Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det kan vist godt betale sig at holde lidt~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-07 12:05

Heh, visse politiske partier er åbentbart meget hellige med at følge
loven på nogle punkter, men ikke på andre:
http://www.vu.dk/gallery.php?id=18977&type=10&gallery=655

Den opmærksomme kigger, vil bemærke at der er nogle sammenfald med
fotos fra:
http://nathue.dk/ungeren/2007/2007-01-06/

- Og så fik de lige en dejlig lille regning, blev sjovt at se om de
har tænkt sig at betale, og kreditere korrekt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-07 12:20

Hans Joergensen wrote:

> - Og så fik de lige en dejlig lille regning, blev sjovt at se om de
> har tænkt sig at betale, og kreditere korrekt.

Ja to af billeder er helt sikkert tyv-hugget fra dit galleri, så ja det
bliver sjovt at se, hvordan disse lov-og-orden tilhængere reagerer på din
faktura.

Har du forresten sikret nogle nagelfaste beviser, jeg gør altid det, at
jeg sender linket til min advokat, han printer så siden og søger for, at
der er 2-3 andre avokater på kontoret, som lige sætter deres underskrift
med dato på printet.

Man slipper ikke godt fra at påstå, at 2-3 advokater har forfalsket et
bevis...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-07 12:22

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Ja to af billeder er helt sikkert tyv-hugget fra dit galleri, så ja det
> bliver sjovt at se, hvordan disse lov-og-orden tilhængere reagerer på din
> faktura.

3 af dem er helt sikre.

> [...]
> jeg sender linket til min advokat, han printer så siden og søger for, at
> der er 2-3 andre avokater på kontoret, som lige sætter deres underskrift

Screenshots, og adskillige vidner har set siden..

> Man slipper ikke godt fra at påstå, at 2-3 advokater har forfalsket et
> bevis...

Mjah, nu har jeg ikke lige en fast advokat, men de ryster vel også
op med pengene :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-07 12:36

Hans Joergensen wrote:

> Mjah, nu har jeg ikke lige en fast advokat, men de ryster vel også
> op med pengene :)

Det skal du ikke forvente, når det handler om billeder der er tyv-hugget
og brugt på web-sites, så er det mest normale, at misbrugerne skynder sig
at fjerne billederne, og derpå påstår de, at de ikke har brugt nogle
billeder.

Det mest optimale er faktisk, hvis www.archive.org - har nået at lave en
kopi af siden.

Du kan også kopiere min idé, og lave en gabestok til dem der ikke vil
betale, du vil jo sikkert nyde at putte VU i gabestok...

http://www.photo-gallery.dk/gabestokken/gabestokken.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-08-07 15:44

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
>
> Du kan også kopiere min idé, og lave en gabestok til dem der ikke vil
> betale, du vil jo sikkert nyde at putte VU i gabestok...

LOOL
Ja og tænk sig den eneste der er i "gabestokker" er en proff fotograf,
jeg er ved at grine min røv i laser.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-07 20:10

Martin Vollert wrote:

> LOOL
> Ja og tænk sig den eneste der er i "gabestokker" er en proff fotograf,
> jeg er ved at grine min røv i laser.

Jeg har en e-mail fra Martin Lehmann, hvor han skriver, at han ikke vil
betale for brugen af billedet, og det er bare så frækt, at jeg hellere
vil putte ham i gabestokken end at sende sagen til min savskærer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-08-07 12:50

"Hans Joergensen"
> [...]
>
> - Og så fik de lige en dejlig lille regning, blev sjovt at se om de
> har tænkt sig at betale, og kreditere korrekt.

