Nyt grafikkort ja faktisk ny pc :-)
Fra : Bjarne

Dato : 17-08-07 13:32

Hej NG jeg er ved at skulle skifte knægten's pc ud, der er problemmer med de
nye spil,
BF2 og den slags spil, vi kan ikke installere pga noget direkt X ikke er
kompitibel.
Og ved WOW i over en time bliver den varm og bipper og hyler, Er vist også
3+ år gammel,
Gl maskine er P4 3000 med AGP radeon 9800 pro 256 MB.

Nu har jeg læst i Indlægget "Nyt Grafikkort af Mikael Schøler d16.08.2007"
om alt muligt fra flow til chipssæt til CPU osv...

Hvilke Intel Core CPU bør det være uden vildt overkill og hvilke chipssæt
RAM ??, køling, skal det være 8600GT eller 8800GTS, hvor meget ram på
grafikkort bør man
have i dag, kabinet ?

Kan i hjælpe mig med køb af delene til en sådan maskine til 7000 -9000 kr.
Krav til PC.:
DX 10
Meget lydløs
Stabil og rimlig fremtidssikret
Regner med den skal køre Win XP

Mvh Bjarne

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-08-07 17:17

Bjarne wrote:
> Gl maskine er P4 3000 med AGP radeon 9800 pro 256 MB.

Smæk et Radeon HD2400Pro i og sørg for at der er masser af RAM i
maskinen, så kan den godt holde længe endnu.

http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=15742&catid=2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389079

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-07 19:02

"Bjarne" <bbcas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort bør man
> have i dag, kabinet ?
>
> Kan i hjælpe mig med køb af delene til en sådan maskine til 7000 -9000

Der er ingen grund til at købe et DX10 kort, hvis i vil blive ved at køre
XP, så jeg går udfra at gerne vil have et DX10 kort fordi i senere vil
skifte til Vista.

Jeg ville selv købe et 8800gts, hvis jeg skulle ud og have en ny pc nu

Hvis i nu alligevel kan nøjes med et DX9 kort, er der 2-3 mellemklassekort
at vælge imellem. 7600GS el. GT, 8600GT eller X1950pro.
(ja jeg ved godt at 8600GT er DX10 kompatibel, men da jeg ikke gider endnu
en diskussion med Jesper, så jeg vil bare tillade mig at sige, at jeg tror,
at den måske ikke performer optimalt under DX10, men spiller fint under DX9)

Du kan læse lidt om hvilke grafikkort tomshardware foreslår i forskellige
prisklasser og se hvor hurtige de forskellige kort er ved at klikke på disse
to links.

http://www.tomshardware.com/2007/07/03/the_best_gaming_video_cards_for_the_money/

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Med hensyn til jeres nuværende maskine, skulle i måske checke blæsere mm,
samt checke at maskinen ikke er helt støvet til.

Bjarne K.

Bjarne K

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 18-08-07 16:39

Hvor meget RAM er der i den?
Den burde kunne spille de spil, du nævner, men hvis du ikke har ret meget
RAM i, så prøv det. Knægten her sidder og spiller WOW og mange andre på en
2800+ og et nvidea 7900 kort, det kører fint, han har 1Gb ram i, hvilket må
siges at være minimum.

/Ole

Fra : Bjarne

Dato : 20-08-07 09:03

Tak for jeres svar, kan forstå at jeg kan klarer den med et nyt grafikkort
(på trods af den kører AGP) og måske en opgradering af Ram, jeg vil så lige
tjekke blæserne for støv.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-08-07 14:26

"Bjarne" <bbcas@mail.dk> wrote in message
> Tak for jeres svar, kan forstå at jeg kan klarer den med et nyt grafikkort
> (på trods af den kører AGP) og måske en opgradering af Ram, jeg vil så
> lige tjekke blæserne for støv.

Det lyder som en glimragende idé. De trækker jo meget støv til. husk alle
blæserne. også i strømforsyningen.

/Ole

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-08-07 18:57

> [...]
> Tak for jeres svar, kan forstå at jeg kan klarer den med et nyt grafikkort
> (på trods af den kører AGP) og måske en opgradering af Ram, jeg vil så

Vil lige tilføje, at hvis du blæser den ren med en kompressor, så hold lige
på blæserene. De kan ikke holde til de omdrejninger de bliver udsat for med
af en blæsepistol. (selvom det lyder sjovt)

Bjarne K.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-08-07 09:17

> [...]
> lige på blæserene. De kan ikke holde til de omdrejninger de bliver udsat
> for med af en blæsepistol. (selvom det lyder sjovt)

En kompressor er nok ikke lige sagen, der er en masse skidt i den luft, der
kommer ud, skal der endelig lidt trykluft til, så helt noget af det på
dåse..... Jeg ved det koster, men det gør ødelagte komponenter
også............. men rigtigt, det lyder sjovt

/Ole