"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:46cc9e17$0$69304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:46cc89e7$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> bare rolig min har med garanti MINDRE rust end din Sierra, det vil jeg
>> gerne tage som udfordring....og jeg ved godt hvor man finder rust i biler
>> der angivelige skulle være rustfrie.
>
> Er det den du har fået omlakeret 5-10 gange du snakker om ?
> Så er jeg klar - også om 4 år.:
jah det er du vel
>> Desuden ruster Sierra generelt endnu mere end mondeo.
>
> Rustdebatten har under alle omstændigheder været
> markant større mht. Mondeo end Sierra.
næh, hertil har jeg været med for længe i dette forum.
Den eneste rigtige debat omkring mondeo'en har været dine modsigelser mod
fakta at en mondeo ruster.
>> Du må en af de ganske ganske få i dk som ikke finder 400.000 Km noget
>> specilt, især når vi taler om benzinere.
>
> Jeg synes 400.000 er langt, men jeg nævnte det blot
> som en ikke ekstrem 'her-og-nu' belastning.
> De 400.000 har sat sine spor mange steder, men
> ikke som en massiv belastning over ganske kort tid.
> Netop dêr TEC2000 har sin force hvad smørefilm angår.
Hvor meget VED du om dette?
Har du pillet så meget som bare én motor skil ad for at undersøge de spor en
motor med og uden TEC2000 har gjort af forskel?
>> Der er "SAGT" så meget og dokumenteret så lidt.
>
> Eet forsøg er bedre end 1000 'ekspert' antagelser.
Ikke når man i forvejen kender lidt til en bilmotor, til metaller og fysik.
Og da slet ikke som du beskriver forsøget. SÅ let er det heller ikke at
teste motorolier og additiver.
>> TEC2000 er mig egentlig ligegyldig.
>
> Ja, for du kan ikke foklare effekten !
Hvilken effekt? Jeg har da aldrig påstået at TEC2000 har nogen som helst
effekt, så kan jeg da heller ikke forklare den.
>> Det er lige så troværdigt som at høre sin farmor sige at hendes barnebarn
>> er verden bedste barnebarn.
>
> Du er ikke seriøs og din sammenligning er ret dårlig.
Ikke når man læser diverse indlæg på producentens hjemmeside. Det er for mig
at se, noget der kan sammenlignes med ovenstående.
>> Eller sagt på en anden måde, lige som i TV-shop hvor alle mulige fjolser,
>> der påstår at Motor-Up kan reducere støjniveauet med 10 dB og
>> benzinforbruget med 30% og jeg skal komme efter dig. Men ok, der skal nok
>> være nogen der hopper på limpinden
>
> Tec2000 er ikke på TV-shop og har eksiteret i ganske mange år.
> Anvendes primært i den professionelle del af branchen.
Helt ærlig en vognmand der kan reducere sit dieselolieforbrug med så meget
pga et lille additiv. Der er der da INGEN der tror på. Det skulle da lige
være dem der køber magnet til at sætte på benzinslangen så benzinbilen kan
køre 10% længere på literen.
> Læs evt. erfaringerne på DancoOils hjemmeside.
> Men nej, du tror heller ikke på brugerne som er i kontakt
> med produkterne dagligt.
Så hellere et stykke 'dokumenteret A4'..
Jeg har læst disse breve for år tilbage. De er ikke troværdige. Lige så lidt
som dem der kan køre 170 Km/t i en Fiat med et forbrug af benzin på ca. 15
Km/l.
Alle ved da at man slet ikke kan hente så store besparelser i
brændstofforbrug ved at hælde et eller andet skrammel i olien.
>> Jeg har ladet mig fortælle at enhver koldstart skulle slide meget på en
>> motor fordi der ingen smørring er, før pumpen for smidt olien ud til de
>> relevante steder efter en rum tid. Men ellers tror jeg ikke den mangler
>> smøring.
>
> Netop derfor er en holdbar oliefilm svaret.
> Både min Polo og Sierra'en holdt op med at 'ralle'
> det ene sekundt til olien var om at "nå rundt".
Hvilket en alm bil slet ikke behøver med bare en smule vedligehold og
reglmæssige olieskift.
>> Men det er da en skam at formel 1 slet ikke kender til TEC2000 da det jo
>> helt sikkert kunne hjælpe med smøringen når bilen tager et sving med 300+
>> .....men ok, det er nok amatører hele bundet.
>
> Så spørg fyrene som kører tractorpulling.
> Her er det hyppigt anvendt da trykket på lejer mv.
> er ekstrem...
> Men det er jo også verdens kraftigste motorsport..
Det vil jeg da gøre hvis jeg nogensinde skulle møde en der kører
traktorpulling. Og uanset hvad der bliver svaret, skal jeg gerne poste
svaret her. Jeg håber du har ret i dine påstande at de bruger det. Ellers
falder dine argumenter jo noget til jorden
>> Vi kan jo bare gentage det på din motor, jeg kan virkelig ikke se hvori
>> problemet skulle bestå?