Jeg ku jo tilslutte mig det kor af hændergnidende "grebet på fersk gerning"
laveste menneskelige kvaliteter - men der er vigtigere ting at at være
oprørt over. Hvis de har stjålet dine billeder, så skal de sefølig betale,
MEN, Hans det er jo ikke politikerne der sidder og roder med hjemmesiden,
sikkert bare en eller anden enthusiastisk knold som dig selv. Så hvad vinder
du - en pose penge, sikkert, en politisk statement/sejr, næppe. Jeg her stor
sympati for de billeder og historier du prøver at fortælle, men brug hovedet,
vælg det der er væsentligt og en strategi basseret på integritet,også selvom
din modpart måske ikke gør det samme - på sigt vil du vinde, ved at bruge
den "leverage" smart frem for at kaste den op i vinden, som jeg syns du gør
her.. Imo er det vand på de andre mølle, hvis du kæmper for plads til
anderledeshed, men påberåber dig småligheden love, binder du løkken
til din egen hængning - mit gæt er der måske sidder een lidt smart fyr som
satsede på du ville reagere som du har gjort. Skak er et spil der skal spilles
ikke med hjertet. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-07 12:58

-max- wrote:
> [...]
> satsede på du ville reagere som du har gjort. Skak er et spil der skal spilles

Her er det kun et spørgsmål om at de betaler for det de bruger...
Jeg er sådan set ligeglad med at billederne ligger på deres side,
når de bare indhenter tilladelse, og krediterer, efter reglerne.

Tilladelsen koster så penge, for at hjælpe med at dække mine
udgifter i forbindelse med at fotografere.

At det så er meget sjovt at netop VU, der tidligere har råbt op, er
dem der her bryder ophavsretten, er bare komisk :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-08-07 13:00

)

Fra : Jens G

Dato : 16-08-07 15:31

On 16 Aug 2007 11:57:30 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Her er det kun et spørgsmål om at de betaler for det de bruger...

Nemlig!

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : MW

Dato : 16-08-07 17:00

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig!

Kun her ?

Fra : Jens G

Dato : 16-08-07 17:07

On Thu, 16 Aug 2007 17:59:52 +0200, "MW" <sletmwwaal@post.tele.dk>
wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

>Kun her ?

Generelt

Fra : E.M.

Dato : 16-08-07 19:11

> Her er det kun et spørgsmål om at de betaler for det de bruger...

Er du ikke lidt dobbeltmoralsk? du ville da ikke betale for brugen af
ungdomshuset

E.M.

Fra : ksk

Dato : 16-08-07 20:25

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> Er du ikke lidt dobbeltmoralsk? du ville da ikke betale for brugen af
> ungdomshuset
>
> E.M.

nej man må gerne sjæler fra andre men andre skal betalere det siger lovene
og Hans Jørgensen er rigtigt glad for æovene nå den er til Hans fordel -- er
den ikke til Hans fordel er det FASCISME ..

KsK

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-07 08:37

E.M. wrote:
> Er du ikke lidt dobbeltmoralsk? du ville da ikke betale for brugen af
> ungdomshuset

Jo da.. bare ikke til Faderhuset.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-08-07 19:53

On Thu, 16 Aug 2007 13:50:27 +0200, -max- wrote:

> [...] Hvis de har stjålet dine billeder, så skal de sefølig betale, MEN
> [...] hvis du kæmper for plads til anderledeshed, men påberåber dig
> småligheden love [...]

Du har fremsat lignende synspunkter før. For mig er sagen meget simpel:
Hans har ydet et stykke arbejde og haft nogle omkostninger ved det. Det
skal en evt. bruger af produktet betale for. Uanset Hans' politiske
observans etc.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ksk

Dato : 16-08-07 20:26

"Peter Loumann" <loumann@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hans har ydet et stykke arbejde og haft nogle omkostninger ved det. Det
> skal en evt. bruger af produktet betale for. Uanset Hans' politiske

men tros alt Rigtigt det E.M skriver

KsK

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-08-07 20:31

Peter Loumann wrote:

> [...]
> Hans har ydet et stykke arbejde og haft nogle omkostninger ved det. Det
> skal en evt. bruger af produktet betale for. Uanset Hans' politiske

Ja de unge fra ungdomshuset har været en ENORM omkostning for specielt
nørrebro, hvem betaler den regning ?

Siden han sikkert har tjent penge på at tage billeder af de unge, så
giver han vel også en del af sit overskud til dækning af de skader hans
venner (de unge) har lavet.

