Meloner
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-08-07 19:28

Hej

Jeg har for første gang meloner i drivhuset - "bare" 30-40 stykker
Ca. halvdelen er vandmeloner, den anden halvdel honningmeloner.

De er plantet ud ret sent, først i starten af juli måned, men de gror
rigtig godt og er nu ved at sætte frugt. Den største vandmelon er ca. 7
cm i diameter og man kan jo næsten se dem gro.

Men hvor mange meloner kan jeg regne med at få på hver plante? Jeg
regner med på et tidspunkt at skulle pille nogle væk, da jeg ikke tror
planten bare kan blive ved - men er det 2, 5 eller 10 meloner en enkelt
plante kan forventes at give og som også kan nå at blive moden?

Og hvordan kan jeg se om de er modne? Jeg mindes at have læst en gang at
der vil komme en melonduft når de er modne, men en vandmelon dufter da
ikke specielt meget?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ad Infinitum

Dato : 15-08-07 23:30

> [...]
>
> Og hvordan kan jeg se om de er modne? Jeg mindes at have læst en gang at
> der vil komme en melonduft når de er modne, men en vandmelon dufter da

Omkring honningmelonen så er 5 stk pr plante fint.
Du kan sikkert få flere, men det er hvad jeg lige fandt i den kloge bog.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-08-07 19:04

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Og hvordan kan jeg se om de er modne? Jeg mindes at have læst en gang at
> der vil komme en melonduft når de er modne, men en vandmelon dufter da
> ikke specielt meget?

Når vandmelonen lyder hul, når du banker på den, så er den ved at være
klar. Honningmelonerne lugter sødt fra stilk- og blomsterenden, når de
er ved at være modne.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-08-07 20:32

On Thu, 16 Aug 2007 20:04:19 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Når vandmelonen lyder hul, når du banker på den, så er den ved at være
>klar. Honningmelonerne lugter sødt fra stilk- og blomsterenden, når de
>er ved at være modne.

Det er jo til at finde ud af - tak for info.
Nu vil jeg så til at banke mine vandmeloner hver aften
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/