc
til fjernsynet.
der sidder et S-video out på min bærbare og i den anden ende et scart-stik
til mit 10 år gamle fjernsyn.
jeg kan se mit wallpaper på fjernsynet. i sorthvid vel og mærke og intet
andet. Altså ingen ikoner eller andet.
Jeg har en bærbar med tv out og et ATI 1400x grafikkort. Min grafikdriver
hedder ATI Catalyst 0108.2146.2565.38893
Nogen der kan guide mig ?

--
Mvh. Jæver

Fra : Mads

Dato : 18-08-07 21:01

On Sat, 18 Aug 2007 20:54:32 +0200, jæver <jaever@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har en bærbar med tv out og et ATI 1400x grafikkort. Min grafikdriver
>hedder ATI Catalyst 0108.2146.2565.38893

Det er sikkert fordi opsætningen af dit grafikkort står til at
udvide skrivebordet over på TV'et.

Prøv at køre musen ud til en af siderne ( sikkert til højre )
og se om den så ikke dukker op ovre på TV'et.

I så fald skal du ind i opsætningen for skærm / grafikkort
og vælge at billedet fra computerens skærm skal klones/kopieres
til TV'et

mvh Mads

Fra : jæver

Dato : 18-08-07 21:24

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> I så fald skal du ind i opsætningen for skærm / grafikkort
> og vælge at billedet fra computerens skærm skal klones/kopieres

Hej Mads
det var nemlig lige det der skulle til.
Men Men , har du evt et bud på hvorfor der ikke er farver?
og pc'ens opløsning skal åbenbart ned på 1024x768 før det virker.
men det går nok, men farverne er nu rare at ha
mvh. Jæver

Fra : Mads

Dato : 18-08-07 23:09

On Sat, 18 Aug 2007 22:24:19 +0200, jæver <jaever@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og pc'ens opløsning skal åbenbart ned på 1024x768 før det virker.
>men det går nok, men farverne er nu rare at ha

2 muligheder.

1. Opsætning igen. I indstillinger for grafikkort/skærm kan du et
eller andet sted vælge hvilket type signal der skal sendes til
TV'et. Om det skal være PAL eller NTSC. Her skal den være
sat til PAL som er det system vi bruger i Danmark.
Der er måske endda flere PAL typer at vælge imellem og her
må du så prøve dig frem. Jeg kan ikke huske hvilken PAL type
der er den korrekte. Mener det er B eller G, men jeg er ikke sikker.

2. En anden mulighed er kablet. Nu kender jeg ikke Zitech's
multikabel, men jeg har selv 2 forskellige SVHS kabler liggende
og kun det ene virker 100%. Prøver jeg med det forkerte kabel
for jeg også kun et sort/hvid billede på TV'et.. Der mangler
åbenbart en forbindelse i kablet, men det er der sikkert andre
der ved meget mere om end jeg gør.

Prøv evt i gruppen dk.teknik.tv+video eller i dk.teknik.htpc
hvor de har meget mere styr på det tekniske af den type.

mvh Mads

Fra : jæver

Dato : 19-08-07 12:55

> [...]
>
> Prøv evt i gruppen dk.teknik.tv+video eller i dk.teknik.htpc
> hvor de har meget mere styr på det tekniske af den type.

Tak for din ulejlighed. nu er det lykkeds mig at få farver ved PAL B og ved
at benytte AV2 indgangen på mit ene tv.
forsøger mig lidt igen med det meget gamle fjernsyn /er dog farve her er
der kun en AV udgang.
Tak for hjælpen !

Mvh Jæver

Fra : Hans

Dato : 22-08-07 02:02

jæver wrote:

> Tak for din ulejlighed. nu er det lykkeds mig at få farver ved PAL B
> og ved at benytte AV2 indgangen på mit ene tv.

Det er også den normale standard på ældre TV med to scartstik, at scart 1
har RGB og scart 2 er S-Video.

> forsøger mig lidt igen med det meget gamle fjernsyn /er dog farve
> her er der kun en AV udgang.
> Tak for hjælpen !

Det er nok ikke sandsynligt at det har S-Video. Du skal nok kun satse på et
composite videosignal.

Hans