Du siger brugere af produktet skal betale for brugen af det.
Hvor meget er det nu lige de unge har betalt for brugen af ungdomshuset ?
Hvor meget er det nu lige de ville betale for et nyt hus ?

De ville bare havde ALT foræret.

/Søren som bor meget tæt på ungdomshuset og har set den ødelæggelse de
er skyld i.

Fra : Robert Piil

Dato : 16-08-07 20:47

Søren Reinke skrev:
> Du siger brugere af produktet skal betale for brugen af det.
> Hvor meget er det nu lige de unge har betalt for brugen af ungdomshuset ?
> Hvor meget er det nu lige de ville betale for et nyt hus ?

I den del af diskussionen der relevans herinde har Hans vel sit helt på
det rene. Den anden del af diskussionen synes jeg i skulle tage i
politik-gruppen.

Robert Piil

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-08-07 20:47

On Thu, 16 Aug 2007 21:31:21 +0200, Søren Reinke wrote:

> [...]

> Hvor meget er det nu lige de unge har betalt for brugen af ungdomshuset ?
> Hvor meget er det nu lige de ville betale for et nyt hus ?

Jeg kan godt følge dig. Men det er to forskellige sager.

Fra : Pico

Dato : 16-08-07 23:13

Peter Loumann wrote:

> Jeg kan godt følge dig. Men det er to forskellige sager.

Både og, Hans vil have penge for sine foto, hvad jeg godt kan forstå, men de
unge som hans støtter og sympatisere med ville have lov at bruge Faderhusets
ejendom uden at betale. Ungdomshuset fik lov at føre sagen helt igennem og
tabte, men ville aligevel ikke rette sig efter reglerne, nu påråber Hans sig
dem da det er til hans fordel.
--
MVH
Pico

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-07 21:09

Søren Reinke wrote:

> Hvor meget er det nu lige de unge har betalt for brugen af ungdomshuset ?

Her i landet er der ikke tradition for, at brugerne af kulturhuse,
idrædtsanlæg, foreningslokaler o.s.v. skal betale for deres brug af
lokaler og bygninger.

Hvis din søn er spejder, så betaler han heller ikke for brugen af den
lokale spejderhytte, som kommunen har stillet til rådighed.

Jeg er iøvrigt så gammel, at jeg sagtens kan huske da overborgmester Egon
Weidekamp gav ungdomshuset til de unge, dengang var der helt klart tale
om en gave til Nørrebros unge, og det kan da ikke være sådan, at man
pludselig skal betale for en gave...

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-08-07 12:57

> [...]
>
> - Og så fik de lige en dejlig lille regning, blev sjovt at se om de
> har tænkt sig at betale, og kreditere korrekt.

De er sq nogle lømler - Bare gå til dem.
Forlang, hvad de måtte få i offentligt tilskud (Just kidding)

Jeg har lige pelset firmaet, hvor jeg arbejder til dagligt for 1400 kr for
at ha nakket et af mine billeder.
De var advaret forinden Så jeg sendte en regning.- og jeg fik sq
pengene uden sværdslag.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk -

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 21:04

Hvor mange penge lyder regningen på for brugen af de to billeder?
Er der en form for praksis/precedens for hvor meget man kan fakturere for et
stjålent billede?

Mvh.
Anja

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-08-07 01:10

Truntes Mor wrote:
> Hvor mange penge lyder regningen på for brugen af de to billeder?
> Er der en form for praksis/precedens for hvor meget man kan fakturere
> for et stjålent billede?

Pressefotografforbundet anbefaler vist 700 kr pr billede for brug uden
tilladelse, og 700 kr for at have undladt at kreditere fotografen, altså
ialt 1400 kr pr. billede.
Det lød regningen i hvert fald på, som jeg sendte til min chef, da firmaet
på trods af en fremsendt prisliste valgte at bruge i et firmablad uden først
at spørge om lov.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-07 08:41

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> på trods af en fremsendt prisliste valgte at bruge i et firmablad uden først

Jeg har så været lidt "flink" og kun trukket gebyr for at undlade at
kreditere og spørge en gang :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-07 08:40

Truntes Mor wrote:
> Hvor mange penge lyder regningen på for brugen af de to billeder?
> Er der en form for praksis/precedens for hvor meget man kan fakturere for et
> stjålent billede?

