Bourne Ultimatum
Fra : Smurf

Dato : 15-08-07 23:46

Jeg må sige at dette er en af de mest vellykkede trilogier. Denne film
bringer ikke så meget nyt ift. de to foregående. Men der er masser af action
og især slåskampen mod en anden agent og biljagten er klasse!
Selve det at han får opklaret hvad han har været en del af og hvem der står
bag er egentlig ikke så vigtigt. Det primære er hans egen rejse. Rejsen for
at finde ud af hvem han er og hvorfor han er som han er, er for mig at se
essensen i filemene. Og her slutningen bestemt lige i skabet.
Personligt synes jeg filmene er vellykkede fordi de bliver holdt i
realistiske farver (nærmest ingen), de er ikke overdreven og holder sig på
den rigtige side af hvad der kunne være realistisk. Matt er fremragende som
iskold dræber, godt castet hele vejen rundt, de indeholder ikke en masse
smarte gadgets men derimod almindelig basal spionarbejde (sådan da). Selv da
Bourne finder stedet hvor det hele startede falder de ikke i den med de helt
store forkromede sikkerhedsanlæg 10 etager under jorden osv. Dette
understreger igen at løsningen på gåden er ikke i sig selv filmenes primære
historie.

Der kunne godt laves en 4'er, 5'er osv, men jeg håber inderligt de stopper
nu og bevare seriens høje klasse.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-08-07 18:11

> [...]
> store forkromede sikkerhedsanlæg 10 etager under jorden osv. Dette
> understreger igen at løsningen på gåden er ikke i sig selv filmenes
Helt enig, det bliver ikke overskruet og for langt ude. De holder stilen
hele vejen igennem. Dejligt at se for engangs skyld.

> Der kunne godt laves en 4'er, 5'er osv, men jeg håber inderligt de stopper
> nu og bevare seriens høje klasse.
Enig igen :) Man skal stoppe mens legen er god :D

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Smurf

Dato : 16-08-07 21:16

On Thu, 16 Aug 2007 19:11:00 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>Helt enig, det bliver ikke overskruet og for langt ude. De holder stilen
>hele vejen igennem. Dejligt at se for engangs skyld.

>Enig igen :) Man skal stoppe mens legen er god :D

Men ak, måske...
http://filmz.dk/forum/item/27662/

Fra : PerX ...

Dato : 18-08-07 00:45

In article <pf07c3prm6rq143nr6ru7v5i8ircjk46i3@4ax.com>, no@mail.invalid
says...
> de er ikke overdreven og holder sig på
> den rigtige side af hvad der kunne være realistisk.

LOOOOOOOOOOOOOL

Fra : Peter Heide

Dato : 18-08-07 01:05

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i meddelelsen
> In article <pf07c3prm6rq143nr6ru7v5i8ircjk46i3@4ax.com>, no@mail.invalid
> says...
>>

> LOOOOOOOOOOOOOL

Ja. Undskyld DEN må jeg også grine lidt af.

Fra : Zeki

Dato : 18-08-07 08:43

"Smurf" <no@mail.invalid> wrote in message
> Jeg må sige at dette er en af de mest vellykkede trilogier.

Enig.

> Personligt synes jeg filmene er vellykkede fordi de bliver holdt i
> realistiske farver (nærmest ingen), de er ikke overdreven og holder sig på
> den rigtige side af hvad der kunne være realistisk.

Interessantat at du mener det. Det viser bare hvor forskellig opfattelsen af
"realisme" kan være.

I øvrigt har du ikke ret i det med "realistike farver." 2'eren og 3'eren har
øget kontrast og gør brug af farvefiltre - især blå - i forhold til 1'eren.

Synes selv filmen var okay. Slet ikke så god som mange anmeldere giver
udtryk for dog.

- manuskriptet er papirtyndt, i forhold til tidligere. Der gik mange
minutter mellem nogen form for dialog, fordi:
- halvdelen af filmen gik med at følge Bourne spionere andre eller blive
udspioneret på en eller anden gade, i en eller anden by. Det har vi ligesom
set før - i 2'eren.
- Matt Damon, som er en dygtig skuespiller, devalueres til en typisk
actionhelt med næsten så få dialoger som Sly i en Rambofilm eller Arnold i
en Terminatorfilm.
- Steadycam og hurtige klip. Jeg havde svært ved at se hvad der rent faktisk
foregik i mange scener. Det var som om at man havde givet kameraet til en
uerfaren 8 årig og så sagt "bare tryk optag hér"

Mvh
Zeki

Fra : Smurf

Dato : 19-08-07 10:56

On Sat, 18 Aug 2007 09:42:39 +0200, "Zeki" <zeki@_.dk> wrote:

>"Smurf" <no@mail.invalid> wrote in message
>
>Enig.

