Skoda, Lada - det går ud på et
Fra : Henning

Dato : 16-08-07 08:53

http://ekstrabladet.dk/112/article327790.ece

"Røverne kørte i en mørkeblå bil, formentlig af mærket Skoda Felicia -
muligvis var der tale om en Lada."

He, jeg er glad for jeg ikke kører i Skoda...

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 09:17

Hmm, nu kører jeg selv rundt i en skoda felicia RØD !!!
Og det er slet ikke det samme som en lada ! Selvom det nok er den første
"vw" bil, kører den fortrinlig, og er ok med rust og andet .. JEg har selv
prøvet lada, og tænker stadig tilbage med stor skræk på den gang jeg blev
lokket til at prøve en samara !! ohh skræk og ve ..
Lasse

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-08-07 09:24

Henning wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article327790.ece
>
> "Røverne kørte i en mørkeblå bil, formentlig af mærket Skoda Felicia -
> muligvis var der tale om en Lada."
>
> He, jeg er glad for jeg ikke kører i Skoda...

det er vel lidt en formildende omstændighed at det eneste vidne, er
pumpet fuld af ukendte piller ;)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-08-07 09:57

Henning wrote:

> "Røverne kørte i en mørkeblå bil, formentlig af mærket Skoda Felicia -
> muligvis var der tale om en Lada."
>
> He, jeg er glad for jeg ikke kører i Skoda...

Det er jeg også glad for du ikke gør - så ville du nok aldrig kunne
finde din bil...

Mvh
Steen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-08-07 14:42

On Thu, 16 Aug 2007 09:52:34 +0200 Henning <no.mail@all.invalid> sent
the following smoke signals:

>http://ekstrabladet.dk/112/article327790.ece
>
>"Røverne kørte i en mørkeblå bil, formentlig af mærket Skoda Felicia -
>muligvis var der tale om en Lada."
>
>He, jeg er glad for jeg ikke kører i Skoda...

Den gamle Felicia mindede faktisk en del om Lada Samara'en, så mon ikke
det er dét, der menes?

På den anden side så er det lige før at man med rette kan kalde en Skoda
Fabia for en rådden øse, med hentydning til vand-på-gulvet-problemerne
som Skoda tilsyneladende har kendt til i lang tid, men ikke gider at
løse.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 16-08-07 18:02

> Den gamle Felicia mindede faktisk en del om Lada Samara'en, så mon ikke
> det er dét, der menes?

Tror du ikke de tænker Favorit / Samara? De 2 var sgu ret ens.

Troels

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-08-07 06:27

On Thu, 16 Aug 2007 19:02:02 +0200 "Troels Plougmann-Olsen."
<troels112@plougmann-olsen.dk> sent the following smoke signals:

>Tror du ikke de tænker Favorit / Samara? De 2 var sgu ret ens.

Nå jo, selvfølgelig.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 10:20

Jeg hører så til en af de ganske få som kan rose Samara en smule.

Jeg fik en nysynet som dog skulle have en udstødning for blot 3000 kr!
udstødningen kostede 700 kr og den satte jeg selv på. Det var den "store"
med 1,5 motor og den formåede faktisk at trække hele min familie +
campingvogn på campingferie til polen og retur + div alm hverdagskørsel i 1½
år uden der blev brugt en eneste krone på vedligehold eller rep af noget som
helst!

Bevares køn var den ikke men som transport fra a-b kan den godt anbefales.
De kan endda fås MEGET billigt. Fik faktisk får nogle år siden til opgave af
en ven at sælge hans samara 1,3 med blot 34000 km på bagen og 5 år gammel.
Den indbragte hele 14000 kr hvilket selv HAN synes var et imponerende stykke
salgsarbejde - han gav mig endda den ene tudse ;)

Favorit var også en god bil. Faktisk min første. Brugte hele min
børneopsparing på 15000 på et eksemplar som blot havde kørt 28000 km af en
gammel mand så kørte jeg i den et år og solgte den for 24000 ganske
udemærket ;)

Så jojo gode biler er de ikke og de er ikke smare at køre i, men trykker
budgettet og man alligvel gerne vil have fordelen af trods alt at have bil
så kan de begge anbefales.

.... hvis vi da efter hånden ikke er nået så langt at de alle er døde af
rust? Mon ikke der er nogle stykker tilbage af de senere årgange samara?
Blev de ikke lavet helt frem til 97/98?

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 10:24

Haha slog lige for sjov samara op på DBA. Der er guhjælpemig en autohandler
i Aabenrå som gerne vil have knap 50000 kr for et eksemplar fra 99!

Lige ved siden af er en fra 98 til 2800 kr....

LOL!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-08-07 11:11

On Fri, 17 Aug 2007 11:23:51 +0200 "Martin" <jadahva@hotmail.com> sent
the following smoke signals:

>Haha slog lige for sjov samara op på DBA. Der er guhjælpemig en autohandler
>i Aabenrå som gerne vil have knap 50000 kr for et eksemplar fra 99!

Liebhaveri, eller rettere liebhavari når det er østeuropa vi snakker
om...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 11:27

> Liebhaveri, eller rettere liebhavari når det er østeuropa vi snakker
> om...

Nej så hellere den gamle Classic, det var jo en kampvogn bygget til at køre
gennem den sibiriske ørken dagligt, så det tog den 3-4 år mere at ruste væk
;)