750 per foto
750 for at undlade at kreditere
750 for at undlade at indhente aftale om brugen

Der er nu 3 billeder.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra :    ab©

Dato : 17-08-07 09:02

> Der er nu 3 billeder.

På dem Hans - de har nu bevist, at de - ud over at være dumme og totalt
snæversynede - også er lovovertrædere. Det kan sikkert bruges i "another
afsnit"

(Forenkling er en skøn ting, så kan vi alle være med

ab©

---

(Takker - Broderskabet er nu kommet hjem, og han er fuldt ud tilfreds med
filtrene)

Fra : Peter T.

Dato : 17-08-07 13:07

Hans Joergensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Heh, visse politiske partier er åbentbart meget hellige med at følge
> loven på nogle punkter, men ikke på andre:

Du burde næsten smide et lille indlæg om det i deres debatforum på
<www.vu.dk/debat/>. :)

--
Peter T. - En god ven sagde "solidaritet er blevet et ord,
der står i en ordbog og ikke ret meget andet."

Husk det ved folketingsvalget til efteråret.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-07 13:09

Peter T. wrote:
> Du burde næsten smide et lille indlæg om det i deres debatforum på
><www.vu.dk/debat/>. :)

Jeg tror lige jeg vil give dem et par dage mere, til at svare på min
henvendelse :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter T.

Dato : 18-08-07 02:55

Hans Joergensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg tror lige jeg vil give dem et par dage mere, til at svare på min
> henvendelse :)

Husk nu at holde tråden underrettet. :)

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 19-08-07 12:54

Hans Joergensen wrote:
> [...]
>
> - Og så fik de lige en dejlig lille regning, blev sjovt at se om de
> har tænkt sig at betale, og kreditere korrekt.

Plejer det ikke at være god skik at spørge en person inden man tager et
foto af dem ? At personen efterfølgende bruger dette foto af ham selv er
vel rimeligt nok - det behøver du vel ikke sende ham en regning for ??

Jeg ved godt at ifølge loven har du næppe overtrådt noget - men hvad
ville du sige til at modtage en regning for "model-arbejde" fra VU ?

Jørn

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-08-07 01:23

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
>
> Jeg ved godt at ifølge loven har du næppe overtrådt noget - men hvad
> ville du sige til at modtage en regning for "model-arbejde" fra VU ?

Jeg ved ikke med Hans, men jeg ville skrige af grin.
Politikere uanset observans er generelt linselus, og hele arrangementet var
jo også´sat i værk for at lufte nogle meninger og vise sig frem.

Sådanne fotos indhenter man ikke tilladelser til.
Deltagere i offentlige arrangementer er i praksis frit bytte...

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-08-07 14:00

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> - Og så fik de lige en dejlig lille regning, blev sjovt at se om de
> har tænkt sig at betale, og kreditere korrekt.

Opfølgning,
VU har givet skylden til "Als Offset" der åbentbart laver deres
hjemmeside - de påstår desuden at de har en kvittering på køb af billederne
Desuden har de fjernet artiklen, og det tilhørende galleri fra deres
side...
Meget modent.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-08-07 15:29

Hans Joergensen wrote:

> Desuden har de fjernet artiklen, og det tilhørende galleri fra deres
> side...

Det er en helt forudsiglig reaktion, det næste som sker, er at VU påstår,
at der aldrig har været nogle af dine billeder på deres web-site. Og du
kan godt opgi' at få en frivillig løsning med VU. Deres glæde ved lov og
orden gælder kun alle andre end dem selv...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : kajo

Dato : 24-08-07 14:21

> [...]
> kan godt opgi' at få en frivillig løsning med VU. Deres glæde ved lov og
> orden gælder kun alle andre end dem selv...

Hvor er det mon lige man har oplevet før

--
mvh kajo