Geoport Adapter II og internet
Fra : Karen Seiersen

Dato : 09-07-01 08:31

Hej NG

Jeg prøver at hjælpe en veninde med at tilslutte sig til internettet.

En Performa 6400/96Ram med et Apple Geoport Adapter II (skulle virke som
et modem, dog ikke hurtigt)

Hun er ny ejer og bruger af Mac.
Jeg startede med, at installere fra bunden d.v.s., Performa CD'en og
sluttede med OS 9.1 DK, alt ser ud til at virke, jeg kan dog ikke komme
i kontakt med modemet når jeg prøver at tilslutte PPP, har været i
kontrolpaneler/modem (ser ingen Apple Geoport) mener at kunne huske fra
min egen 6400 at jeg valgte Best data smart, tænker nu på om der er
noget fra Performa CD'en som jeg har fået fjernet, som alligevel skulle
være i systemmappen/udvidelser for at modemet virker ??

Er der nogen i NG som har et løsningsforslag ???

Machilsen Karen

Fra : tom dissing

Dato : 09-07-01 10:11

Uden at være helt sikker tror jeg at i mangler at installere det software
der snakker med Geoport modemet.
Det er formodentligt - og det er så det jeg ikke erhelt sikker på - tale om
en lille ekstra installation.
Softwaren burde ligge på Performa CD'en, eller skal i på nettet og hente
geoport soft.
Tom

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-07-01 11:27

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:
> Er der nogen i NG som har et løsningsforslag ???

Som Tom skriver, tror jeg også du skal installere Apple Telecom
softwaren igen.
Seneste version er mig bekendt 3.1.3.
Hvis du ikke kan finde den hos Apple, har jeg den liggende som .smi-
pakker, i alt 9Mb, som jeg gerne smider på en email.

Preben
--
If you dont know, learn - if you do know, teach!

Fra : Karen Seiersen

Dato : 26-07-01 07:49

Preben Bødker Nielsen wrote:

>Som Tom skriver, tror jeg også du skal installere Apple Telecom softwaren igen.

Dette har jeg gjort og nu virker det fint, der er hul igennem. tak !

>Seneste version er mig bekendt 3.1.3.
>Hvis du ikke kan finde den hos Apple, har jeg den liggende som .smi-
>pakker, i alt 9Mb, som jeg gerne smider på en email.

Jeg ved ikke lige hvilken versionsnr. det er men vil se efter når jeg
kommer hen til min veninde.
Men tak for tilbudet

MVH Karen