>
> Tec2000 er en forsikring.
og?
> Dêt er hele idêen med TEC2000 som additiv.
> Ikke at man skal tilsætte det een gang, og så ellers
> køre uden olie resten af tiden.
> Du fatter ikke effekten af et 'løftet margin'.
Vi har hele tiden talt om at det er et ADDITIV.
> Bla. kan denne egenskab gøre, at hårdtbelastet
> entreprenørmateriel kan køre betydelig længere
> mellem service....læs igen "erfaring" på deres hjemmeside.
> Men nej, det er jo kun folk som har prøvet alt andet og ikke
> ved hvad de snakker om.:
> For du er stadig i TV-shop..
Jeg har skam også arbejdet i lastbiler og andet større maskineri. At en
entreprenørmaskine skulle være hårdt belastet er grebet ud af luften. ALT er
bare i større dimension, men belastningen er skam ikke større af den grund.
Hvis du vil materiel der er belastet til grænsen, så er det motorsport og
ikke entreprenørmaskiner der holder i 20-30 år.
>> Det viser testen jo ikke sådan som du har beskrevet den. Der er jo
>> hverken vand i den test du har omtalt, endsige slidt olie og da slet ikke
>> de temperaturer vi taler om i en motor.
>
> Vand har ingen betydning for oliefilmen.
Du kender INTET til smøring kan jeg forstå.
EMHVER ingeniør kan modsige dig dette.
> SULFO og sandpapir revet mod akslen kan bryde filmen.
> Vand er sikkert blot kærkomment..
)
Vand og olie kan ikke blandes og derfor fungerer en smøring ikke med vand i.
Det er bla. derfor man skifter olie med mellemrum
> Desuden er rivningen sikkert ganske varm lige
> på det punkt som 'skriger' efter olie. TEC2000
> har egenskaben at holde metallet fra hinanden, som
> passer meget godt med det du kan læse under 'erfaring'
> hvor arbejdstemperaturer på visse maskiner er sænket
> betydeligt...ser du sammenhængen ??
Det rene vås. En arbejdstemperatur i enhver motor er styret af en TERMOSTAT
og ikke af gætterier. En motor kører ikke engang økonomisk hvis man prøver
at sænke temperaturen til under termostatemperaturen. Du sidder virkelig og
gætter.
Hvis du sænker temperaturen i en motor til f.eks 60°C i stedet for 90°C så
STIGER brændstofforbruget fordi motoren skal have en federe blandingen, det
man i gamle dage kaldte choker.
Det er lige netop derfor at en termostat til f.eks 90°C skal holde motortemp
på 90°C. Motoren kører mest økonomisk der. Det er ikke engang raketvidenskab
det her, men bevares hvor kommer der dog meget NY VIDEN til alm. motorlære.
>> Det kan du da ikke bare se bort fra. ENHVER der kender bare det mindste
>> til mekanik ved da at temperatur har en direkte indflydelse på både
>> mekaniske deles levetid og smøremidlers egenskaber.
>
> Læs 'erfaringer' og nedsættelse af temperaturer...
yes yes...jeg har arbejdet med hydraulik i 7 år på entreprenørmaskiner endda
til nogle af de producenter der refereres til. Jeg ved godt hvor varmen
kommer fra i et hydrauliksystem, men det gør flere af "erfaringerne" ikke
)
>>> Som sagt, sølvpapir er ikke vejen frem.
>>
>> Du snakker udenom, fordi reelt tør du slet ikke medvirke til at
>> "dokumentere" TEC2000 ligegyldige virkning eller mangel på samme.
>
> Læs hvad jeg skrev længere oppe.
> Testen er gjort på 2 stk. Audi-biler.
> Resultatet var forventet.
> Jeg skruer heller ikke op så "overload" lyser
> på mine højttalere, for at se om det virker.
> Det lader jeg andre om.
Jep fordi du ikke tror på at det virker
>> Jeg kunne komme med adskillge GÆT på hvad der kunne være en fornuftig
>> forklaring.
>
> Ja. Du gætter.
Ja, det var jo det du efterspurgte, når nu jeg ikke ved selvsyn har set en
ligegyldig test du beder om forklaringer til. Så vi er enige det er mit gæt
på hvordan man har snydt dig.
> Jeg snakker om fact og ting set ved selvsyn.
Jeg betvivler ikke hvad du har set. Men kom med mulige forklaringer på hvor
let man kan manipulere folk til at få en opfattelse af noget ubrugeligt.
> Folk som også har overværet testene må også gi' sig
> og kan se effekten af et RIGTIGT smøremiddel.
> Læs evt.:
>
http://www.danco-oil.dk/dk/in-erfa.htm
Ja miraklernes tid er ikke forbi
>> Det lige fra manipulerede aksler, til at sælgeren snyder med sin "vægt"
>> der bliver lagt på akslen, til forskellige omdrejningstal for testen, at
>> den olie han brugte ikke var en typisk motorolie og sådan kunne jeg blive
>> ved.
