Trådløs mus spil
Fra : Christian

Dato : 15-08-07 08:55

Hep....

Er her nogen der kan anbefale en trådløs mus der er god til at bruge i
spil - FPS og strategi alá C&C. Den SKAL være trådløs

Har pt. en billig logitech, men den er ikke helt hurtigt og præsic nok.

/Christian

Fra : preben nielsen

Dato : 15-08-07 09:20

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spil - FPS og strategi alá C&C. Den SKAL være trådløs
>
> Har pt. en billig logitech, men den er ikke helt hurtigt og

Jeg bruger ikke selv trådløs og kan derfor ikke anbefale nogen.

Det interessante for mig er altid hvorfor folk insisterer på at
musen skal være trådløs når det typisk giver problemer og ingen
(som jeg ser det) fordele. En typisk kommentar er at "ledningen
går ned bag bordet og trækker dermed i musen", men det kan løses
på 2 sek med et stykke tape.

-preben
....min Logitech MX518 er en vidunderlig mus :)

Fra : Christian

Dato : 15-08-07 09:36

Grunden er at jeg bruger mit mediecenter og fladskærm i stuen til at spille
på ......... og gider ikke have en ledning tværs over gulvet (-:

Fra : Dopedog

Dato : 15-08-07 10:36

> [...]
> fordele. En typisk kommentar er at "ledningen går ned bag bordet og
> trækker dermed i musen", men det kan løses på 2 sek med et stykke tape.

Agreed. Mus med tråd rules, så længe den er optisk :p

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 09:51

Christian wrote:
> Er her nogen der kan anbefale en trådløs mus der er god til at bruge i
> spil - FPS og strategi alá C&C. Den SKAL være trådløs

Logitech G7.

> Har pt. en billig logitech, men den er ikke helt hurtigt og præsic nok.

Jeg har fravalgt trådløse mus - de fejler på de forkerte tidspunkter.
Bruger selv en Logitech G5.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 15-08-07 12:09

> Jeg har fravalgt trådløse mus - de fejler på de forkerte tidspunkter.
> Bruger selv en Logitech G5.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Det er bare SÅ hammer irriterende når musen lige lagger lidt, eller strømmen
er ved at gå, og det sker lige når man har det sjovest, så jeg har, som en
anden i tråden, en mx518, og DEN er jeg glad for.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 15-08-07 14:34

> Logitech G7.

Jeg har en makker der bruger en Logitech G7 til bla. Battlefield 2 og han er
meget ttilfreds med den. Dog stod laderen af for nyligt, men han fik en ny
af logitech trods det at han havde mistet sin kvittering!

> Jeg har fravalgt trådløse mus - de fejler på de forkerte tidspunkter.
> Bruger selv en Logitech G5.

Selv bruger jeg en Logitech MX510 den er også ret god hvis jeg selv skal
sige det, den er vist ved at være 4-5 år gammel! :)

Brian

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-08-07 16:04

On Wed, 15 Aug 2007 09:55:05 +0200, "Christian"
<christian@trinderup.dk> wrote:

> [...]
>spil - FPS og strategi alá C&C. Den SKAL være trådløs
>
>Har pt. en billig logitech, men den er ikke helt hurtigt og præsic nok.

Samme erfaring her. Jeg spiller selv World of Warcraft hvor
reaktionerne ikke behøver at være så hurtige men stadig var den
trådløse mus jeg prøvede for langsom.

Det skal dog siges at det var en billig "Føtex-model", men jeg holder
mig ihvertfald fra trådløse tastaturer/mus for fremtiden.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-08-07 20:54

> [...]
> spil - FPS og strategi alá C&C. Den SKAL være trådløs
>
> Har pt. en billig logitech, men den er ikke helt hurtigt og præsic nok.

Jeg bruger en Logitech MX1000 til ALT hvad jeg laver på min computer.
Den har en fin reaktionstid, selv fra slukket til tændt er den lynhurtig.
Præcis synes jeg også den er, har endnu ikke haft problemer med den i spil.

Eneste minus, som andre også er inde på, er at den jo skal lades op.
Jeg kan nu sagtens holde strøm på den i den tid jeg bruger på at spille, en
heftig dag med 8 timers spil har den ingen problemer med.
Der er endda stadig strøm nok til at jeg kan lægge en afslappende 7-kabale
hehe.

Min næste mus bliver noget af det samme, jeg har et godt øje til Logitech MX
Revolution, den ligger godt i hånden og er dejlig at arbejde med.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-08-07 22:25

Laziter [9440] wrote:
> Jeg bruger en Logitech MX1000 til ALT hvad jeg laver på min computer.

