Søm i dækket
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 15-08-07 22:22

Hej.

Jeg opdagede i dag et søm i siden af dækket.

Jeg turde ikke trække det ud, da jeg tror at det måske fungerer som en slags
"prop"?

Kan man lappe dækket hvis det er punkteret i siden? Det er sgu lidt
irrerterrende at smide et Michelin dæk væk der kun har kørt 8000 km.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-07 22:35

Jasper Norman Ahrensbach skrev:

> Kan man lappe dækket hvis det er punkteret i siden? Det er sgu lidt
> irrerterrende at smide et Michelin dæk væk der kun har kørt 8000 km.

På min havde et søm gnavet så meget at karkassen var væk. Netop dét dæk
kunne ikke skaffes længere (dér) så det blev til to nye (Michelin)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mikkel Lund

Dato : 15-08-07 22:36

> [...]
>
> Kan man lappe dækket hvis det er punkteret i siden? Det er sgu lidt
> irrerterrende at smide et Michelin dæk væk der kun har kørt 8000 km.

Det er ikke sikkert. Kør til din dækmand, så han kan se på det.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Klaus G.

Dato : 15-08-07 23:00

> Kan man lappe dækket hvis det er punkteret i siden? Det er sgu lidt
> irrerterrende at smide et Michelin dæk væk der kun har kørt 8000 km.

Det kommer an på hvorhenne sømmet sidder. Sidder det for langt uden til
siderne, så må det ikke lappes så hut jeg visker...

Hvis sømmet virker som en prop, så ville jeg aftale en tid med et dækcenter,
og så køre derhen. Så kan i prøve at hive sømmet ud, sprøjte sæbevand på, og
så se om der kommer luft ud(det bobler). Kan det lappes, ja så bliver det jo
lappet med det samme, hvis ikke, så køber man et nyt dæk.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tau

Dato : 16-08-07 06:11

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46c36e86$0$24706$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Kan man lappe dækket hvis det er punkteret i siden? Det er sgu lidt
> irrerterrende at smide et Michelin dæk væk der kun har kørt 8000 km.

Jeg ved ikke om det kan lappes , det må en fagmand se på, men under alle
omstændigheder skal man altid lade sømmet sidde i, da hullet kan være svært
at finde bagefter, når sømmet er trukket ud.>

vh
Poul

Fra : Flemming

Dato : 16-08-07 09:11

> Kan man lappe dækket hvis det er punkteret i siden? Det er sgu lidt
> irrerterrende at smide et Michelin dæk væk der kun har kørt 8000 km.

Har prøvet det samme med næsten nye dæk (1000 km). Kørte til et dækcenter og
fik følgende forklaring.
Dækket inddeles i fem felter, forstået på den måde, at dækkets sider og det
yderste af slidbanen udgør de yderste felter, herefter to felter ind mod
midten og det sidste felt er det midterste af dækket. Et dæk må kun lappes i
de tre midterste felter. Det er ulovligt at lappe et dæk i siden og et lille
stykke ind på slidbanen.

Jeg løste problemet ved at trække sømmet ud, hvorefter jeg sprøjtede en dåse
"Dækpilot" ind i dækket - egentlig troede jeg ikke helt på det, men det
virker og holder stadig nu efter 5 måneder.

Mvh.
Flemming

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-08-07 17:29

"Flemming" <okrefhSLET@holstebro.dk> skrev i en meddelelse news:46c406a2$0

> [...]
> dåse "Dækpilot" ind i dækket - egentlig troede jeg ikke helt på det, men
> det virker og holder stadig nu efter 5 måneder.

Hvorfor tror du?, for at tjene penge på at sælge et nyt dæk el. fordi det er
farligt, dækeksplosion etc. . En GDS-lapning er altid en nødrep., ikke en
permanent løsning. Og dit dæk har ikke sin gl. styrke, hvis man lapper
udenfor slidbanen :(.