>
> Akslerne lå tilfældigt i en kasse...
> Vægten kunne du som tilskuer selv få lov at lægge.
> Omdrejningstallet er den samme..simpel elmotor
> med amperemeter så du ku' se strømforbruget stige
> når belastningen og rivningen øgedes...
.....og olien der blev brugt, var det en tilskuerne selv medbragte?
>> Men det er jo temmelig ligegyldig når jeg ikke har set testen
>
> Alligevel taler du åbenlys mod bedrevidende.
Jeg siger testen intet har med en motor at gøre. Nu er du snart derhenne at
vi alle skal vide at vi simpelthen ikke kan leve uden TEC2000
>> og du ikke har andet end en sælgertest og nogle moster Oda udsagn på
>> producentens hjemmeside, hvilket bare er med til at latterliggøre det
>> hele.
>
> Læs udtalelserne under erfaringer og overvær' selv testen hvis du tør !
Hvem der tør noget her, det ER da vist klarlagt..
>> Som vi har vendt så mange gange før, så er du bare påståelig og har intet
>> at have det i, du er ikke engang i stand til selv at bidrage med bare det
>> mindste bidrag med at vi gennemfører testen på din bil.
>
> Disse 'tests' udføres dagligt af professionelle. Igen, læs under
> erfaringer og se hvad der sker i det virkelige liv.
Hvis 10 x Olsen i danmark nu skriver til Ford at Sierra ikke ruster og Ford
lægger det på deres hjemmeside. Så skal resten af danmark så tro at vi har
med en bil at gøre som er yderst habil til at modstå rust. Kan du se
sammeligningen ?
>> Netop fordi du ved at produktet måske slet ikke virker som annonceret af
>> dig.
>
> Min 'annoncering' er blot en genfortælling af det virkelige liv.
> Modsat dig har jeg ikke tid eller råd til konspirationsteorier..
Der er da ind til videre intet fra din side som seriøst indikerer at
produktet skulle gøre en forskel i praksis. Historier kan alle fortælle.
> Du formår jo ikke engang at gi' mig kam til håret hvad angår
> forklaring på TEC2000 rent faktisk kan holde jern fra jern..,o)
> Har godt bemærket du krøp udenom på alle fire..
Ja du har gode øjne
>> Flere af de nævnte organisationer der er uvildige, har adskillige gange
>> udtalt at addiver til motorolie er total overflødige, der ER nemlig
>> tilsat fra producentens side og kan aflæses på oliedunken etikette.
>
> TEC2000 findes ikke i andre mærkevares produkter.
> Men du kan købe noget TEC4200 5w-40 olie som er beriget med
> Tec2000.
Hvilket ikke ændrer på at de som uvildigt tester sådanne produkter udtaler
at olieproducenterne har tilsat de additiver der er nødvendige til olien.
Dancoil laver næppe bedre addivtiver end resten af oliebranchen, det ville i
hvert fald undre mig meget. Da man i givet tilfælde så havde opkøbt firmaet.
>> Dette er noget som du slet ikke kan forholde dig til,
>
> Sagtens. Mindste problem.
> Fakta er, 'jeres' dyre og velsmørende mærkevare
> olietyper slet ikke kan smøre på fornuftig vis.
ok
> Men branding sælger - på samme måde som med
> andre mærkevarer. Du ER faldet i. Helt i og forstår
> ikke en skid.
jaja
>> fordi dette ER seriøse udtalelser og ikke fra sælgere der er aflønnet af
>> Dancoil og moster Oda der tester der i sin Fiat og "føler" at bilen har
>> fået 30 ekstra heste osv.
>
> Udtalelserne kommer fra personer som har en erfaring på kroppen
> fra dagligdagen og ikke er farvede af een eller anden megastor producent
> som har opnået en vis 'anerkendelse' fra brugere som dig, som kun
> går efter navn istedet for gavn...
Store producenter har RÅD til at forske og udvikle i en helt anden grad end
et lille firma. Jeg ved godt hvor det mest kompetente resultater kommer fra.
Hvad vognmand jensen mener at kunne spare af brændstof kan afhænge af så
meget andet end den motorolie hans biler kører med og derfor er hans
erfaringer ikke meget bevendt.
Jeg kan også køre 16 Km/l i min mondeo og hvis en anden kører min mondeo, så
klarer den kun 12 Km/l....
> Vil du vide mere, kan du skrive til dem. Jeg kan ikke tilføre
> debatten yderligere. Men gør dig den erfaring at læse folks
> erfaringer med produktet istedet hvis du tør. Så kan du jo
> passende fortælle dem alle, at 'det passer ikke..'..
Det ville næsten være for meget. Hvis vognmanden nu glemmer at hans
chaufører har fået en nyt stykke motorvej i stedet for at bumle afsted på en
trafikeret hovedvej, så skal jeg da ikke ødelægge hans tro på at TEC2000,
har givet ham en kæmpe besparelse på brændstofkontoen.
--
Tom