>Interessantat at du mener det. Det viser bare hvor forskellig opfattelsen af
>"realisme" kan være.

Jaja selvfølgelig er meget urealistisk, men vi snakker trods alt ikke
007-urealistisk (her vendte den sidste dog også pilen den rigtige vej).

>I øvrigt har du ikke ret i det med "realistike farver." 2'eren og 3'eren har
>øget kontrast og gør brug af farvefiltre - især blå - i forhold til 1'eren.

Sikkert, men for mig formidlede den mere realistiske farver og den
europæiske stemning er også en af filmenes styrker.

> [...]
>udspioneret på en eller anden gade, i en eller anden by. Det har vi ligesom

Er enig i at 3'eren ikke bragte særlig meget nyt, men kedede mig ikke.

>- Matt Damon, som er en dygtig skuespiller, devalueres til en typisk
>actionhelt med næsten så få dialoger som Sly i en Rambofilm eller Arnold i
>en Terminatorfilm.

Bestemt, men nu var det heller ikke Good Will Hunting 3. Jeg synes han gør
det suverænt og passer perfekt til rollen. Det er netop det iskolde der gør
ham og filmene fede imo.

>- Steadycam og hurtige klip. Jeg havde svært ved at se hvad der rent faktisk
>foregik i mange scener. Det var som om at man havde givet kameraet til en
>uerfaren 8 årig og så sagt "bare tryk optag hér"

Synes det virkede fint i 3'eren, selvom det var lige på grænsen. Der var et
par scener i 2 'eren der var værre. Som skrevet andet steds synes jeg
opgøret med Desh var fremragende!

Fra : PerX ...

Dato : 19-08-07 20:29

In article <46c6a2f3$0$2461$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, zeki@_.dk
says...

> - manuskriptet er papirtyndt,

Nogen mente der var mere dialog i en pornofilm *g*

Fra : Optimus Prime

Dato : 20-08-07 07:50

Zeki skrev:
> - Steadycam og hurtige klip. Jeg havde svært ved at se hvad der rent faktisk
> foregik i mange scener. Det var som om at man havde givet kameraet til en
> uerfaren 8 årig og så sagt "bare tryk optag hér"

Det var præcis det der gjorde at de første 2 film hurtigt gik i
glemmebogen hos mig - man kan ganske enkelt ikke følge med i hvad der
sker når de begynder på det pjat, angiveligt for at øge "intensiteten" i
scenerne...
Men det ødelægger såmænd 50-60% af alle de nyere (action)film imho, så
det er ikke kun Bourne der skal have skyld for det

Fra : jespero

Dato : 19-08-07 07:55

Smurf <no@mail.invalid> wrote:

> [...]
> realistiske farver (nærmest ingen), de er ikke overdreven og holder sig på
> den rigtige side af hvad der kunne være realistisk.

Er det realistisk at stige ud af en bil efter den sidste biljagt.
"skurken" kan jo ikke klare den behandling. Det er en
rigtig dårlig film . Se tråd vedr. filmens biljagter.
jespero

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-08-07 11:13

On Sun, 19 Aug 2007 08:54:38 +0200, jesper@spamhulfoto.dk (jespero)
wrote:

>Er det realistisk at stige ud af en bil efter den sidste biljagt.
>"skurken" kan jo ikke klare den behandling. Det er en
>rigtig dårlig film . Se tråd vedr. filmens biljagter.
>jespero

Havde skurken sele på?

Hvis det er den samme biljagt-sekvens vi taler om, så ser man svjh
Bourne spænde selen om sig (vistnok på en ikke-standard måde?).

Og skurken hænger efterfølgende hen over rattet. Hårdt såret, ja, men
ikke død.

sayonara
Martin Mose Larsen

Get some rest, Pam. You look tired.

Fra : Brian P

Dato : 19-08-07 22:04

On 16 Aug., 00:45, Smurf <n...@mail.invalid> wrote:

> Der kunne godt laves en 4'er, 5'er osv, men jeg håber inderligt de stopper
> nu og bevare seriens høje klasse.

Matt Damon var med i "The Daily Show" forleden. Her fortalte han,
hvordan filmens instruktør, Paul Greengrass, jokede med, at en evt.
firer kunne betitles "The Bourne Redundancy".

Fra : Smurf

Dato : 20-08-07 19:03

On Sun, 19 Aug 2007 14:04:17 -0700, Brian P <kanal@klog.dk> wrote:

>Matt Damon var med i "The Daily Show" forleden. Her fortalte han,
>hvordan filmens instruktør, Paul Greengrass, jokede med, at en evt.
>firer kunne betitles "The Bourne Redundancy".

han har da lidt humor.
http://vip.tv2.dk/article.php/id-7980380.html?rss

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-08-07 19:42