Uønksket sender i Outlook 2000
Fra : Brian Nilsson

Dato : 09-07-01 00:41

Hej.

Jeg vil gerne kunne besvar post fra uønsket sender, men det skal være
Outlook der besvar, ikke mig. Det Outlook 2000 skal besvar med skal være en
tekst jeg i forvejen har skrevet, hvordan gøre jeg dette?

Altså: Outlook 2000 modtager en mail fra en uønsket afsender og genkender
person i et filter, hvorefter den sender et færdig svar skrevet af mig,
tilbage til afsender ...

--
Clear Sky
Brian Nilsson - gamle(a)indbakke.dk

Fra : DeltaPower

Dato : 09-07-01 04:15

On Mon, 9 Jul 2001 01:41:10 +0200, "Brian Nilsson" banged away on the
keyboard to tell me:

¤>Jeg vil gerne kunne besvar post fra uønsket sender, men det skal være
¤>Outlook der besvar, ikke mig. Det Outlook 2000 skal besvar med skal være en
¤>tekst jeg i forvejen har skrevet, hvordan gøre jeg dette?
¤>
¤>Altså: Outlook 2000 modtager en mail fra en uønsket afsender og genkender
¤>person i et filter, hvorefter den sender et færdig svar skrevet af mig,
¤>tilbage til afsender ...

Nu er det et godt stykke tid siden jeg sidst brugte Outlook --- dens
filtre levede nemlig ikke oppe til mine krav....

MEN, prøv noget i den her retning:
Opret din svarbesked og gem den som skabelon/template eller stationery
(hvad det nu er Outlook kalder det).
Du skal så kunne oprette et filter der hitter på den ønskede adresse, og
bruger dit svarbesked til at besvare med.

Helt nøjagtig hvordan det gøres (step-by-step) aner jeg ikke, men når du
først kommer ind i filtrene, har du kun få muligheder, og de er rimelig
selv-forklarende, omend noget begrænsende...

Prøv ellers i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express ... Der
plejer at hænge temmelig mange Outlook-folk derinde...

DP

--
"If you've got nothing in your heart, it doesn't matter how much you've got in your head"

Visit my website: http://home.worldonline.dk/~dpower

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-01 05:16

Mon, 09 Jul 2001 05:15:26 +0200, skrev DeltaPower
<deltapower@spamfilter.dk>:

>Prøv ellers i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express ... Der
>plejer at hænge temmelig mange Outlook-folk derinde...

Outlookspørgsmål bliver buhet ud i OE-gruppen, de er uønskede.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : DeltaPower

Dato : 11-07-01 03:29

On Mon, 09 Jul 2001 06:16:23 +0200, "Knud Gert Ellentoft" banged away on
the keyboard to tell me:

Der

> Outlookspørgsmål bliver buhet ud i OE-gruppen, de er uønskede.

Weird .... i office-gruppen plejer de at henvise dertil ... eftersom
Outlook bruger OE til mail ... det lyder åndssvagt, men det er rigtigt ...

DP

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-07-01 03:50

Wed, 11 Jul 2001 04:28:36 +0200, skrev DeltaPower
<deltapower@spamfilter.dk>:

>Weird .... i office-gruppen plejer de at henvise dertil ... eftersom
>Outlook bruger OE til mail ... det lyder åndssvagt, men det er rigtigt ...

Outlook bruger da forhåbentlig sig selv til mails, men den
Express til news.

I OE-gruppen kender de hårde brugere af gruppen ikke til Outlook,
sommetider virker det som, at de bander den langt væk og derfor
bliver Outlooksvar der sjældent besvaret.

Derfor er det et tilfælde, hvis en Outlookkender kommer forbi,
chance er betydelig større i mail+news uden outlook-express.

PS.
Da du rettede dine citationstegn og fjernede ¤ kom der et
mellemrum i stedet for, fjerner du også det, så vil det være helt
perfekt.

Bare for at være pedantisk.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Brian Nilsson

Dato : 09-07-01 11:45

DeltaPower <deltapower@spamfilter.dk> skrev

> [...]
> Du skal så kunne oprette et filter der hitter på den ønskede adresse, og
> bruger dit svarbesked til at besvare med.

Har prøvet at gøre dette, og det har lykkes mig at få den til at besvar en
mail første gang, men derefter holder den op? Det lader til filter kun
virker som et engangsfilter, og derefter skal det oprettes igen :-/