Jeg har en kammerat der bruger en MX 1000. Han overvejer dog at
investere i en G5 til gaming.

Jesper Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-08-07 22:54

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en kammerat der bruger en MX 1000. Han overvejer dog at investere
> i en G5 til gaming.

Ja det er jo op til gameren hehe.
Jeg har kun gode erfaringer med min trofaste MX1000, nu gamer jeg jo så
heller ikke det helt vilde.
Men som jeg skrev, har jeg tider hvor 8 timers gaming ikke er unormalt, men
det er nu sjældent det sker.
Mit gennemsnit ligger nok på 2-3 timer hver dag.
Valget af mus afhænger helt og holdent af hvordan den enkelt gamer bruger
sin mus.
Kan man leve med en "høj" mus som MX1000 er, ja så er det jo en fin mus, den
har f.eks. en passende vægt til mit temperament og ligger godt i hånden.
Igen kan det ikke nævnes for lidt.. Mus i hus efter brug, en trådløs har jo
den "nag" at være afhængig af sit batteri hehe.
Dog ser min mus ikke laderen hver dag, kun ca. hver 3. dag har de 2 et
intimt forhold, men så lyser den sidste lampe altså også rødt.

Mvh
Benjamin

Fra : Christian

Dato : 17-08-07 08:35

I skal alle have tak for jeres indlæg....

Jeg tror jeg vil give MX1000 en chance, og testen på tweak.dk lyder også
ganske lovende

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 20-08-07 00:02

Laziter [9440] skrev:
> [...]
> Præcis synes jeg også den er, har endnu ikke haft problemer med den i spil.

Kan jeg så ikke nikke genkende til da jeg havde MX1000 var der utrolig
meget slør i ala forsinkelse, så efter et par mdr solgte jeg den til en
kollega der kun skulle bruge den til kontor arbejde. Ligeledes har jeg
en logitech MX revolution og den røg også på hylden af samme fenomen.
Hvergang er jeg vendt tilbage til min razor mus med ledning. Alle de mus
jeg har haft har hovedparten været af razor's, så måske derfor jeg er
meget kritisk, hvad responstid angår og kan mærke det mindste udsving,
hvor andre ikke kan. Har dog haft et par enklte afhopper, hvor jeg havde
MS IE 3.0 samt logitech MX510 som jeg var utrolig glad for på det
tidspunkt. Men som andre har nævnt Logitech's G7, den har jeg også kun
hørt godt om. Personligt ville jeg nok heller gå efter den end MX1000,
hvis det skulle være.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-07 11:19

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:
> meget kritisk, hvad responstid angår og kan mærke det mindste udsving,
> hvor andre ikke kan. Har dog haft et par enklte afhopper, hvor jeg havde

Problemet med de fleste mus (og især trådløse mus) er at det går i dvale
efter nogen tid for at spare energi.

> MS IE 3.0 samt logitech MX510 som jeg var utrolig glad for på det
> tidspunkt. Men som andre har nævnt Logitech's G7, den har jeg også kun

Gamermus går ikke i dvale. SVJV er G7 en gamermus

Jesper Poulsen

Fra : Frandsen

Dato : 21-08-07 08:38

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
> Gamermus går ikke i dvale. SVJV er G7 en gamermus

Jeg mener også, at det er en G7 mus jeg har, og nej den går ikke i dvale.
Man kan hurtigt skifte mellem forskellige opløsninger (DPI), og så har den
to batterier, hvoraf den ene sidder til opladning hele tiden, og man kan
lynhurtigt skifte batteri, og det synes jeg er det mest geniale ved den -
tryk på en knap og batteriet bliver nærmest skudt ud af den og i med det
andet og vupti - skyd fjenden.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-08-07 07:03

Frandsen wrote:
> Jeg mener også, at det er en G7 mus jeg har, og nej den går ikke i
> dvale. Man kan hurtigt skifte mellem forskellige opløsninger (DPI),
> og så har den

Den har mange ting til fælles med G5. Variabel følsomhed er en af dem.
Den har også samme form og samme antal knapper.

> tryk på en knap og batteriet bliver nærmest skudt ud af den og i med
> det andet og vupti - skyd fjenden.

G5 har en ramme til små vægte på den plads. G5 kan altså justeres i
vægt, så den passer perfekt til brugeren. Men knappen og slidsen sidder
samme sted på G5 og G7.

Jesper Poulsen