Office 2003 brevflet til email
Fra : BT

Dato : 18-08-07 13:25

Hej alle..

Jeg sidder og skal lave noget brevfletning som skal sendes som email.
Men hver gang den skal til at sende filerne fra word ud til de enkelte
email, kommer der en besked om jeg nu vil tillade et program til at få
adgang til mine mailadresser i outlook.

www.2ft.dk/image1.jpg

Den kommer kun i starten, hvilket jeg godt kan leve med..
Men derefter kommer der en besked, for hver enkel email der sendes i den
brevfletning, om jeg nu vil tillade at sende den mail.

www.2ft.dk/image2.jpg

Den sidst nævnte besked, kan blive MEGET træls, når det er flere hundrede
mails som skal sendes.
Hvordan kan jeg blive fri for den

mhv
Brian

Fra : stofanews

Dato : 18-08-07 20:38

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> www.2ft.dk/image2.jpg
>
> Den sidst nævnte besked, kan blive MEGET træls, når det er flere hundrede

Skal alle modtagere have det samme dokument?

I så fald burde det være nok at lægge samtlige mailadresser i bcc-feltet.
Hvad med at oprette en liste i outlook, og så springe brevfletningen over?

Ellers kan der sikkert skrives noget VBA-kode.....

vh
Claus-Aalborg

Fra : BT

Dato : 19-08-07 19:56

> [...]
> Hvad med at oprette en liste i outlook, og så springe brevfletningen over?
>
> Ellers kan der sikkert skrives noget VBA-kode.....

Alle modtager skal have samme dokument.
Problemet opstår i at jeg får alle email adresser i et regneark.
Og en ting er sikker, er at der vil være nogen som falder fra, og nogen som
kommer til, som skal have dokumentet.
Og det skulle gerne gøres så simpel som muligt, uden at jeg skal lave for
meget arbejde..

Personligt tror jeg ikke det vil hjælpe med noget VBA, da fejlen kommer
fordi at et andet program som forsøger at få adgang til outlook, for at
sende mail.
Fejlen får jeg også når det er andre programmer som forsøger at få adgang,
har jeg lige fundet ud af for 2 minutter siden.

/Brian

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-08-07 15:44

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fejlen får jeg også når det er andre programmer som forsøger at få adgang,
> har jeg lige fundet ud af for 2 minutter siden.

Det er en del af MS sikkerhedspakke. Så vidt jeg husker kan det kun undgås
hvias man sender mail via en exchange server. I så fald kan funktionen
undertrykkes på serveren. Det kan, jeg er dog ikke helt sikker, ikke
undertrykkes på stand-alone Outlookinstallationer.

Hvis du får dine mailadresser i et regneark er det nemmeste at kopiere dem
fra regnearket og indslætte dem alle samlet i bcc feltet i Outlook for hver
mail, du sender.

Jan