Genvex
Fra : Anders Ryberg Larsen

Dato : 15-08-07 09:45

Hej,

Vi står og skal til at bygge os et nyt hus. Vi er meget i tvivl om hvorvidt
en Genvex installation er pengene værd set i forhold til den relative store
udgift som det er.

Vi kunne derfor godt tænke os at høre jeres menning om følgende valg, som
stort set repræsentere samme udgiftstørrelse,

Genvex = 60.000,-

Muret lukket garage med porte i stedet for trykimpræneret træskur og åben =
65.000,-

7kvm ekstra hus.= 59.500,- (166kvm kontra 159kvm)

Hvordan ville I prioritere ovenstående? På forhånd tak for inputtene...

Hilsen Anders

Fra : lktech@gmail.com

Dato : 15-08-07 09:53

On 15 Aug., 10:44, "Anders Ryberg Larsen" <And...@post1.tele.dk>
wrote:
> [...]
>
> 7kvm ekstra hus.= 59.500,- (166kvm kontra 159kvm)
>
> Hvordan ville I prioritere ovenstående? På forhånd tak for inputtene...

Det er ikke sikkert du kan "undgå" genvex anlæg med de nye energikrav
(self. kan du undgå det men så skal du måske skære ned på glasarealer
eller isolere mere.)

Vi fik komplet Genvex (nilan) installation i et hus på 195m2 for
27000,-
Det var gør det selv, stumper købt ved provatgrossisten, de kan også
dimensionere.

Montering har vel taget 8-10 timer (fuld adgang til loftrum), det
store arbejde ligger i at isolere rundt om rørerne, et p..arbejde

Mvh
Anders

Fra : Abildgaard

Dato : 15-08-07 20:19

Der er lidt lotteri i at handle med Genvex. Hvis den virker er der fint,
men hvis den går i stykker er du på den - Genvex gør det nemlig ikke i
service. Har selv været belemret med en 4 år gammel Combi, som har været
defekt i 2 år. Eneste løsning var at skifte den ud.

Ville helt klart købe Nilan eller en Vølund hvis jeg skulle handle idag.

Når den ellers virker er det såmænd fint nok, dog skal du ikke købe den
for økonomiens skyld, men for det gode indeklima. Det er til gengæld
også super.

//JB

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-08-07 13:44

Abildgaard wrote:
> [...]
> ikke i service. Har selv været belemret med en 4 år gammel Combi, som
> har været defekt i 2 år. Eneste løsning var at skifte den ud.

det er i hvert fald ikke korrekt...
mine forældre har nu i snart 20 år haft et genvex anlæg kørende som vi i sin
tid fik installeret pga. min astma...
og der har aldrig været service på det anlæg for det kører bare perfekt!

det blev lavet som en GDS installation med beregninger fra genvex og da det
vart installeret kom en af deres teknikere ud for at indjustere anlægget...
filtermåtter og pollenfilter skifter min far selv...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Fl. Baumann

Dato : 15-08-07 21:11

"Anders Ryberg Larsen" skrev i meddelelsen:
> Vi kunne derfor godt tænke os at høre jeres menning om følgende
> valg, som stort set repræsentere samme udgiftstørrelse,
>
> Genvex = 60.000,-

Kan gøres billigere, specielt hvis man selv gør det!
Laver et forrygende godt indeklima, sommer og vinter.
Laver varmt vand.
Hvis huset elopvarmes, så drop paneler og sæt istedet varmepumper
op.

> Muret lukket garage med porte i stedet for trykimpræneret
> træskur og åben = 65.000,-

Skal vel så opvarmes!? Biler ruster ikke mindre i en uopvarmet
garage end i en carport.
Ingen grund til at købe trykket træ, sæt stolper i stolpesko af
tensastål og grund træet med olie mod råd og svamp på både for og
bagside, inden opsætning. Sæt op og slut af med at give farve.

> 7kvm ekstra hus.= 59.500,- (166kvm kontra 159kvm)

Hmm, hvis de 159 er veldisponerede, så er 7 ikke voldsomt meget
at gå efter.
Revurder indretning og se om der ved ændret prioritering af skabe
kan laves flere m2 aflægsplads.
F.eks. sokkelskuffer, skunke(?) osv.
Lavere sokkel - højere skabe.
Isoler skuret, sokkel af legasten, isoler gulv med
kapilærbrydende flamingoplader osv.
Sæt solfanger-ventilation op, og få et tørt miljø i skuret.

> Hvordan ville I prioritere ovenstående? På forhånd tak for
> inputtene...

Genvex / Nilan / + eventuelle andre mærker.
Har det selv (Nilan) og vil ikke undvære det!!
Mine varmepumper både opvarmer og (yeaaah) køler huset, og
recirkulationen flytter luften og nedkøler hele huset!!!

--
Fl. Baumann

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-08-07 13:46

Anders Ryberg Larsen wrote:
> [...]
>
> Vi kunne derfor godt tænke os at høre jeres menning om følgende valg,
> som stort set repræsentere samme udgiftstørrelse,

jeg vil klart anbefale et genvex anlæg - nu skriver du jo ikke noget om
hvilken type / model der er tale om for de 60.000 kr.
som skrevet andet steds har jeg kun rigtig gode erfaringer med det og det
hjælper utrolig meget på et behageligt indeklima - luften er aldrig
indelukket og træls...